S*SENGA'S  SAMMELSURIUM

Direktlänk till inlägg 23 februari 2010

Nu lämnar vi Kungälv!

Av Margita - 23 februari 2010 09:00


Vi börjar med en liten tripp till Tofta - ett område vid havet utanför Kungälv.

Här kan man ströva utmed havet  och blicka ut mot Åstol som anas i horisonten.

Älskar stenar och träd!         

Älskar också dessa öppna vidder med vindpinade små träd, doften av salt hav och ljudet av vattnet som slår mot strandkanten.

Det är detta jag saknar när jag numer bor i Sjuhäradsskogen.


Åh! Dessa underbara små vindpinade träd!

Men -

nu tycker jag mig ana värme i luften - det kom plötsligt! :-)

Då lämnar vi Tofta och åker till Marstrand tycker jag.

Jag tycker vi tar sjövägen - den är härligast, speciellt nu när det är så varmt och skönt denna fantasidag!

Vår lilla båt ligger vid Tofta, jag har förarintyg så ni kan vara säkra med mig   Se! Där har vi Marstrand. Vi lägger vår båt på Nordön så tar vi denna lilla goa färja över till Marstrandsön.


Ser ni att vi står där bak (akterut) på färjan och solar?

Carlstens fästning blickar ner på oss och vill väldigt gärna att vi kommer dit och klättrar på muren. Men det vill inte vi - det är så fruktansvärt varmt så vi söker upp ett badställe först.

Undrar om vi hittar någon? fortsättning följer.....


 
 
Ingen bild

Budda

23 februari 2010 20:08

Sv: inget fel på vår tandis IngaLill :) utan de som far ut och in i rummet och avbryter när vi är kunder. De som inte slår en knack i dörren och säger ´ursäkta´ när de tar vår tadis uppmärksamhet.

De som inte kan säga´hej, jag heter Mandula och jag är ny tandsköterska här´ utan bara tiger.

Eller praktikanter som tar för givet de skall vara med. I stället för att säga sitt namn och sedan säga, är det ok att jag är med och tittar (en annan historia haha).

Men då är en strategi att enbart sitta tyst. Jag säger inget alls. Bättre så. Men i dag när det blev så mycket spring kunde jag inte låta bli för jag hade själv, om jag legat där, inte varit glad det kan jag säga.Nu var det min minsta som var kunden. Hon tyckte det var mycket spring men sa inget.

Värsta ggn var 2007 hos en gynekolog vars ´stol´vätte mot ytterdörren och jag låg där...ssk rycker upp dörren och utan ett ord till mig, "bara en blick" där jag låg...går in och stör.
Jag kan säga jag har inte varit där sedan dess.

Det andra med mammografivård, operationsvården, eftrbesök, läkarbemötande och annat, ja det blir en bra bok. :)


Jag har jobbat/utbildat mig 22 år med människor i /inom vården. På sjukhus, 5 år inom äldrevård. 2 år på fängelse. Inom LSS, LVM, 6 år inom psyk.

Jag har "alltid" presenterat mig, talat om vad jag gjort, varför jag gjort saker eller frågat saker ( tex som på senare år i samtal). :) För mig har det varit så viktigt.

Glad du har positiva(re) erfarenheter. Jag också men inte så många som de dåliga om jag ser över tid. Önskar de gjort/varit mer som jag. Hihi.

Jo det blir en del post och paket. Tyvärr har jag handlat för mycket i perioder.... Muggarna i dag var sååå fina.

Förlåt min utläggning. Lätt att det blir missuppfattat via skrivna ordet.

Kram till dig och puss till katterna från mig.



 
elin

elin

24 februari 2010 20:49

Härliga bilder!

http://pellepennan.bloggagratis.se

 
Ingen bild

fiskaren

1 mars 2010 15:22

ja vilka fina bilder men du har ett sakfel det är inte åstol utan rörö som man ser vid horisonten från tofa om du däremot är vid tjuvkil så kan du se åstol söder eller norrut kan ge olika vyer ,,

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Margita - 4 januari 2016 20:30

"Kod för att importera min blogg till Nouw: 4864799500"  

Av Margita - 20 december 2015 18:05

Nu har jag bestämt mig. Jag kommer inte att blogga via bloggplatsen längre. Men bloggen kommer att finnas kvar så om det är något speciellt man letar efter så förtvivlen icke.   Från och med idag säger jag definitivt ett stort TACK och adjö t...

Av Margita - 18 december 2015 21:13

En längre tid har jag funderat på att flytta min blogg. Är lite trött på den gammaldags designen här....man kan inte göra så mycket och det känns gammalmodigt.   Så när jag nu flyttar så hoppas jag ni följer med!      Jag säger till när det...

Av Margita - 15 december 2015 18:10


Hittade en video på Youtube och blev lite nostalgisk. Har du gjort såna här? Görs de överhuvudtaget idag?    När jag var barn gjorde vi alltid såna här fina hjärtan till jul, både i skolan och hemma. När mina barn var små gjordes de också, ...

Av Margita - 14 december 2015 09:45


Min blogg heter ju Sammelsurium just för att jag skriver om allt möjligt, lite som jag själv är. Det mesta intresserar mig men självklart är jag mer intresserad av vissa områden.   Ett sånt område är det här med miljön. Det började redan i ungd...

VÄLKOMMEN TILL MIN BLOGG!


Hej och kul att du tittar in!
Här kommer du att få träffa mina sibiriska katter och mig.
Vi kommer att prata om det mesta, så välkommen in!

ÖNSKAR ALLA EN TREVLIG STUND I BLOGGEN!  

SAMARBETE MED MIG

Kontakta mig på mejl:

margita.andersson@gmail.com

TRANSLATE MY BLOG

Jag finns på PINTEREST

INSTAGRAM

@measenga

Hitta recept

hittarecept.se

BLOGGERFY

Här är jag listad

BLOGVERTISER

Bloggportalen

BRA MORGONÖVNING!

 

KATEGORIER

Live Traffic

TÄNKVÄRT!

IAKTTAG, LYSSNA, TIG.

DÖM SÄLLAN.

FRÅGA MYCKET.

 

August von Platen

SÅ SANT SÅ......

   

EN TANKE

 

TILL MINNE

Kalle, vår undulat

1988 - 2002

  

PARNINGSTABELL

SIBIRISK KATT - STUDIE

 

SIBIRISK RASSTANDARD ENL. OLIKA FÖRBUND

Sök i bloggen

För ett år sen

GAMMALDAGS BILDER!

 

BLOGGAR JAG BESÖKER

KATTLÄNKAR

SCRAPBOOKING

MINDFULNESS/panikångest

Andra intressanta länkar

Länkar

Blogtoplist

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Statistik


Ovido - Quiz & Flashcards