S*SENGA'S  SAMMELSURIUM

Alla inlägg under december 2010

Av Margita - 16 december 2010 11:21

Ännu en vinter med mycket snö! Måste ändå medge att det är vackert, men....så fort man ska transportera sig nånstans blir det problem. Inte alla dar som tur är, men idag är en sån dag. 

    

Får väl avsluta inlägget med ett par vackra bilder för att visa hur fina solnedgångar det kan bli även i inlandet.   och inte bara vid kusten. 

    

Av Margita - 16 december 2010 09:21

En blivande stjärna?   


Jag skulle egentligen ha åkt till Skene idag och hälsat på Amishai och Aslan, men vädrets makter tyckte något annat. Det har snöat inatt och just nu bara vräker det ner plus att det blåser. Då ger inte jag mig ut på vägarna, inte ens med tåg, det är ju SJ som kör.....  

Det får helt enkelt bli en annan gång när vädergudarna är lite snällare än idag.

Av Margita - 16 december 2010 07:15

Aleigas Alexandrina, Algots mor


  

Av Margita - 15 december 2010 08:16


...50 %

av hushållsbudgeten la man på mat 1914.


Nu

nästan 100 år senare

lägger vi ca 12 % mat......


Källa: Annika Creutzer www.e24.se


 

Av Margita - 15 december 2010 07:15

Nikopejas Feliks, Algots far.


  

Av Margita - 14 december 2010 17:49

Fick mejl idag från Arons matte och husse där de berättar att han är en riktig solstråle med charm.   Han kan tydligen konsten att sova överallt också, som i någons sko eller i handfatet. Hihi....lille gubben, fast han börjar bli stor. 

Här är bilder från hans nya hem i Göteborg.

        

Av Margita - 14 december 2010 07:30

Jag vill INTE!!!   


  

Av Margita - 13 december 2010 22:31



















Var bara tvungen att visa detta! Fick det i ett mejl för ett bra tag sen, det står så här ungefär, som rubrik

"Kvinnligt tankemönster"

Hmmm....detta kan man tolka på lite olika vis, eller hur?



  

VÄLKOMMEN TILL MIN BLOGG!


Hej och kul att du tittar in!
Här kommer du att få träffa mina sibiriska katter och mig.
Vi kommer att prata om det mesta, så välkommen in!

ÖNSKAR ALLA EN TREVLIG STUND I BLOGGEN!  

SAMARBETE MED MIG

Kontakta mig på mejl:

margita.andersson@gmail.com

TRANSLATE MY BLOG

Jag finns på PINTEREST

INSTAGRAM

@measenga

Hitta recept

hittarecept.se

BLOGGERFY

Här är jag listad

BLOGVERTISER

Bloggportalen

BRA MORGONÖVNING!

 

KATEGORIER

Live Traffic

TÄNKVÄRT!

IAKTTAG, LYSSNA, TIG.

DÖM SÄLLAN.

FRÅGA MYCKET.

 

August von Platen

SÅ SANT SÅ......

   

EN TANKE

 

TILL MINNE

Kalle, vår undulat

1988 - 2002

  

PARNINGSTABELL

SIBIRISK KATT - STUDIE

 

SIBIRISK RASSTANDARD ENL. OLIKA FÖRBUND

Sök i bloggen

För ett år sen

GAMMALDAGS BILDER!

 

BLOGGAR JAG BESÖKER

KATTLÄNKAR

SCRAPBOOKING

MINDFULNESS/panikångest

Andra intressanta länkar

Länkar

Blogtoplist

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Statistik


Ovido - Quiz & Flashcards