S*SENGA'S  SAMMELSURIUM

Direktlänk till inlägg 16 februari 2011

Agnes - min hund! :)

Av Margita - 16 februari 2011 14:26

Vet ni hur det går till när jag tar med mig Agnes ut?

Så här gör jag:

Jag ropar "Kom Agnes, så går vi ut"

Vad händer då?

Jo, hon kommer rusande mot mig och ställer sig vid dörren. Samtidigt pratar hon med mig och jag tror hon säger något i stil med "åååhh, snälla matte, vad roligt det är att få gå ut en stund"!   

Sen står hon nästan helt stilla när jag tar på selen och när jag öppnar dörren springer hon ut och går sin vanliga runda.

Rundorna varierar lite med årstid, eller kanske efter var dofterna finns?

Just nu viker hon av mot källardörren, går nerför trappan och vill upp på grannens balkong. Men det får hon inte för stränga matte.   

Sen nosar hon runt lite och så hoppar hon upp på grannens staket. Vilken bra träning för en atlet! Katter har ju en balansförmåga som heter duga!

Lyckades ta ett foto när hon står på staketet.

Min fina fina Agnes   

  

 
 
Vivi

Vivi

16 februari 2011 15:15

Mahhh så söt hon är! Vi har sådan tur du & jag, som har så söta och fina kissar i våra liv! :)
Jag undrar om inte jag ska se om kissarna vill ut i helgen, de brukar inte vilja gå ut när det är snö och kallt, men nu är det lite mildare... typ :)

Fick veta att Pluto är kvar men har degraderats till dvärgplanet :)

Kram

http://www.missvivis.se

Margita

16 februari 2011 19:50

dvärgplanet....?...fattar nada....hehe ...;)

 
Marie

Marie

16 februari 2011 16:12

Vilken gullig berättelse om era utflykter :) Jättefin bild också, fantastisk balans hon har.

Kram

http://nessis.bloggplatsen.se

Margita

16 februari 2011 19:49

Ja, hon är så go den lilla Agnes! :)

 
Bellan

Bellan

16 februari 2011 18:56

Vad mysigt med en kattpromenad!
Visst är de hundlika dessa sibirier på väldigt många sätt.
Har haft hund i omgångar tidigare, men aldrig en katt. Katten är underbar!

http://metrobloggen.se/svampbobtjejen

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Margita - 4 januari 2016 20:30

"Kod för att importera min blogg till Nouw: 4864799500"  

Av Margita - 20 december 2015 18:05

Nu har jag bestämt mig. Jag kommer inte att blogga via bloggplatsen längre. Men bloggen kommer att finnas kvar så om det är något speciellt man letar efter så förtvivlen icke.   Från och med idag säger jag definitivt ett stort TACK och adjö t...

Av Margita - 18 december 2015 21:13

En längre tid har jag funderat på att flytta min blogg. Är lite trött på den gammaldags designen här....man kan inte göra så mycket och det känns gammalmodigt.   Så när jag nu flyttar så hoppas jag ni följer med!      Jag säger till när det...

Av Margita - 15 december 2015 18:10


Hittade en video på Youtube och blev lite nostalgisk. Har du gjort såna här? Görs de överhuvudtaget idag?    När jag var barn gjorde vi alltid såna här fina hjärtan till jul, både i skolan och hemma. När mina barn var små gjordes de också, ...

Av Margita - 14 december 2015 09:45


Min blogg heter ju Sammelsurium just för att jag skriver om allt möjligt, lite som jag själv är. Det mesta intresserar mig men självklart är jag mer intresserad av vissa områden.   Ett sånt område är det här med miljön. Det började redan i ungd...

VÄLKOMMEN TILL MIN BLOGG!


Hej och kul att du tittar in!
Här kommer du att få träffa mina sibiriska katter och mig.
Vi kommer att prata om det mesta, så välkommen in!

ÖNSKAR ALLA EN TREVLIG STUND I BLOGGEN!  

SAMARBETE MED MIG

Kontakta mig på mejl:

margita.andersson@gmail.com

TRANSLATE MY BLOG

Jag finns på PINTEREST

INSTAGRAM

@measenga

Hitta recept

hittarecept.se

BLOGGERFY

Här är jag listad

BLOGVERTISER

Bloggportalen

BRA MORGONÖVNING!

 

KATEGORIER

Live Traffic

TÄNKVÄRT!

IAKTTAG, LYSSNA, TIG.

DÖM SÄLLAN.

FRÅGA MYCKET.

 

August von Platen

SÅ SANT SÅ......

   

EN TANKE

 

TILL MINNE

Kalle, vår undulat

1988 - 2002

  

PARNINGSTABELL

SIBIRISK KATT - STUDIE

 

SIBIRISK RASSTANDARD ENL. OLIKA FÖRBUND

Sök i bloggen

För ett år sen

GAMMALDAGS BILDER!

 

BLOGGAR JAG BESÖKER

KATTLÄNKAR

SCRAPBOOKING

MINDFULNESS/panikångest

Andra intressanta länkar

Länkar

Blogtoplist

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Statistik


Skapa flashcards