S*SENGA'S  SAMMELSURIUM

Direktlänk till inlägg 23 september 2011

Både bra och dåligt....

Av Margita - 23 september 2011 19:09

Nu har Agnes gjort sitt HCM-test och allt var bra! Skönt! 

Jag passade också på att ge henne den årliga vaccinationen.

Agnes skötte sig exemplariskt. Hon är en cool katt.  

För att ta oss till Blå Stjärnan i Göteborg fick vi först ta en buss till Borås. Sen snabbussen från Borås till Göteborg. Sist spårvagnen över Göta Älvbron och sen en kort promenad fram till sjukhuset. Agnes sa ingenting, lite gny bara i början, nån sekund.  

Då var vi också på centralstationen i Göteborg bland alla människor, pysande tåg och konstiga ljud och dofter. Inte ett ljud, bara stora ögon. Men det är klart, när tåget pyser så där, då måste man gå längst in i transportburen.   

På sjukhuset träffade hon flera hundar och katter. En av katterna jamade hela tiden, men Agnes sa inget.

Inne hos veterinären var hon så duktig. Hon fick en guldstjärna av personalen. Hihi....ingen riktig, men de tyckte hon var värd en sån och det tycker jag med. Lugn och cool, lilla gumman Agnes.  

Sen var det då det där med något dåligt. Det är jag som får skämmas....Agnes är något överviktig, precis som jag misstänkt, men förträngt.   Hon är glad i mat och speciellt kattungemat. Jag måste hitta ett sätt att utfodra kattungarna utan att hon också äter maten.

Nu får jag vara sträng och ge henne dietfoder och hela processen att få ner henne i normalvikt tar ungefär 4 månader sa veterinären. Så innan dess vill jag inte para henne förstås. Stackars Agnes. Matte får verkligen skämmas nu.  

Apropå det så låter det som att hon tänker löpa igen.....         

 
 
Sissel

Sissel

23 september 2011 19:35

Så skönt att höra att hennes hjärta är friskt.
Lycka till med planerna.
Kram Sissel och Lasse

http://www.tuwasmeow.se

Margita

23 september 2011 19:55

Ja, det var jätteskönt! :)
Tack!

 
Lotta

Lotta

23 september 2011 20:47

Härligt med bra hcm-resultat!

http://clarellis-sibbar.bloggplatsen.se

 
Mira

Mira

24 september 2011 08:29

Heja Agnes! Lycka till nu gumman och gör som matte säger så kommer du snart får dom där söta kattungarna nu så gärna vill ha!

http://mirabellasawyer.bloggplatsen.se

 
Emelie

Emelie

27 september 2011 10:02

Vilken tur att hjärtat var friskt!

http://emmisibirier.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Margita - 4 januari 2016 20:30

"Kod för att importera min blogg till Nouw: 4864799500"  

Av Margita - 20 december 2015 18:05

Nu har jag bestämt mig. Jag kommer inte att blogga via bloggplatsen längre. Men bloggen kommer att finnas kvar så om det är något speciellt man letar efter så förtvivlen icke.   Från och med idag säger jag definitivt ett stort TACK och adjö t...

Av Margita - 18 december 2015 21:13

En längre tid har jag funderat på att flytta min blogg. Är lite trött på den gammaldags designen här....man kan inte göra så mycket och det känns gammalmodigt.   Så när jag nu flyttar så hoppas jag ni följer med!      Jag säger till när det...

Av Margita - 15 december 2015 18:10


Hittade en video på Youtube och blev lite nostalgisk. Har du gjort såna här? Görs de överhuvudtaget idag?    När jag var barn gjorde vi alltid såna här fina hjärtan till jul, både i skolan och hemma. När mina barn var små gjordes de också, ...

Av Margita - 14 december 2015 09:45


Min blogg heter ju Sammelsurium just för att jag skriver om allt möjligt, lite som jag själv är. Det mesta intresserar mig men självklart är jag mer intresserad av vissa områden.   Ett sånt område är det här med miljön. Det började redan i ungd...

VÄLKOMMEN TILL MIN BLOGG!


Hej och kul att du tittar in!
Här kommer du att få träffa mina sibiriska katter och mig.
Vi kommer att prata om det mesta, så välkommen in!

ÖNSKAR ALLA EN TREVLIG STUND I BLOGGEN!  

SAMARBETE MED MIG

Kontakta mig på mejl:

margita.andersson@gmail.com

TRANSLATE MY BLOG

Jag finns på PINTEREST

INSTAGRAM

@measenga

Hitta recept

hittarecept.se

BLOGGERFY

Här är jag listad

BLOGVERTISER

Bloggportalen

BRA MORGONÖVNING!

 

KATEGORIER

Live Traffic

TÄNKVÄRT!

IAKTTAG, LYSSNA, TIG.

DÖM SÄLLAN.

FRÅGA MYCKET.

 

August von Platen

SÅ SANT SÅ......

   

EN TANKE

 

TILL MINNE

Kalle, vår undulat

1988 - 2002

  

PARNINGSTABELL

SIBIRISK KATT - STUDIE

 

SIBIRISK RASSTANDARD ENL. OLIKA FÖRBUND

Sök i bloggen

För ett år sen

GAMMALDAGS BILDER!

 

BLOGGAR JAG BESÖKER

KATTLÄNKAR

SCRAPBOOKING

MINDFULNESS/panikångest

Andra intressanta länkar

Länkar

Blogtoplist

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Statistik


Skapa flashcards