S*SENGA'S  SAMMELSURIUM

Alla inlägg under augusti 2011

Av Margita - 7 augusti 2011 18:52

Söta Bryony/Ida är idag 7 veckor och väger 625 g.


Är det dags för fotografering nu IGEN, säger Bryony

         

Av Margita - 7 augusti 2011 17:22


Alice låg i denna när jag kom in efter att jag följt er till bilen, Mira      

Av Margita - 6 augusti 2011 18:16

Kattungarna har fått mycket besök denna vecka och nu i helgen blir det också en del.

Igår var Emelie fårn MissEmmis här och det blev en hel del fotat. Här kan ni se en del av alla bilder.

Idag var det så Bryonys tur att få besök av sin blivande matte och husse.

Senare kom Bolo Bolos blivande matte.

Liten bildkavalkad från besöken.

  Bryony är törstig. 

  Aah, Bolo Bolo fick smaka på godis för första gången.    Bryony blev till slut lite trött....  ....och Bolo Bolo fick träna att gå i sele för första gången. Det gick jättebra!    

Imorgon är det Bettys tur att få besök.   

Av Margita - 5 augusti 2011 17:58

när Bryony äter! Ursäkta att det är lite mörkt. 

Av Margita - 5 augusti 2011 10:23

.....och det ska jag, men måste berätta detta först för er.

Lilla Bryony/Ida som varit lite "svår" med maten har upptäckt våtfodret.

Idag var det premiär för att smaka på detta för hennes del och det verkade falla henne i smaken för hon kvar sist av alla, en god stund!  

Bildbevis:

   


Av Margita - 4 augusti 2011 17:23

Idag har vi hässjat hö på aktiviteten. Det var intressant att få vara med från början.

I och för sig var ängen redan slagen så det behövde vi inte göra, vilket var lite synd. Det är roligt att svänga en lie, fast svårt att få rätt sving när man är ovan.

Vi började med att slå ner kraftiga pålar utmed en någorlunda rak linje. Sen tog vi ståltråd runt en påle, en bit från marken, och rakt över alla pålar.

Därefter fick vi lära oss att samla ihop det slagna gräset i "strängar" eftersom det då är lättare att få till en lagom stor klump att hänga över tråden på hässjan.

För att få riktigt fina "klumpar" så tar man högaffeln under gräset, vänder det med en snygg sving   åt vänster, gör likadant 2-3 gånger till och om man då gjort rätt så blir gräsklumpen längre och längre och hänger så där fint som en kjol över hässjan.

Fikat intogs på backen precis som förr i tiden!   Det var väl bara klädseln som inte var tidsenlig. Ingen av oss hade huckle och ingen snusade heller. Hehe

Foto: Hans Högman, tagen på Skansen 2008     

Av Margita - 4 augusti 2011 05:35

.....hihi....jag är uppe tidigt idag, det är min dag när jag är på aktivitet från 8 - 12 och för att hinna dit i tid får jag gå upp kl 5. 

Känns skönt.

Vet att vi ska upp till torpet idag. En liten utflykt bland trevligt folk.

Vi skrattar så mycket och blir bekräftade hela tiden. 

Helt underbart roligt och välgörande för själen.

Men det är ju också en form av rehabilitering som denna aktivitet går ut på. 

Vi pratade om det igår att det har hänt en hel del med oss sen vi började där på gröna vägen. Helt klart är detta ett bra sätt att komma tillbaka!

Jag är tacksam för att denna aktivitet finns och jag hoppas den fortsätter finnas för alla som behöver den. 

Av Margita - 3 augusti 2011 18:18

Innan jag for iväg till min aktivitet idag så fotade jag kattungarna på beställning av deltagare och personal på gröna vägen.  

Detta fick de se:

Familjeharmoni

   Lilla söta Bryony säger till mig: "gå inte, jag vill leka med dig!"

   Alla tre samlade till lek

   I språng - Bolo Bolo/Casanova

   Snygga sibbetjejen Betty

 

VÄLKOMMEN TILL MIN BLOGG!


Hej och kul att du tittar in!
Här kommer du att få träffa mina sibiriska katter och mig.
Vi kommer att prata om det mesta, så välkommen in!

ÖNSKAR ALLA EN TREVLIG STUND I BLOGGEN!  

SAMARBETE MED MIG

Kontakta mig på mejl:

margita.andersson@gmail.com

TRANSLATE MY BLOG

Jag finns på PINTEREST

INSTAGRAM

@measenga

Hitta recept

hittarecept.se

BLOGGERFY

Här är jag listad

BLOGVERTISER

Bloggportalen

BRA MORGONÖVNING!

 

KATEGORIER

Live Traffic

TÄNKVÄRT!

IAKTTAG, LYSSNA, TIG.

DÖM SÄLLAN.

FRÅGA MYCKET.

 

August von Platen

SÅ SANT SÅ......

   

EN TANKE

 

TILL MINNE

Kalle, vår undulat

1988 - 2002

  

PARNINGSTABELL

SIBIRISK KATT - STUDIE

 

SIBIRISK RASSTANDARD ENL. OLIKA FÖRBUND

Sök i bloggen

För ett år sen

GAMMALDAGS BILDER!

 

BLOGGAR JAG BESÖKER

KATTLÄNKAR

SCRAPBOOKING

MINDFULNESS/panikångest

Andra intressanta länkar

Länkar

Blogtoplist

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Statistik


Ovido - Quiz & Flashcards