S*SENGA'S  SAMMELSURIUM

Alla inlägg under maj 2010

Av Margita - 4 maj 2010 14:08

Har pratat med min gamla handläggare på försäkringskassan och förstått att det kan löna sig för mig att söka halv sjukersättning igen. Fick faktiskt förklaring på varför min förra ansökning inte gick igenom och fick lite råd om hur jag ska tänka.   Hon är helt ok, min gamla handläggare. Jag tror hon blev lika chockad över beskedet som jag blev, då förra året när jag ansökte om deltidssjukskrivning. Beslutet var inte väntat från hennes sida och absolut inte från mig heller! Men nu har jag fått tag på en duktig läkare som ska hjälpa mig. Jag har ju faktiskt två utlåtanden från två olika läkare som förordar deltidssjukskrivning!

Så nu har jag satt igång den processen.

Sen har jag också kontakt med arbetsförmedlingen. Har kommit fram till att jag ska hitta en arbetsplats för att arbetsträna på deltid. Jag är sån att jag slänger ut min situation till "alla" och idag fick jag napp! Vår lilla kiosk här i Målsryd kan tänka sig att ha mig där. Gulp! Det är ju jättebra, vilken lätt början på mitt nya liv. Arbetet nära, inga jobbiga bussresor. Men jag är ändå jättenervös. Känns som hundra år sen jag jobbade!   Fast det heter ju arbetsträna så då får jag ju helt enkelt testa det hela. Får väl hitta på nåt bra mantera så att jag inte blir helnervös!

Hoppas ni har det bra därute! Vet ni, jag kollade på bilder tagna på växtligheten för precis ett år sen. Vi ligger långt efter! Ja, växterna alltså   

Av Margita - 3 maj 2010 21:41

Gå in här om ni är sugna på att frossa i ursöta kattungar. Hade förmånen att få se de små liven nyfödda   och det är alltid spännande att få följa en ny kulls utveckling. Tycker denna kull är mycket vacker med fin färg och teckning.


Av Margita - 3 maj 2010 11:16

I vadå? Jo, i att kunna spinna tystast i världen! Jag måste sätta örat intill hennes kropp för att höra att hon spinner   Däremot kan jag se att hon låter. Oj, tänk om det är min hörsel   kom jag på nu.

Fast nej. Så är det inte - hon spinner bara ovanligt tyst som sagt.

Lilla gumman - som löper igen. Hoppas hon fortsätter tills det är dags i juni/juli!!

VÄLKOMMEN TILL MIN BLOGG!


Hej och kul att du tittar in!
Här kommer du att få träffa mina sibiriska katter och mig.
Vi kommer att prata om det mesta, så välkommen in!

ÖNSKAR ALLA EN TREVLIG STUND I BLOGGEN!  

SAMARBETE MED MIG

Kontakta mig på mejl:

margita.andersson@gmail.com

TRANSLATE MY BLOG

Jag finns på PINTEREST

INSTAGRAM

@measenga

Hitta recept

hittarecept.se

BLOGGERFY

Här är jag listad

BLOGVERTISER

Bloggportalen

BRA MORGONÖVNING!

 

KATEGORIER

Live Traffic

TÄNKVÄRT!

IAKTTAG, LYSSNA, TIG.

DÖM SÄLLAN.

FRÅGA MYCKET.

 

August von Platen

SÅ SANT SÅ......

   

EN TANKE

 

TILL MINNE

Kalle, vår undulat

1988 - 2002

  

PARNINGSTABELL

SIBIRISK KATT - STUDIE

 

SIBIRISK RASSTANDARD ENL. OLIKA FÖRBUND

Sök i bloggen

För ett år sen

GAMMALDAGS BILDER!

 

BLOGGAR JAG BESÖKER

KATTLÄNKAR

SCRAPBOOKING

MINDFULNESS/panikångest

Andra intressanta länkar

Länkar

Blogtoplist

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Statistik


Ovido - Quiz & Flashcards