S*SENGA'S  SAMMELSURIUM

Alla inlägg under februari 2011

Av Margita - 21 februari 2011 19:44

Det tycker i alla fall Lisette:

Av Margita - 21 februari 2011 10:02

  

Av Margita - 20 februari 2011 19:28

Det går bra här mellan katterna och Lisette tycker jag, även om katterna fortfarande är på helspänn.

Lisette säger eller gör ingenting, på sin höjd tittar hon på dem och ser ut att undra varför de är så rädda?! Hon är verkligen jättesnäll.

Det ska bli intressant att se hur lång tid det tar innan katterna slappnar av helt, för det hoppas jag de gör så småningom.

Tycker nog redan att det är vissa framsteg men väldigt små. Det har ju bara gått en dag så jag begär inte mycket heller.

Så här ser det ut hemma hos oss just nu.

Lisette ligger på golvet bredvid oss.

  

Alice ligger bakom soffan. Ser ni henne? Kan inte låta bli att småle lite - Alice och Lisette har växt upp tillsammans....  

  

Algot ligger på fönsterbrädet och ser verkligen inte glad ut. Det blev bättre sen och han kunde till och med drista sig till att äta upp maten ur skålen som jag ställt där. Så att inte Lisette ska sno kattmaten   

  

Agnes, värdig en drottning, är alltid närmast Lisette. Här sitter hon på soffans ryggstöd och har bra uppsikt över vad Lisette kan tänkas hitta på att göra.

  

Allt medan vi gosar med hundtjejen. Vi gosar med katterna också, när de vill...för just nu är det mest koll på hunden de vill ha. 

  

         

Av Margita - 20 februari 2011 09:49

den där lurviga saken heter faktiskt Lisette och är en finsk lapphund och hon stannar här ett tag, så det så!!

Om ni bara slappnar av så kanske ni till och med kan bli vänner?   

Matte njuter i alla fall. 

I morse blev det en promenad innan frukost och matte älskar att ha hundsällskap på promenader. Stegen blir längre och det går snabbare och matte går även längre. 

Härligt!

Lisette är en jättesnäll hund, så lätt att ha att göra med!! 

Jag var lite orolig för natten men det fixade Lisette själv. Hon gick och lade sig vid ytterdörren och katterna sov med mig, fast med alla sinnen på spänn!   

Från morgonpromenaden.

Fina Lisette

  

  

Av Margita - 20 februari 2011 09:40

Vad är det för en stor lurvig sak du tagit hem!? Vi är mycket misstänksamma!

Släng genast ut den!!

Vi blåser upp oss och morrar men saken bara tittar på oss. Usch, vad läskigt! 

Matte! Släng ut denna varelse GENAST!

Sagt av Algot, Agnes och Alice.....


Av Margita - 20 februari 2011 09:30

Algot sover....  


  

Av Margita - 19 februari 2011 18:39

Nu har det blivit hundpensionat här!   

Ja, inte på riktigt alltså....men jag har fått låna Lisette av Pia (Tricaliz).

Hon är van vid katter så de bryr hon sig inte om, fast alla katter gör sig så stora de nånsin kan och försöker låta som lejon!   

Ska bli intressant att se hur länge katterna orkar bry sig.

Lisette verkar vara en riktigt snäll hund. Vi var ute en sväng precis efter att matte lämnat henne här.

Sen har vi lekt lite härinne och testat lite lydnad. Det gick jättebra!

Nu ligger hon bara en meter från Agnes och det ser nu ut som Agnes börjar slappna av, men bara så länge Lisette inte tittar på henne.

Så här stor kan jag bli säger Agnes:

  

Lisette bryr sig inte....

  

  

Av Margita - 19 februari 2011 14:54

hihi....jag vet att Lisettes matte stänger sin affär i Varberg kl 14.00, sen sätter hon sig i bilen och kör häråt. Det tar ca 1 timme från Varberg till Borås så om en liten stund är hon här med hunden!! 

Är lite nervös....min dotter är hemma som tur är. Detta vill hon inte missa, hon älskar hundar! 

Hoppas det går bra med alla djuren! Det återstår att se.


VÄLKOMMEN TILL MIN BLOGG!


Hej och kul att du tittar in!
Här kommer du att få träffa mina sibiriska katter och mig.
Vi kommer att prata om det mesta, så välkommen in!

ÖNSKAR ALLA EN TREVLIG STUND I BLOGGEN!  

SAMARBETE MED MIG

Kontakta mig på mejl:

margita.andersson@gmail.com

TRANSLATE MY BLOG

Jag finns på PINTEREST

INSTAGRAM

@measenga

Hitta recept

hittarecept.se

BLOGGERFY

Här är jag listad

BLOGVERTISER

Bloggportalen

BRA MORGONÖVNING!

 

KATEGORIER

Live Traffic

TÄNKVÄRT!

IAKTTAG, LYSSNA, TIG.

DÖM SÄLLAN.

FRÅGA MYCKET.

 

August von Platen

SÅ SANT SÅ......

   

EN TANKE

 

TILL MINNE

Kalle, vår undulat

1988 - 2002

  

PARNINGSTABELL

SIBIRISK KATT - STUDIE

 

SIBIRISK RASSTANDARD ENL. OLIKA FÖRBUND

Sök i bloggen

För ett år sen

GAMMALDAGS BILDER!

 

BLOGGAR JAG BESÖKER

KATTLÄNKAR

SCRAPBOOKING

MINDFULNESS/panikångest

Andra intressanta länkar

Länkar

Blogtoplist

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Statistik


Skapa flashcards