S*SENGA'S  SAMMELSURIUM

Alla inlägg under januari 2011

Av Margita - 7 januari 2011 17:57

Grannen var ju över på fika idag. Jättetrevligt. Vi pratade mycket hund och en del annat. Hallonmuffinsen blev mycket goda men inte alls så fina! Hehe...la i alldeles för mycket deg i formarna så de pöste över   

Men de är lätta att göra och goda som sagt.

En bildserie, inspirerad av Budda, hur muffinsen kom till. 

                       

Av Margita - 7 januari 2011 07:30

Lättroad katt...

Av Margita - 6 januari 2011 19:52

Min dotter Ellen har lagt ut lite filmer på youtube och jag lånar och visar de här. 

Algot under en bil.


Min dotter och henns pojkvän fick i våras följa med på en flygtur. Killen som flög planet utbildar sig till pilot. De flög upp till Strömstad i norra Bohuslän och tillbaka ner till Borås. 

Här filmar de när de är precis ovanför Strömstad, min dotters födelsestad. Hon var 12 år när vi flyttade därifrån. Min son bor kvar där och likaså några vänner. En fin liten stad precis vid havet.

Av Margita - 6 januari 2011 17:54

I dagarna fyra är det utställning och tävlingar på Svenska Mässan i Göteborg just nu. Min dotter och jag tänker ta oss dit till helgen. För då håller Cesar Milan föredrag, vår idol! Vet inte om ni sett hans program på TV? Men jag tycker de är så bra eftersom programmet visar på att det aldrig är hundens fel om den beter sig felaktigt, utan det är människan som har uppfostrat fel eller inte uppfostrat alls eller inte ger den stimulans den behöver. 

Här är en film om Cesar och hans tankar om hunduppfostran.


På söndag hoppas jag få träffa Pia med sina finska lapphundar. Hon kommer att ha en valp med på mässan. Vi ska prata hund....  

och vet ni vad???

Jag får låna en av hennes tikar för att pröva på att ha hund!!!!!! Lyckliga jag!!

Av Margita - 6 januari 2011 12:56

Har bjudit in grannen med hönsen på fika imorgon. Vi tänkte prata hund   De har en ja, kan det vara en röd irländsk setter? Jag tror det.

    

Bilden är tagen från vovve.net. En underbar sida för hundintresserade.

Till fikat tänkte jag bjuda på hallonmuffins. Fick se ett recept bland alla mina sparade   och insåg just att jag har alla ingredienser hemma och hallon är ju bara så gott! 

Hoppas de blir goda!


Av Margita - 6 januari 2011 07:15

  

Av Margita - 5 januari 2011 17:30

Jag brukar aldrig ge mig själv nyårslöften numer. Däremot kan jag använda nyåret som en av många möjligheter att göra ett avstamp mot något nytt och bra/bättre.

Det jag vill förbättra i mitt liv nu är att försöka orka jobba halvtid. Först då kan jag ekonomiskt överleva - med ett halvtidsjobb och resten sjukpension. 

Vet att det kommer att ta ett tag innan jag kommer i fas och orkar jobba en halv dag. Det låter kanske inte klokt, men så är det. 

Ibland önskar jag självömkande att arbetet skulle vara en flykt för mig, men så är det inte. Arbetet är oftast för mig ett väldigt kravfyllt måste som triggar min ångest. Det är jag ledsen för och har svårt att acceptera. Jag hoppas ju att det är något som försvinner men jag vet inte....min ångest inom arbetslivet har bara blivit värre och värre med åren.   

Önskar jag hade en talang som var väldigt väldigt stor, det skulle vara lättare då, tror jag. Men en sån talang har jag inte hittat än hos mig själv.

Trots allt är jag ändå glad att jag har förmågan att känna glädje och tro på framtiden. Att jag också har en familj som stöttar mig är guld värt.

På måndag ska jag till arbetsförmedlingen igen och då hoppas jag att jag snart kommer med på "den gröna vägen".



VÄLKOMMEN TILL MIN BLOGG!


Hej och kul att du tittar in!
Här kommer du att få träffa mina sibiriska katter och mig.
Vi kommer att prata om det mesta, så välkommen in!

ÖNSKAR ALLA EN TREVLIG STUND I BLOGGEN!  

SAMARBETE MED MIG

Kontakta mig på mejl:

margita.andersson@gmail.com

TRANSLATE MY BLOG

Jag finns på PINTEREST

INSTAGRAM

@measenga

Hitta recept

hittarecept.se

BLOGGERFY

Här är jag listad

BLOGVERTISER

Bloggportalen

BRA MORGONÖVNING!

 

KATEGORIER

Live Traffic

TÄNKVÄRT!

IAKTTAG, LYSSNA, TIG.

DÖM SÄLLAN.

FRÅGA MYCKET.

 

August von Platen

SÅ SANT SÅ......

   

EN TANKE

 

TILL MINNE

Kalle, vår undulat

1988 - 2002

  

PARNINGSTABELL

SIBIRISK KATT - STUDIE

 

SIBIRISK RASSTANDARD ENL. OLIKA FÖRBUND

Sök i bloggen

För ett år sen

GAMMALDAGS BILDER!

 

BLOGGAR JAG BESÖKER

KATTLÄNKAR

SCRAPBOOKING

MINDFULNESS/panikångest

Andra intressanta länkar

Länkar

Blogtoplist

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Statistik


Ovido - Quiz & Flashcards