S*SENGA'S  SAMMELSURIUM

Alla inlägg under oktober 2010

Av Margita - 22 oktober 2010 09:02

Sidan kattstatus.se har mycket bra information och artiklar. Där kan man även skriva ut affischer, flygblad och annat som man kan sätta upp lite varstans på stan. Eftersom jag precis köpt en skrivare så kan jag nu vara med i detta. Jag tänker snarast skriva ut denna och denna och sätta upp på flera ställen i stan. 

Det är viktigt tycker jag att sprida budskapet att en katt SKA kastreras innan man släpper ut den. Vill man ha den fertil, ja, då håller man katten inomhus och ger den massor med stimulans och går ut med den i sele- eller om det finns balkong - då nätar man in den. 

Katten är en överlevare, javisst. Men de katter som föds idag är så beroende av oss människor, så för att bespara dem lidande är det vårt ansvar att ta hand om dem på bästa sätt.  Det innebär bland annat kastrering och ID-märkning.

Av Margita - 21 oktober 2010 19:04

sitter här och surfar med Amishai sittandes på min axel. Han är mycket intresserad av det jag gör.   

Men som sagt, jag hittade denna mycket informativa och bra sida om katter. Läs den gärna! Även ni som inte köper katt av mig. 

Av Margita - 21 oktober 2010 17:15

    

Det är Aram som ligger så sött intill mamma Alice.   

Av Margita - 21 oktober 2010 17:07

Algot är ganska mycket inne numer. Han tycker väl fortfarande att kattungarna är lite läskiga men inte alls som i början. Nu kan han faktiskt tolerera dem. Titta bara här!

  

Är osäker på vem av kattungarna det var som låg där.   

Av Margita - 21 oktober 2010 14:37

Sitter i soffan och bloggar. Bredvid mig har jag Aron och Aslan som sussar sött. De andra tre ligger på gymmet och sover de också. Tittar på dem och inser att de är "färdiga" katter nu fast oändligt små. Så söta och goa. Det finns ingenting just nu som hejdar dem; alla hinder ska övervinnas, om de så är fysiska eller psykiska! 

Idag har jag avmaskat de igen. Usch och fy! Jag gillar verkligen inte det. Det ser inte så aptitligt ut kan jag säga med en stor äcklig klump som de ska svälja. Stackarna!   Men det är ju för deras eget bästa. Får jag tänka när jag sprutar in den där hemska sörjan.   

Sitter också och tänker på att det snart bara är 3 veckor kvar tills de ska flytta. Tiden har bara rusat iväg, jag förstår inte detta. Det är som om jag redan saknar dem eller som att jag redan försöker förstå att snart är de inte kvar här.....  Det är ju jättedumt egentligen!! Nu ska jag ju fokusera på att njuta av dem medan de är kvar hos mig. Så, det ska jag göra!!! 

     

Av Margita - 20 oktober 2010 19:34

av MissVivi och då måste jag ju anta den utmaningen!   


4 TV-program jag ser på:

  1. Gamla svenska filmklassiker på måndagar
  2. Morden i Midsomer
  3. Berg flyttar in
  4. Kobra

4 saker jag gjort idag:

  1. Sovit till klockan halv tolv pga av vilda kattungar som störde nattsömnen   
  2. Handlat mat och avmaskningsmedel till kattungarna
  3. Fyllt på vatten till grannens höns
  4. Ätit en jättegod linssoppa

4 saker jag längtar efter:

  1. nästa vår
  2. flytten tillbaka till kusten
  3. att få träffa min son i december
  4. nästa kull kattungar

4 saker på min önskelista:

  1. att min ekonomi är sådan att jag kan betala de få räkningar jag har
  2. kunna tjäna pengar på något sätt utan att jag blir sjuk
  3. att vi människor klarar att leva i harmoni med varann, om inte, så åtminstone inte döda varann 
  4. att jag nån gång kan hyra en liten stuga på Tjörn och ha kattpensionat, katteri plus kunna odla. 

4 saker jag avskyr:

  1. Krig, våld och fattigdom (fick jag slå ihop det?)
  2. brist på empati hos människor
  3. vintern
  4. diska    

Det var min lilla lista. Nu utmanar jag alla som läser denna blogg!   

Av Margita - 20 oktober 2010 17:44

Inatt fick jag inte mycket sömn kan jag säga.   De små liven var överallt och ingenstans, det hördes brak och duns och jag vet inte allt. Det var helt enkelt väldigt svårt att somna och när jag väl gjort det kom nästa händelse. 

Jag sover ju i vardagsrummet. Detta hade kunnat undvikas om jag haft ett sovrum men det är upptaget av min dotter.   

Nåja, jag får väl helt enkelt försöka sova ändå, fast det låter som världens undergång.   

Av Margita - 19 oktober 2010 21:38


Från vänster till höger: Aslan, Aram, Amishai, Aron och Arash.

    

VÄLKOMMEN TILL MIN BLOGG!


Hej och kul att du tittar in!
Här kommer du att få träffa mina sibiriska katter och mig.
Vi kommer att prata om det mesta, så välkommen in!

ÖNSKAR ALLA EN TREVLIG STUND I BLOGGEN!  

SAMARBETE MED MIG

Kontakta mig på mejl:

margita.andersson@gmail.com

TRANSLATE MY BLOG

Jag finns på PINTEREST

INSTAGRAM

@measenga

Hitta recept

hittarecept.se

BLOGGERFY

Här är jag listad

BLOGVERTISER

Bloggportalen

BRA MORGONÖVNING!

 

KATEGORIER

Live Traffic

TÄNKVÄRT!

IAKTTAG, LYSSNA, TIG.

DÖM SÄLLAN.

FRÅGA MYCKET.

 

August von Platen

SÅ SANT SÅ......

   

EN TANKE

 

TILL MINNE

Kalle, vår undulat

1988 - 2002

  

PARNINGSTABELL

SIBIRISK KATT - STUDIE

 

SIBIRISK RASSTANDARD ENL. OLIKA FÖRBUND

Sök i bloggen

För ett år sen

GAMMALDAGS BILDER!

 

BLOGGAR JAG BESÖKER

KATTLÄNKAR

SCRAPBOOKING

MINDFULNESS/panikångest

Andra intressanta länkar

Länkar

Blogtoplist

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Statistik


Skapa flashcards