S*SENGA'S  SAMMELSURIUM

Alla inlägg under februari 2011

Av Margita - 7 februari 2011 13:50

Igår hade vi alltså möte hemma hos mig. 

Det blev en hel del prat (och skratt) om både katt och annat. Roligt var att ännu en medlem hade tid och lust att vara med, nämligen Pauline som har Masjka's

Vi bestämde att vi ska ha nästa möte hos Ann-Katrin (Laghamras) och satsa på att få en föreläsning av Royal Canin om kattens näringslära. 

Av Margita - 7 februari 2011 07:30

Bekvämt?

  

Av Margita - 6 februari 2011 11:47

Hoppas ni alla har en skön söndag! 

Om några timmar kommer några andra Sibiriska kattuppfödare hit för ett möte. Vi brukar träffas några gånger om året för att prata katt och avel. 

Det är mycket givande och en förutsättning faktiskt för att aveln ska bli så bra som möjligt. Vi uppfödare måste samarbeta, det går inte att köra "sitt eget race". 

Den sibiriska katten har ju, som alla "rena" raser, en rasstandard som vi måste följa. Givetvis blir det efter våra egna huven, men ändå. 

Det är mycket spännande med den sibiriska katten eftersom den är så ny. Just nu spretar katten åt olika håll och det är vår uppgift som uppfödare att hitta en gemensam nämnare och sträva åt det hållet - tillsammans!

Av Margita - 6 februari 2011 07:15

BALINES

  

Av Margita - 5 februari 2011 10:31

Jag tycker jag har haft sån tur med helt underbara kattungeköpare till min Alijakull!   Ni verkar ta hand om de på ett helt underbart sätt och jag känner mig så glad för det. 

Även om jag inte längre äger dessa katter så kommer de alltid att förbli mina små bebisar i mitt hjärta och önskar naturligtvis allt det bästa för de små.

Nu blev det ju så lyckat att två av mina kattungar kom till samma ägare (fast det var en tråkig inledning när Amishais första ägare blev allergisk   ).

Alija Amishai och Alija Aslan bor alltså tillsammans och nu har ägaren Helena anmält bägge två till två olika utställningar!! Hoppas hon kommer med! 

Utställningarna det gäller är Dackekattens i Eksjö och Billingebygdens i Mariestad, tror jag det var. Bägge utställningar är i maj.

Det ska bli så spännande att få veta vad domarna där har att säga om Amishai och Aslan, jämfört med Aram. 

Av Margita - 5 februari 2011 07:30

RAGDOLL

  

Av Margita - 4 februari 2011 15:56

Äntligen har jag kommit igång med träningen och det tackar jag min dotter för! Hon "tvingade" iväg mig   

Det blev crosstrainer (min nya favorit), rask promenad på löpband och sen behövlig styrketräning. Så skönt!!!!! 

Jag gillar verkligen att gå på gym, av många orsaker: peppning av häftig musik, trevligt med andra människor och en superhäftig känsla av att vara så duktig. Så det får bli gym för mig i alla fall, fastän det kostar pengar. Nu håller jag på att förhandla med Friskis och Svettis för att få billigast möjligt pga jag är sjukpensionär. Kanske sjukvården kan sponsra mig? (Dotterns idé). Det vore så klart helt underbart och bara bra. I många fall skriver de ju ut motion på recept och i mitt fall är det nödvändigt. Den medicin jag tar gör att jag går upp i vikt.

Hoppas ni får en skön helg, och, gå nu iväg ni som vill träna! Tänk på hur underbart det känns efteråt!   

Av Margita - 4 februari 2011 13:06

Iväg till träning hos Friskis och Svettis (dottern bjuder)   

VÄLKOMMEN TILL MIN BLOGG!


Hej och kul att du tittar in!
Här kommer du att få träffa mina sibiriska katter och mig.
Vi kommer att prata om det mesta, så välkommen in!

ÖNSKAR ALLA EN TREVLIG STUND I BLOGGEN!  

SAMARBETE MED MIG

Kontakta mig på mejl:

margita.andersson@gmail.com

TRANSLATE MY BLOG

Jag finns på PINTEREST

INSTAGRAM

@measenga

Hitta recept

hittarecept.se

BLOGGERFY

Här är jag listad

BLOGVERTISER

Bloggportalen

BRA MORGONÖVNING!

 

KATEGORIER

Live Traffic

TÄNKVÄRT!

IAKTTAG, LYSSNA, TIG.

DÖM SÄLLAN.

FRÅGA MYCKET.

 

August von Platen

SÅ SANT SÅ......

   

EN TANKE

 

TILL MINNE

Kalle, vår undulat

1988 - 2002

  

PARNINGSTABELL

SIBIRISK KATT - STUDIE

 

SIBIRISK RASSTANDARD ENL. OLIKA FÖRBUND

Sök i bloggen

För ett år sen

GAMMALDAGS BILDER!

 

BLOGGAR JAG BESÖKER

KATTLÄNKAR

SCRAPBOOKING

MINDFULNESS/panikångest

Andra intressanta länkar

Länkar

Blogtoplist

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Statistik


Ovido - Quiz & Flashcards