S*SENGA'S  SAMMELSURIUM

Alla inlägg under augusti 2010

Av Margita - 25 augusti 2010 12:18

Som sagt, inte lätt att fota kattungar. Det här blev resultatet idag.

Kattunge nr 3, hona eller hane, vet tyvärr inte än. På söndag vet jag   

      

Av Margita - 25 augusti 2010 08:16

Jag har tänkt en del på hur jag vill ha det med besök av ev kattungeköpare.

Så här blev det:

Ni som vill testa för allergi är alltid välkomna. Bara ring så bestämmer vi en tid som passar oss båda.

Är ni intresserad av en kattunge så är ni välkomna att höra av er och även där bestämmer vi en tid när ni kan komma och titta på de små.

Om någon av er tingar en katt så tycker jag det skulle vara värdefullt om ni kan komma och umgås med katten på regelbunden basis. 

Jag kan tänka mig öppet hus men bara för er som tingat en katt och vill umgås och lära känna katten.   Det tycker jag är suveränt.

Däremot - ni som ännu inte tingat utan kommer för att titta på kattungarna och inte bestämt er vill jag väldigt gärna träffa ensamma. Då kan vi lära känna varandra i lugn och ro.

Hoppas ni förstår vad jag menar, kanske blev lite rörigt.   

Ungarna växer och går upp i vikt! Det är såååå roligt att bara sitta och titta på dem!

Av Margita - 24 augusti 2010 15:40

  

Hjälpmamma Agnes till vänster och mamma Alice till höger   

Av Margita - 24 augusti 2010 13:24

Lyckades få till några hyfsade bilder på de små liven när mamma Alice gick på toaletten. 

        

Mina små hjärtegryn! Nu ska jag njuta av er i 3 månader och sen hoppas jag att ni hittar riktigt bra nya hem!   

Av Margita - 24 augusti 2010 11:59

Kattungarna mår bra, de diar och sover    och alla har gått upp i vikt som de ska så nu väger alla över 100 g. Skönt!

Agnes är fortfarande hjälpmamma men ibland får jag sära på denna lyckliga familj pga att Agnes blir för intensiv i sitt omhändertagande.  Hon får vara inne i dotterns rum och som tur är accepterar hon det. Snälla Agnes!  

Alice är en jättebra mamma. Hon går på stora toaletten ute i vardagsrummet fast jag ställt in en toalett nära henne. När hon är klar så springer hon tillbaka till ungarna så fort hon hör att de piper.

Har ännu inte lyckats fota ungarna ordentligt men det är väl inte så bråttom heller. Vill inte störa för mycket de första dygnen.

Min dotter och hennes kille kom hem från Cypern igår och blev naturligtvis alldeles till sig över kattungarna!   

Min dotter kommer att fota med sin "riktiga" kamera. Hoppas på många bra bilder framöver.

 

Ser ni ungarna??    

Av Margita - 23 augusti 2010 22:15

  

En lite suddig bild på den sistfödde/a. Titta på tassen, en sibbetass   

Av Margita - 23 augusti 2010 20:36

Hmmm.....nu förstår jag vad ni menar!! Att fotografera en liten kattunge med en ordinär kamera är lika med att utöva magi! 

Jag tog ett antal bilder, alla blev mer eller mindre suddiga....en del blev inte ens det.....

Det här är vad jag kan med att visa upp. Kattungarna har ju inga namn än och inga kön heller   pga av en oerfaren matte vad gäller könsbestämning. Stackars kattungar!   

    

Ovanstående är i alla fall katt nr 3 i ordningsföljden. 

Av Margita - 23 augusti 2010 17:52

Vet ni vad lycka för mig är just nu?

  • att se kattungarna ligga och snusa i godan ro hos sin mamma
  • att se och höra kattungarna dia
  • att sitta här i köket med tvättrummet intill och det bara andas frid
  • att det gick så bra med Alices förlossning
  • att se de små liven trampa mot mamma
  • att höra de små livens gälla skrik när mamma går på toaletten
  • att se mamma Alices snabba spring tillbaka till bolådan 
  • och.....ja.....det finns hur mycket som helst. Mitt hjärta svämmar över av lycka för de små! 

VÄLKOMMEN TILL MIN BLOGG!


Hej och kul att du tittar in!
Här kommer du att få träffa mina sibiriska katter och mig.
Vi kommer att prata om det mesta, så välkommen in!

ÖNSKAR ALLA EN TREVLIG STUND I BLOGGEN!  

SAMARBETE MED MIG

Kontakta mig på mejl:

margita.andersson@gmail.com

TRANSLATE MY BLOG

Jag finns på PINTEREST

INSTAGRAM

@measenga

Hitta recept

hittarecept.se

BLOGGERFY

Här är jag listad

BLOGVERTISER

Bloggportalen

BRA MORGONÖVNING!

 

KATEGORIER

Live Traffic

TÄNKVÄRT!

IAKTTAG, LYSSNA, TIG.

DÖM SÄLLAN.

FRÅGA MYCKET.

 

August von Platen

SÅ SANT SÅ......

   

EN TANKE

 

TILL MINNE

Kalle, vår undulat

1988 - 2002

  

PARNINGSTABELL

SIBIRISK KATT - STUDIE

 

SIBIRISK RASSTANDARD ENL. OLIKA FÖRBUND

Sök i bloggen

För ett år sen

GAMMALDAGS BILDER!

 

BLOGGAR JAG BESÖKER

KATTLÄNKAR

SCRAPBOOKING

MINDFULNESS/panikångest

Andra intressanta länkar

Länkar

Blogtoplist

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Statistik


Skapa flashcards