S*SENGA'S  SAMMELSURIUM

Alla inlägg under juli 2011

Av Margita - 29 juli 2011 16:37

I natt hade jag en dröm som jag drömt förut. Den är lite "skum"  men jag mår så fruktansvärt bra efteråt när jag vaknar. 

I drömmen träffar jag en kärlek (en man alltså som jag inte här i bloggen tänker tala om vem det är). Vi träffas av en händelse på stan, vi känner igen varann och vi går varann till mötes. 

Han tar min hand och vi går iväg. Han säger att han älskar mig och jag älskar honom. Vi har längtat efter varann, men han är ju gift. Det är på vippen att han lämnar sin fru och väljer mig men han väljer ändå sin fru och jag är nöjd med det. Bara jag vet att han älskar mig och jag älskar honom. 

Drömmar kan vara luriga. Det är ju inte säkert att drömmen handlar om just det som jag ser i drömmen. Kanske det står för något annat. Kanske det till och med är så att mannen är jag själv som i många år inte lyssnat till mig själv men nu gör det och nu går han sin väg eftersom jag inte längre behöver honom. Jag har ju hittat harmonin i mig själv. Kan det vara så tro? 

I vilket fall är det lite spännande att jag drömt om samme man och på samma sätt två gånger nu.   Känslan när jag vaknar är helt underbar så jag drömmer gärna samma dröm varje natt!    

Av Margita - 29 juli 2011 09:21

.....och idag är det Bryonys tur!   Hon ska inte bara få träffa sin blivande matte och husse utan även hennes mänskliga mormor och morfar!  

Tillbaka till gårdagen när Bolo Bolo/Casanova fick besök.

Han somnade i blivande mattes famn. Det var så sött!! Titta här:

         

Av Margita - 28 juli 2011 22:25

Något av det bästa med att vara uppfödare är att se lyckan hos de blivande ägarna när de får träffa sin lilla kattunge. Det strålar av lycka i deras ansikten och då blir jag också lycklig.  

Min strävan med mina kattungar är att de ska bli sociala, gosiga och allmänt harmoniska små katter. Ett led i det är att låta de blivande kattägarna komma och besöka sin blivande katt hos mig. Minst varannan vecka blir det besök och det är uppskattat. Jag tror också det är bra för bägge parter att lära känna varann från det kattungen är riktigt liten.

Idag stod Bolo Bolo/Casanova i centrum. Blivande matte strålade av lycka!

       


Av Margita - 28 juli 2011 10:29

   

Hmmm......nu har jag funderat och ältat med min syster och så har jag funderat lite till och kommit till en slutsats som jag känner mig mycket nöjd med.

Hela den här grejen med att flytta tillbaka hem till kusten, det handlar i första hand, för mig, INTE att komma tillbaka till havet. Så mycket har jag förstått nu. Nej, det handlar om att komma nära min syster, så att vi kan umgås på ett spontant och lätt sätt. Vi vill kunna gå över till varann på fika, middag, göra små utflykter tillsammans och stötta varann på nära håll när så behövs. Jag vill också vara nära mina föräldrar.

Så nu har jag bestämt att jag bor kvar i Borås tills "min" lägenhet dyker upp, om det så tar flera år till. För jag har fortfarande kravet med uteplats.   Det är två områden i Ytterby som hägrar. 

Havet har jag tillgång till på nära håll ändå och också närheten till Göteborg där jag har gamla vänner.

Sen är det lätt för mig att ta tåget upp till Strömstad när jag längtar dit.

Det känns skönt att jag kommit till detta beslut. Nu ska jag ta det lugnt och fokusera på min situation för övrigt som behöver fokus.

Så öppnar jag mejlboxen i morse och vad dyker upp där?? En lägenhet i Ytterby med uteplats.......men den är nog för dyr för mig...... 

Fast jag är inte så ledsen som gubben för det....jag är glad för det jag har, bara så ni vet!     

Av Margita - 27 juli 2011 16:45

Se där ja! Då har jag sagt ja till en lägenhet men om jag får den är en annan femma. Vi är flera intressenter och den med högst poäng får den. Jag hoppas innerligt att jag har högst!!  

Nån gång nästa vecka vet jag.

Lägenheten i sig var väl inte så där fräsch men det var inte färdigstädat av den som bott där tidigare, så med lite skrubb och målning så blir det bra. Standarden är blandad med modern kyl/frys och spis men gamla skåp i köket. Det bästa av allt är att det är såna där gamla skåp med dragdörrar (är inte det inne igen? haha  ) och med uppfräschning kommer det att bli så fint! 

Från vardagsrummet kommer man ut till en liten uteplats, inte speciellt stor men med den utsikten så räcker det för mig. Jag ser Carlstens Fästning från både vardagsrummet och från uteplatsen. Lycka för mig!

Lägenheten är ljus, vilket jag uppskattar, då den jag har nu är väldigt mörk.

Köket vetter ut mot hamnen, där jag dels ser  ett dagis och sen husen nere vid hamnen och en bit bort (med gräsmatta emellan) ligger ett högt berg där jag redan fantiserar att jag intar mitt morgonkaffe medan jag blickar ut mot Marstrandsön och havet!

Algot har mycket frihet alldeles intill vid berget. Enda tvivlet jag har är att entrén är gemensam som i ett vanligt hyreshus och min ytterdörr är två trappor upp. Kommer det att funka med Algot undrar jag. Idag stod ytterdörren öppen så under sommartid kan det väl fungera antar jag.

Agnes och Alice kommer nog att kunna vara ute på uteplatsen eftersom den är inringad av två vindskydd, höga nog så att de inte kan hoppa över, och på tomtslutet där det nu står en häck får jag väl näta in så att de håller sig på altanen....hmmmm....hur nu det ska gå till?!?

Men som sagt, jag vet ju inte om jag får lägenheten......

Tiden får utvisa!  

Av Margita - 26 juli 2011 17:47

Vet ni vad den här kullen älskar att göra? hihi....att gå baklänges!  

inte hela tiden förstås....  


BLOSSOM BOLO BOLO/CASANOVA 5 veckor, vikt: 591 g

     

BLOSSOM BRYONY 5 veckor, vikt: 492 g

   



BLOSSOM BROWN BETTY 5 veckor, vikt: 550 g

     

  Betty är den svåraste att fota, hon är inte still en sekund!   Medan däremot Bryony är den mer försynta och försiktiga, hon avvaktar för att se vad som egentligen händer   och Bolo Bolo är något mitt emellan.   

Av Margita - 26 juli 2011 11:19

Nu gick det inte att ordna visning på lägenheten i kväll som jag tänkt, däremot i morgon bitti.

Jag åker hemifrån tidigt imorgon så är jag på plats i Ytterby vid 9-tiden och sen följer jag med en representant från Förbo ut till Marstrand för att titta på lägenheten. 

Jag fick mig en pratstund med förre lägenhetsinnehavaren och hon berättade att det är byggt en altan på uteplatsen. Inte precis vad jag önskar mig (jag vill gräva!) men det är det näst bästa. Jag får väl odla i krukor. Närheten till havet kompenserar för att inte kunna gräva. Dessutom känner jag att jag saknar folklivet på somrarna. Underbart att trängas med turister.   Jag är van vid det och vill ha det så. Här är det skrämmande tyst på somrarna fast jag har inbillat mig att det är skönt.

Nu är jag jättespänd på att få titta på lägenheten! 

Av Margita - 25 juli 2011 18:26

Iiiii....nu har jag fått erbjudande om visning på en lägenhet på Koön, Marstrand! 

Imorgon eftermiddag åker jag iväg för att titta på den. Den har uteplats så jag är verkligen nyfiken. 

Hyran är låg och det är varmhyra, så kostnaden blir ungefär samma som den är för mig idag.

Har tidigare tittat på lägenhet i samma område men det var balkong på andra våningen och jag är nästintill beroende av att vara på markplan.

Nu är det ju inte alls säkert att jag får den om jag skulle säga ja till den. Vi är flera som är spekulanter och den som har högst poäng får den! 

Spännande ska det bli i alla fall.


Kommer jag att bo här?   


Utsikt från Marstrandsön mot Koön

  .

VÄLKOMMEN TILL MIN BLOGG!


Hej och kul att du tittar in!
Här kommer du att få träffa mina sibiriska katter och mig.
Vi kommer att prata om det mesta, så välkommen in!

ÖNSKAR ALLA EN TREVLIG STUND I BLOGGEN!  

SAMARBETE MED MIG

Kontakta mig på mejl:

margita.andersson@gmail.com

TRANSLATE MY BLOG

Jag finns på PINTEREST

INSTAGRAM

@measenga

Hitta recept

hittarecept.se

BLOGGERFY

Här är jag listad

BLOGVERTISER

Bloggportalen

BRA MORGONÖVNING!

 

KATEGORIER

Live Traffic

TÄNKVÄRT!

IAKTTAG, LYSSNA, TIG.

DÖM SÄLLAN.

FRÅGA MYCKET.

 

August von Platen

SÅ SANT SÅ......

   

EN TANKE

 

TILL MINNE

Kalle, vår undulat

1988 - 2002

  

PARNINGSTABELL

SIBIRISK KATT - STUDIE

 

SIBIRISK RASSTANDARD ENL. OLIKA FÖRBUND

Sök i bloggen

För ett år sen

GAMMALDAGS BILDER!

 

BLOGGAR JAG BESÖKER

KATTLÄNKAR

SCRAPBOOKING

MINDFULNESS/panikångest

Andra intressanta länkar

Länkar

Blogtoplist

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Statistik


Skapa flashcards