S*SENGA'S  SAMMELSURIUM

Direktlänk till inlägg 18 februari 2010

På väg mot min dröm?

Av Margita - 18 februari 2010 18:00

Nästa vecka blir det till att sitta på skolbänken hela dan! Uj - jag kommer att bli så trött - kommer kanske inte ens orka att blogga   

Men det var jag som ville gå kursen, det är jag som drivit på arbetsförmedlingen för att jag vill att det ska hända nåt så nu är det bara att satsa. Jag tänker följa Tinas råd om att förbereda för veckan med mat och praktisera mindfulness. Tänker mig också att jag fokuserar på det jag tycker är roligt - och att gå kurs tycker jag är roligt! Älskar att lära mig nya saker! Träffa människor är inte heller helt fel! Så det kan ju bara bli bra. Blir jag för trött får jag väl ta en power nap i skolbänken!   

Det ska bli mycket spännande att se vad jag får lära mig. Ska sanningen fram så har jag redan läst väldigt mycket om att starta eget via nätet men nu blir det i annan form och man har tillfälle att få svar direkt på alla frågor som dyker upp.

I horisonten hägrar en liten butik med "kattiga" saker (tex Laurel Burch örhängen) och det vore då tusan om jag inte ska få till det. Ja, det skulle vara pengar då. Synd att det ska kosta så mycket att starta upp. Men kanske jag kan starta väldigt långsamt på nåt sätt?!

Här kan ni se vad jag ska plugga nästa vecka.

 

 
 
Vivi

Vivi

19 februari 2010 09:50

Om jag kan hjälpa till med att förverkliga din dröm, säg bara till! Tycker nämligen det låter som en underbar idé !!
Det handlar nog mycket om tankesättet, om du tänker på att det är långa dagar och kommer bli jobbigt kommer du bara sterssa upp dig. Se det som ett val, du väljer denna roliga kurs och du kan också välja att :
-sluta tidigare en dag
-ha ett "läkarbesök" i en timma för att få paus (vita lögner är okej för ens eget välmående)
-skulle den vara värdelös kan du välja att hoppa av
osv
Det kommer gå jättebra och du kommer klara det galant Margita !
kram

http://www.missvivis.se

 
Budda

Budda

19 februari 2010 12:52

Hej, nu är det dags!
Jag skulle inte köra med en vit lögn utan kämpa så gott det går. Ta den veckan till kursen. Hinner du inte blogga, so what? Vi finns kvar! :) Det är för en begränsad tid.
Anteckna allt vad du kan, ställ frågor, andas djupt.

Jag är med dig i tanken.
Kram,Tina

http://www.budda.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Margita - 4 januari 2016 20:30

"Kod för att importera min blogg till Nouw: 4864799500"  

Av Margita - 20 december 2015 18:05

Nu har jag bestämt mig. Jag kommer inte att blogga via bloggplatsen längre. Men bloggen kommer att finnas kvar så om det är något speciellt man letar efter så förtvivlen icke.   Från och med idag säger jag definitivt ett stort TACK och adjö t...

Av Margita - 18 december 2015 21:13

En längre tid har jag funderat på att flytta min blogg. Är lite trött på den gammaldags designen här....man kan inte göra så mycket och det känns gammalmodigt.   Så när jag nu flyttar så hoppas jag ni följer med!      Jag säger till när det...

Av Margita - 15 december 2015 18:10


Hittade en video på Youtube och blev lite nostalgisk. Har du gjort såna här? Görs de överhuvudtaget idag?    När jag var barn gjorde vi alltid såna här fina hjärtan till jul, både i skolan och hemma. När mina barn var små gjordes de också, ...

Av Margita - 14 december 2015 09:45


Min blogg heter ju Sammelsurium just för att jag skriver om allt möjligt, lite som jag själv är. Det mesta intresserar mig men självklart är jag mer intresserad av vissa områden.   Ett sånt område är det här med miljön. Det började redan i ungd...

VÄLKOMMEN TILL MIN BLOGG!


Hej och kul att du tittar in!
Här kommer du att få träffa mina sibiriska katter och mig.
Vi kommer att prata om det mesta, så välkommen in!

ÖNSKAR ALLA EN TREVLIG STUND I BLOGGEN!  

SAMARBETE MED MIG

Kontakta mig på mejl:

margita.andersson@gmail.com

TRANSLATE MY BLOG

Jag finns på PINTEREST

INSTAGRAM

@measenga

Hitta recept

hittarecept.se

BLOGGERFY

Här är jag listad

BLOGVERTISER

Bloggportalen

BRA MORGONÖVNING!

 

KATEGORIER

Live Traffic

TÄNKVÄRT!

IAKTTAG, LYSSNA, TIG.

DÖM SÄLLAN.

FRÅGA MYCKET.

 

August von Platen

SÅ SANT SÅ......

   

EN TANKE

 

TILL MINNE

Kalle, vår undulat

1988 - 2002

  

PARNINGSTABELL

SIBIRISK KATT - STUDIE

 

SIBIRISK RASSTANDARD ENL. OLIKA FÖRBUND

Sök i bloggen

För ett år sen

GAMMALDAGS BILDER!

 

BLOGGAR JAG BESÖKER

KATTLÄNKAR

SCRAPBOOKING

MINDFULNESS/panikångest

Andra intressanta länkar

Länkar

Blogtoplist

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Statistik


Ovido - Quiz & Flashcards