S*SENGA'S  SAMMELSURIUM

Direktlänk till inlägg 29 juli 2011

Marstrand eller Ytterby?

Av Margita - 29 juli 2011 20:26

Det visade sig att jag fick lägenheten i Marstrand, men jag tackade nej till den av olika orsaker.  

1. Två halvtrappor upp, alltså ingen egen ingång

2. Beroende av buss, ca 2 mil, på smal väg. Beroende av tidtabell. Mycket folk på bussen på sommaren.

3. Uteplatsen var väl liten, ingen direkt grön yta att gräva i.

4. Hade blivit lite svårt för min katt Algot att gå ut med två trappor upp.


Dan efter jag tittat på lägenheten droppar det in ett mejl från Förbo (de som hyr ut lägenheterna) om två lägenheter som är lediga i varsitt område och i just de områden som jag är intresserad av.

Den ena kan jag tyvärr ta bort direkt eftersom hyran är för hög för min ekonomi, annars hade jag nog valt den lägenheten.

Den andra är en mindre lägenhet, 2 rum och kök, med egen ingång och en liten trädgård!

Lägenheten ligger inrymd i två längor som förr var pensionärslägenheter och är det väl nästintill nu också eftersom det är 55+ boende. Det ligger i ett lugnt villaområde men ändå nära till Ytterby centrum med vårdcentral och City Gross (en stor matvarubutik) och bageri och lite andra affärer. In till Kungälv är det bara 3 km så dit kan jag gå.

I Ytterby centrum ligger också stationen med tåg som går, numer, väldigt ofta in till Göteborg på ca 10 minuter. Eller så tar jag bussen, men då tar det längre tid.

Fördelen med att välja denna lägenhet framför Marstrand är då att:

1 Egen ingång och egen liten trädgård (som vetter mot söder)

2 Blir inte beroende av buss

3 Trädgården har plats för utemöbler och klarar att jag gräver och planterar lite växter  

4 Algot har ett stort grönområde precis intill där han kan husera (bara han håller sig borta från järnvägen som går precis intill, men det har jag ju här också)

5 Jag behöver inte planera min tid för att besöka min syster eller föräldrar. De finns på gångavstånd och det gillar jag. 

Havet når jag med buss på 20 minuter. 

Så nu hoppas jag att jag får titta på lägenheten i Ytterby och att jag FÅR DEN!!    

 
 
Mira

Mira

29 juli 2011 21:10

Gud va kul Margita! Vi håller tummarna, tårna cross our fingers för att detta ska gå vägen!

http://mirabellasawyer.bloggplatsen.se

Margita

29 juli 2011 22:33

Tack Mira!! :)

 
Vivi

Vivi

1 augusti 2011 10:23

Då får jag hålla tummarna för denna istället, det verklade ju fungera bra sist ;)

http://www.missvivis.se

Margita

1 augusti 2011 10:38

Tack Vivi! Denna gång vill jag verkligen ha lägenheten, det är just denna jag väntat på hela tiden! :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Margita - 4 januari 2016 20:30

"Kod för att importera min blogg till Nouw: 4864799500"  

Av Margita - 20 december 2015 18:05

Nu har jag bestämt mig. Jag kommer inte att blogga via bloggplatsen längre. Men bloggen kommer att finnas kvar så om det är något speciellt man letar efter så förtvivlen icke.   Från och med idag säger jag definitivt ett stort TACK och adjö t...

Av Margita - 18 december 2015 21:13

En längre tid har jag funderat på att flytta min blogg. Är lite trött på den gammaldags designen här....man kan inte göra så mycket och det känns gammalmodigt.   Så när jag nu flyttar så hoppas jag ni följer med!      Jag säger till när det...

Av Margita - 15 december 2015 18:10


Hittade en video på Youtube och blev lite nostalgisk. Har du gjort såna här? Görs de överhuvudtaget idag?    När jag var barn gjorde vi alltid såna här fina hjärtan till jul, både i skolan och hemma. När mina barn var små gjordes de också, ...

Av Margita - 14 december 2015 09:45


Min blogg heter ju Sammelsurium just för att jag skriver om allt möjligt, lite som jag själv är. Det mesta intresserar mig men självklart är jag mer intresserad av vissa områden.   Ett sånt område är det här med miljön. Det började redan i ungd...

VÄLKOMMEN TILL MIN BLOGG!


Hej och kul att du tittar in!
Här kommer du att få träffa mina sibiriska katter och mig.
Vi kommer att prata om det mesta, så välkommen in!

ÖNSKAR ALLA EN TREVLIG STUND I BLOGGEN!  

SAMARBETE MED MIG

Kontakta mig på mejl:

margita.andersson@gmail.com

TRANSLATE MY BLOG

Jag finns på PINTEREST

INSTAGRAM

@measenga

Hitta recept

hittarecept.se

BLOGGERFY

Här är jag listad

BLOGVERTISER

Bloggportalen

BRA MORGONÖVNING!

 

KATEGORIER

Live Traffic

TÄNKVÄRT!

IAKTTAG, LYSSNA, TIG.

DÖM SÄLLAN.

FRÅGA MYCKET.

 

August von Platen

SÅ SANT SÅ......

   

EN TANKE

 

TILL MINNE

Kalle, vår undulat

1988 - 2002

  

PARNINGSTABELL

SIBIRISK KATT - STUDIE

 

SIBIRISK RASSTANDARD ENL. OLIKA FÖRBUND

Sök i bloggen

För ett år sen

GAMMALDAGS BILDER!

 

BLOGGAR JAG BESÖKER

KATTLÄNKAR

SCRAPBOOKING

MINDFULNESS/panikångest

Andra intressanta länkar

Länkar

Blogtoplist

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Statistik


Ovido - Quiz & Flashcards