S*SENGA'S  SAMMELSURIUM

Alla inlägg under mars 2011

Av Margita - 23 mars 2011 10:17

kanske är det gröna vägen som redan börjar ge resultat i mitt tänk?!?  

Ja, vem vet.

Faktum är i alla fall att det känns som min hjärna börjar vakna och att jag börjar tänka på saker och ting på ett mer handfast sätt.

Min ekonomi är ju i botten. Detta pga att jag är sjuk. Inte klokt egentligen men så är det.

Nu känner jag att jag har en klar strategi i alla fall och det gör att det inte känns så hotfullt.

Strategin består av att jag nu går gröna vägen i ett syfte. Att klargöra en gång för alla om jag klarar att gå ut på arbetsmarknaden på deltid eller inte.

Jag har fått kraft att ta itu med min ekonomiska situation. Har kontaktat socialbyrån för socialbidrag men det är ingen rolig sak kan jag säga. Eftersom jag bor i bostadsrätt måste jag sälja den (under tidspress, 3 månader) och göra mig av med alla mina tillgångar, vilket inte är svårt i mitt fall för jag har inga.   Mer än min älskade familj, mina älskade katter, frisk luft, trevliga grannar, tillgång till humor, underbar natur, solens sken, bäcken som porlar, fåglarna som sjunger osv osv  

Det att sälja min bostadsrätt är ju faktiskt i mitt fall en välsignelse, inte ett hot. Jag vill ju flytta! Tillbaka till mitt ursprung.  

Min ekonomi måste jag göra något åt. Därför har jag nu börjat sondera terrängen om vilka räkningar jag kan göra mig av med. Det är inte så mycket att göra där egentligen för jag har i stort sett bara räkningar av "måste-slaget". Men jag kan se över alla mina utgifter. Elavtal. Finns det något billigare?

TV. Där har jag det billigaste. Mat. Hmmm...där lever jag otroligt snålt, men nyttigt.   Osv osv.

Har också insett att jag har rätt till viss ersättning från olika försäkringar. Det har jag vetat hela tiden men inte orkat ta tag i. Nu har jag börjat och det känns så bra!

Sen måste jag ju som sagt hitta en lösning som håller i längden.

För att behålla den energi jag känner så har jag också börjat med en ny morgonvana. Jag gör yogans "solhälsning". Håller på att lära mig den utantill.

Själva hälnsingen görs i en följd och gärna 10 gånger. 

 


Av Margita - 22 mars 2011 20:28

Att min dotter är kär i San Francisco kan man förstå när man ser bilderna hon tagit därifrån.  

Själv kom jag aldrig till Californien när jag var i USA. Det har jag kvar....


Av Margita - 22 mars 2011 18:59

Här sitter jag vid datorn och ska kolla min mejl och så ser jag att min dotters kille loggar in på Skype.

Jag ringer upp honom och han svarar.

Där står han och min dotter Ellen på en trottoar i San Francisco och väntar på bussen som ska ta dem till flygplatsen där de tar planet till Los Angeles.

Jag sitter i soffan med datorn i knät och pratar med min dotter och hennes kille i realtid med ljud och bild!!

Det är nästan science fiction!   


Av Margita - 21 mars 2011 21:07

Min första kull blev ju en väldigt jämn och fin kull.

Två av de fem killarna planeras gå i avel.

Det är Senga's Alija Aram, här är han 5 månader.  

och fina Senga's Alija Aslan, som här är 7 månader

 

Så spännande och roligt!!   

Av Margita - 21 mars 2011 19:19

Nu har Dagens Katt kommit tillrätta!  

Men denna gång dyker katterna upp i högermenyn och det är tack vare Emil.

Vill du också ha en katt i din meny så har han fixat denna widget som idag fungerar för många olika bloggplatser.

Titta här

Av Margita - 21 mars 2011 08:45

Ett LÅNGT inlägg. Det är inte jag som skrivit det.  

Men jag vill gärna dela med mig av denna artikel som jag tycker är så bra och viktig.

Läs här. 

Av Margita - 20 mars 2011 13:37

Vill göra reklam för dels en liten butik/café (under sommaren) som samtidigt är en resebyrå. 

Det är Zanzibar café som ligger strax utanför Kungälv mot Marstrand till. 

Ett mysigt café med god mat och en liten fin butik. Ett bra stopp på vägen mot Marstrand.

Annelie Utter som driver detta har också Natur Resor. Hon anordnar de mest otroligt spännande resor till Indien och Afrika, även i Bohuslän om sommaren.

Hade jag haft pengar och ingen panik så hade jag definitivt följt med på en av dessa resor. Man reser i väldigt små grupper och på ett eko-vänligt sätt. Helt i min smak.

Läs mer här

Titta gärna på denna film också där Annelie själv berättar om sin verksamhet. En mycket spännande människa! 

Av Margita - 20 mars 2011 13:31

Nu börjar snart säsongen med mer uteliv i trädgården och behov av att klä sig i stövlar. Jag har ett par gamla gröna, väldigt bra visserligen, men jag suktar lite efter de här moderna färggranna stövlarna. Är så trött på svart, brunt och jordade färger. Glatt ska det vara!  

Blev lite sugen på dessa stövlar. Vad sägs?

Stövlarna finns hos en av mina favoritbutiker, där jag ibland tittar in och dreglar. Har aldrig råd att köpa något  

Butiken heter Broarne och finns bland mina länkar också.    

VÄLKOMMEN TILL MIN BLOGG!


Hej och kul att du tittar in!
Här kommer du att få träffa mina sibiriska katter och mig.
Vi kommer att prata om det mesta, så välkommen in!

ÖNSKAR ALLA EN TREVLIG STUND I BLOGGEN!  

SAMARBETE MED MIG

Kontakta mig på mejl:

margita.andersson@gmail.com

TRANSLATE MY BLOG

Jag finns på PINTEREST

INSTAGRAM

@measenga

Hitta recept

hittarecept.se

BLOGGERFY

Här är jag listad

BLOGVERTISER

Bloggportalen

BRA MORGONÖVNING!

 

KATEGORIER

Live Traffic

TÄNKVÄRT!

IAKTTAG, LYSSNA, TIG.

DÖM SÄLLAN.

FRÅGA MYCKET.

 

August von Platen

SÅ SANT SÅ......

   

EN TANKE

 

TILL MINNE

Kalle, vår undulat

1988 - 2002

  

PARNINGSTABELL

SIBIRISK KATT - STUDIE

 

SIBIRISK RASSTANDARD ENL. OLIKA FÖRBUND

Sök i bloggen

För ett år sen

GAMMALDAGS BILDER!

 

BLOGGAR JAG BESÖKER

KATTLÄNKAR

SCRAPBOOKING

MINDFULNESS/panikångest

Andra intressanta länkar

Länkar

Blogtoplist

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Statistik


Skapa flashcards