S*SENGA'S  SAMMELSURIUM

Alla inlägg under mars 2011

Av Margita - 20 mars 2011 10:15

Vem är det här tro?

Av Margita - 19 mars 2011 12:00

Har "tjuvat" en bild från Facebook där jag är vän med matte och husse till Senga's Alija Arash.

Här är han 7 månader och har en mycket lustig sovställning   

  

Av Margita - 19 mars 2011 10:00

Varje kattunge som föds ska ju naturligtvis ha ett namn, ett som kommer att stå i kattens stamtavla. 

Detta att namnge kullar tycker jag bara är så fruktansvärt roligt. Jag kan faktiskt sitta i timmar och leta och fundera för att hittta något som jag tycker är bra.

Många går efter principen A, B, C, D osv för första, andra, tredje, fjärde kullen osv. 

En del använder tema på kullen och namnger de kattungarna efter det temat, tex "parfymkullen" och så får kattungarna heta Chanel osv. 

Jag var först inne på att ha tema på mina kullar. Så föddes min första och då kom jag på att jag kunde slå ihop mor + far (ALice + JAsper) så att det blev ALIJA. Då fick jag ett tema plus att jag då valde namn som börjar på A.

Så nu när jag funderar på vad min nästa kull ska heta så hade jag först ett tema. Men så läste jag nånstans att idén att använda A, B, C osv kan vara rätt praktiskt. Alla vet då vilken kull i ordningen det handlar om. Det är förvisso en åsikt. 

Jag tror jag köper den åsikten. Kom på att jag kan göra min "egen" variant, jaja, egen och egen vet jag ju inte om det är förstås.   

Men så här tänker jag nu.

Jag kommer att använda bokstaven B och kattungarna kommer att få två namn, ett förstanamn som blir gemensamt för alla kattungar och ett andranamn som blir deras eget. Förstanamnet och andranamnet hör ihop, som ett slags tema.

Ja, ni får se så småningom. Hoppas jag!!! Man vet ju aldrig med avel....

Av Margita - 18 mars 2011 18:16

En liten film med Alice   

Av Margita - 18 mars 2011 11:31

Om jag skulle drömma lite om hur jag vill ha det framöver så skulle det vara att

  • hitta ett litet billigt boende med tillgång till stor/liten trädgård förutsatt att detta boende ligger nära Kungälv/Ytterby och nära till allmänna kommunikationer
  • ha ett deltidsjobb med ganska bra lön, i alla fall så att jag klarar mig, gärna något som har med trädgård och växter att göra

Detta är vad jag strävar mot just nu och det som är rätt konstigt är att det hittills i mitt liv oftast blivit som jag vill, i slutänden. Om det sen blir bra är en annan sak, men det visar sig ju. Detta är i alla fall vad jag tror blir bra för mig just nu.

Jag drömmer också om att kunna fortsätta med min kattuppfödning med många fler fina kullar framöver. 

Av Margita - 18 mars 2011 10:41

Nu börjar det närma sig parning!!   

Har beställt tid för Alice på Blå stjärnan i Göteborg. Hjärtat ska scannas för HCM. Hoppas förstås på att allt är bra och om det är det så ska Alice få träffa sin kille, Elton.

Alice löper för fullt nu. Det roliga är att jag gick tillbaka och tittade i mina anteckningar om hennes löp förra året. Hon började löpa nästan på exakt samma dag!    Så jag tror hennes mönster blir att hon nu kommer att löpa i princip hela tiden vilket hon gjorde förra året. 

Hon är för härlig när hon löper. Har försökt filma när de värsta vrålen kommer men har inte lyckats hittills. Däremot har jag fått med de mer "snälla" vrålen. 

Här är en liten film.



Av Margita - 18 mars 2011 08:57

Nej! Det här kan vi inte tolerera! Ingen här har sagt att vi vill ha mer av det här:

 

Igår kväll var det tomt på bordet..... 

Av Margita - 17 mars 2011 21:18

Min dotter och hennes pojkvän sitter just nu på ett tåg, ett legendariskt tåg, nämligen California Zephyr som går mellan Chicago och Emeryville (nära San Fransisco) i USA. 

Det är en spännande tågresa kan jag gott tänka mig. Tåget passerar både Klippiga bergen och Sierra Nevada. Jag är så spänd på att få se bilder när de sen är framme och kan börja blogga igen. Resan tar ca 51 timmar.

Här är en reseskildring jag hittade. Låter som något jag helt klart vill göra någon gång när min löjliga panik försvunnit.   Ja, lite pengar behövs ju också.   

  

VÄLKOMMEN TILL MIN BLOGG!


Hej och kul att du tittar in!
Här kommer du att få träffa mina sibiriska katter och mig.
Vi kommer att prata om det mesta, så välkommen in!

ÖNSKAR ALLA EN TREVLIG STUND I BLOGGEN!  

SAMARBETE MED MIG

Kontakta mig på mejl:

margita.andersson@gmail.com

TRANSLATE MY BLOG

Jag finns på PINTEREST

INSTAGRAM

@measenga

Hitta recept

hittarecept.se

BLOGGERFY

Här är jag listad

BLOGVERTISER

Bloggportalen

BRA MORGONÖVNING!

 

KATEGORIER

Live Traffic

TÄNKVÄRT!

IAKTTAG, LYSSNA, TIG.

DÖM SÄLLAN.

FRÅGA MYCKET.

 

August von Platen

SÅ SANT SÅ......

   

EN TANKE

 

TILL MINNE

Kalle, vår undulat

1988 - 2002

  

PARNINGSTABELL

SIBIRISK KATT - STUDIE

 

SIBIRISK RASSTANDARD ENL. OLIKA FÖRBUND

Sök i bloggen

För ett år sen

GAMMALDAGS BILDER!

 

BLOGGAR JAG BESÖKER

KATTLÄNKAR

SCRAPBOOKING

MINDFULNESS/panikångest

Andra intressanta länkar

Länkar

Blogtoplist

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Statistik


Ovido - Quiz & Flashcards