S*SENGA'S  SAMMELSURIUM

Alla inlägg under juli 2011

Av Margita - 2 juli 2011 22:57

Såg en film på TV med Crosby, Stills, Nash & Young (CSNY) om deras musikfester mot kriget i Irak och för fred. De har ju länge varit aktiva i den kampen, Vietnam....

Min favorit är Neil Young. Älskar hans röst. Här sjunger han underbara "Heart of Gold" i en video från 80-talet.

Av Margita - 2 juli 2011 21:03

....och jag har en del att fundera över. 

Att en av kattungarna går vidare i avel, det vet jag redan, eftersom jag har en köpare som är intresserad. Vem av katterna det blir är inte klart och det får ta sin tid. De kan utvecklas i helt annan riktning än vad man tänkt sig.

Först var jag väldigt förtjust i Betty och är det fortfarande, ur avelssynpunkt alltså. Men efter diskuterande med min mentor Emelie (MissEmmis) så är jag benägen att behålla både Bryony och Bolo Bolo, eller alla tre.  

Skämt åsido, jag tror jag är väldigt känslomässigt bunden till den här kullen efter vad som hände.

Det är ju så att en avelskatt kan aldrig bli perfekt och det är ju vissa kriterier man ska följa såsom hälsa, temperament och typ. I vilken ordning man ska prioritera kan man diskutera men jag tycker själv att det är viktigt att en avelskatt är helt frisk, med så friska linjer som möjligt, att den har ett bra temperament som innebär att den blir en bra familjekatt, väl anpassad till oss människor. Sist kommer då typen, alltså rasstandarden, som man kan tolka så subjektivt.

Nåväl, vi får se tiden an och studera hur kattungarna utvecklas och framför allt att de förblir friska och förhoppningsvis är temperamentet på dem också helt underbart.

Just nu ligger de mest och sover och äter och är lite tråkiga tycker matte.   Men snart blir det annorlunda!! Ser fram mot det!     

Gos i bolådan:

   

Av Margita - 2 juli 2011 15:57

Jomen visst, liiite, tillräckligt för att göra en liten minipaj till mig själv som fredagsmys. Annars är det fullt av kart och omogna blåbär så om nån eller några veckor kan man nog plocka lite mer.  

Dessutom fanns det MÄNGDER av skogshallon som är mitt absoluta favoritbär! Måste plockas, hoppas bara de blir större än vad de är nu!

Även om det inte blev så mycket bär så fick min kompis och jag en härlig tur i skogen. Lagom varmt för en tur.

Kompisen tog en hel del bilder, varav jag fastnade på några.   och när jag tittar på bilderna så undrar jag vem den där äldre damen är??   

Känner mig som en tonåring, kanske högst 25, fast när kompisen började springa uppför en väldigt brant backe, då insåg jag att åldern har tagit ut sin rätt.....men jag fick mig ett gott skratt när hon först sprang uppför med full fart och sen nerför i världens fart och jag blev lite rädd att hon skulle ramla! Men kära nån, hon är ju inte mer än 20 så det gick ju bra! Det var för övrigt en mycket vacker, grön mossbeklädd backe.

Överhuvudtaget är naturen här runtomkring väldigt vacker och jag tycker om att leva så nära naturen.

Små sjöar finns alldeles här i närheten, en av dem kan man bada i. Men inte jag dock, jag är en badkruka.

Här är lite bilder från skogsturen som kompisen tog med sin mobil.

Förresten så höll hon på att skrämma livet ur mig! Plötsligt när hon står nerböjd och ska plocka några bär så SKRIKER hon till av all kraft! Jag lovar, det skriket hördes till Korpilombolo!   

Vad var det som hände då? Jag trodde ju minst hon stött på en älg eller kanske kramat en huggorm. Men nej då, det var bara en stackars fågel som skrämt flög upp precis vid hennes ansikte.

Hmmm....R. du får inte skrämma fåglar så där!  

Sjön som ni ser skymta fram bakom träden på bilderna heter L. Videsjön på kartan men jag tyckte R kallade den Lillesjön....

 

                 

Av Margita - 1 juli 2011 09:50

Det ska en kompis och jag undersöka idag.   

VÄLKOMMEN TILL MIN BLOGG!


Hej och kul att du tittar in!
Här kommer du att få träffa mina sibiriska katter och mig.
Vi kommer att prata om det mesta, så välkommen in!

ÖNSKAR ALLA EN TREVLIG STUND I BLOGGEN!  

SAMARBETE MED MIG

Kontakta mig på mejl:

margita.andersson@gmail.com

TRANSLATE MY BLOG

Jag finns på PINTEREST

INSTAGRAM

@measenga

Hitta recept

hittarecept.se

BLOGGERFY

Här är jag listad

BLOGVERTISER

Bloggportalen

BRA MORGONÖVNING!

 

KATEGORIER

Live Traffic

TÄNKVÄRT!

IAKTTAG, LYSSNA, TIG.

DÖM SÄLLAN.

FRÅGA MYCKET.

 

August von Platen

SÅ SANT SÅ......

   

EN TANKE

 

TILL MINNE

Kalle, vår undulat

1988 - 2002

  

PARNINGSTABELL

SIBIRISK KATT - STUDIE

 

SIBIRISK RASSTANDARD ENL. OLIKA FÖRBUND

Sök i bloggen

För ett år sen

GAMMALDAGS BILDER!

 

BLOGGAR JAG BESÖKER

KATTLÄNKAR

SCRAPBOOKING

MINDFULNESS/panikångest

Andra intressanta länkar

Länkar

Blogtoplist

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Statistik


Skapa flashcards