S*SENGA'S  SAMMELSURIUM

Alla inlägg under januari 2010

Av Margita - 16 januari 2010 23:08

Upptäckte nu att jag har ju lagt upp en kategori som heter Trädgård....men inget inlägg så långt ögat når....

Inspirationen är ju inte på topp om jag säger så - hela trädgårn ligger under ett djupt vitt snötäcke. Men jag vet att så fort vårsolen gör entré då är jag där och tittar i mina frökataloger och så börjar jag planera.

Bilderna på fröpåsarna är förföriska men oftast blir inte mitt resultat det samma som bilderna!   

I väntan på våren kan vi väl njuta av lite trädgårdsbilder ~

Lille Algot vadar i bäcken :-)

       

Av Margita - 16 januari 2010 18:55

Matte har fångat mig på balkongen! Ja, jag ska säga att jag blev lite fundersam första dan det kom vit sand! Det kändes inte riktigt som vanlig sand och det luktade annorlunda men det är helt ok faktiskt! Tycker om att gå på den vita sanden och göra små avtryck med tassarna!

     

Av Margita - 16 januari 2010 18:13

nu börjar min process mot mitt eget företag!   

I och för sig har jag ju tänkt och läst en hel del om detta länge, i flera år. Men det är först nu det verkar som att det tänker ta fysisk form.

Igår var jag på nyföretagarcentrum och har nu där en kontakt som hjälper mig framåt. Jag blev verkligen peppad efter timmen där eftersom han tyckte jag hade det rätta tänket och var på rätt väg!! Gissa om jag blev glad! Så det är bara att fortsätta jobba precis så som jag gjort. Men skynda långsamt som han sa. Det kostar ju en del att starta upp ett företag. Som sagt.

Jag börjar i liten skala med en web shop. I dagens läge vet jag inte riktigt än vad mitt företag ska heta men det kommer! Tror jag skrev Kattriket i ett annat inlägg men det var inte mitt ursprungliga förslag. Vi får se.

Nu ska jag se till att jag kommer med på en starta-eget kurs och börja fylla i min "Affärsplan" som jag fick med mig från nyföretagarcentrum.

Det är så spännande och jag känner en sån energi!!   

Av Margita - 15 januari 2010 16:33

Ni har väl sett min tjusiga musikspelare - en ipod på webben   

Om ni gillar att lyssna på musik så kan ni ju scrolla neråt till spelaren och då sätts musiken igång. Ha kvar fliken sen om ni vill fortsätta lyssna men surfa nån annanstans så kan fortsätta att njuta av musiken!

Jag har olika musiklistor och tänker göra fler. Byten av listor görs mellan varven.

Säg till om det är nån speciell musik ni vill ha så lägger jag till den!!

 

Av Margita - 15 januari 2010 09:00

Hittade den här bra filmen på youtube om panikattacker. Eftersom jag själv haft intensiva såna i några år och numer är "vän" med attackerna så vill jag visa denna film som på ett bra sätt visar vad du kan göra för att bli av med attacken eller åtminstone att den blir mildare. Jag praktiserar allt som filmen visar med jättebra resultat. Speciellt det där med acceptans. För min egen del har jag märkt att det är super! Det är som om paniken inte lyckas klättra högre än till en viss punkt och sen klingar den av. Gissa om det är skönt!!!

Det finns ett annat knep också när man är inne i en attack: andas i fyrkant:

Fokusera på något i ditt synfält. Dra ett djupt andetag och räkna till fem medan du tar andetaget, andas ut och räkna till fem medan du andas ut, dra ett djupt andetag och räkna till fem, andas ut och räkna till fem osv runt. Hitta gärna ett kvadratiskt föremål som du visuellt kan följa runt kanterna. Denna andning gör att ett ämne som annars blir för högt i blodet minskar och attacken avtar. Kommer inte ihåg just nu vad ämnet heter ;-) Vitsen är alltså att du ska dra lååååånga, djupa andetag. Jag har själv blivit hjälpt ur en kraftig panikattack av en psykolog med denna metod. Det var väldigt lärorikt för jag förstod då att min ångest och panik inte är "riktig" - det är min hjärna som spelar ett spratt med mig och jag kan alltså lära mig att styra hjärnan. Är det inte fantastiskt?!!

Av Margita - 14 januari 2010 21:00

Nu tycker vi det är på tiden att vi får sagt nåt här också?!! Ska matte bara köra helt över oss?

Vi trodde det var vi som skulle blogga!

Algot:

Jag har fått gått ut i sele nu några dagar. Det är helt ok tycker jag men jag fattar fortfarande inte varför matte måste hänga efter mig som en svans?? När hon vill in igen - och det tycker jag hon vill alldeles för fort - då morrar jag som ett lejon. Men hon bryr sig inte!? Jag nästan skäms för att säga det för jag är ju en tuffing egentligen! Fast idag ska jag säga så va det ett fasligt liv därute. Bilar och människor som kom farandes och gapa och skrek - nä, då ville jag in till mina tjejer igen!

Agnes:

Jag fick också gå ut idag och då brukar jag rulla runt i sanden - fanns den är lite kall och vit nu? Det var skönt att få se sig om lite men det var väldigt svårt att gå där jag brukar vilja gå. Det var som att jag inte kunde komma fram - jag försökte verkligen - men nej det gick inte. Sanden var ivägen. Konstigt! Varför har de gjort så?

Alice:

Varför får inte jag gå ut genom den stora dörren?? Jag får bara gå ut genom den lilla och där är det nåt som tar emot om jag försöker hoppa ner på marken! Fast jag älskar balkongen som människorna säger att det heter. Där kan jag sniffa och titta på alla fåglar som flyger omkring där. Ibland kommer grannens hund ut också och då blir han utstirrad ska jag säga!

  Här är jag, Agnes, utan krage. Matte säger att jag är fin ändå   


Av Margita - 14 januari 2010 19:49

Nu duggar de tätt, filmerna. Denna är ju bara så rolig också! Skönt att man kan få skratta åt eländet!



Av Margita - 14 januari 2010 19:15

Här kommer en film till och nu är det - hör och häpna - FK själva som gör reklam för sig. Den sista meningen i filmen är som ett hårt knytnävslag i magen på många och ett stort hån! Usch - fy - stygga stygga

VÄLKOMMEN TILL MIN BLOGG!


Hej och kul att du tittar in!
Här kommer du att få träffa mina sibiriska katter och mig.
Vi kommer att prata om det mesta, så välkommen in!

ÖNSKAR ALLA EN TREVLIG STUND I BLOGGEN!  

SAMARBETE MED MIG

Kontakta mig på mejl:

margita.andersson@gmail.com

TRANSLATE MY BLOG

Jag finns på PINTEREST

INSTAGRAM

@measenga

Hitta recept

hittarecept.se

BLOGGERFY

Här är jag listad

BLOGVERTISER

Bloggportalen

BRA MORGONÖVNING!

 

KATEGORIER

Live Traffic

TÄNKVÄRT!

IAKTTAG, LYSSNA, TIG.

DÖM SÄLLAN.

FRÅGA MYCKET.

 

August von Platen

SÅ SANT SÅ......

   

EN TANKE

 

TILL MINNE

Kalle, vår undulat

1988 - 2002

  

PARNINGSTABELL

SIBIRISK KATT - STUDIE

 

SIBIRISK RASSTANDARD ENL. OLIKA FÖRBUND

Sök i bloggen

För ett år sen

GAMMALDAGS BILDER!

 

BLOGGAR JAG BESÖKER

KATTLÄNKAR

SCRAPBOOKING

MINDFULNESS/panikångest

Andra intressanta länkar

Länkar

Blogtoplist

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Statistik


Ovido - Quiz & Flashcards