S*SENGA'S  SAMMELSURIUM

Alla inlägg under september 2011

Av Margita - 15 september 2011 16:52

......titta här

Av Margita - 15 september 2011 16:35

Bolo Bolos ägare har en blogg (finns i mina länkar) och nu har hon gjort en jättefin ny header! Titta här!   

Jag fick rapporter från alla nya ägare dan efter de lämnat mig och det var bara goda nyheter. Betty hade varit orolig första natten men sen gick det bättre, speciellt om hon fick mysa och sova i mattes knä.  

Bryony verkar också känna sig hemmastadd och har fått träffa sin halvbror Ramsez, men de har nog en bit kvar där tills de blir riktigt avslappnade med varann.  

Sen har vi Bolo Bolo som också har funnit sig väl tillrätta. Han har redan träffat Leo, hunden, och enligt ägaren så fräser han inte längre, så det ser ljust ut där också.

Det är så roligt att få följa dem i sina nya hem! Tack för att ni rapporterar till mig om "mina" bebisar!    

Av Margita - 15 september 2011 09:10

Idag är jag hemma från praktiken. Varför? 

Jo, jag tänkte förklara det utifrån mindfulness. (se detta inlägg)


Ni kommer ihåg SOAS


Stanna upp - när jag vaknade upp i morse kände jag mig väldigt trött i kroppen och jag tänkte att jag måste stanna upp och känna efter.


Observera - när jag kände efter så hade jag ont lite här och var i kroppen men framför allt kände jag mig stressad. Jag fick andas lite för att lugna mig men stressen fanns kvar.


Acceptera - jag har nu stannat upp, observerat och jag accepterar även att jag känner mig stressad och är trött i kroppen. Märk väl att just det där med att acceptera kan vara jättesvårt, men det är också väldigt viktigt att man försöker lära sig det.


Släpp taget eller Svara an - idag väljer jag att svara an, dvs jag väljer att stanna hemma och få en dag i lugn och ro så att stresskänslan kan släppa. Jag är ännu inte där då jag kan släppa taget om min oro helt och hållet. Kanske jag aldrig kommer dit, då gäller det att acceptera det också. Men just nu är jag där jag är och jag kan gå åt olika håll. Vilket håll jag än går åt så är det mitt val, jag har gjort det medvetet och jag kan då utifrån det känna mig nöjd. 


 

Av Margita - 14 september 2011 21:48

När jag slutade på Gröna Vägen fick jag med mig en text att läsa.

Den sammanfattar på ett enkelt sätt ett förhållningssätt som kallas mindfulness. För mig har detta varit väldigt bra. Jag har lurat panikångesten, jag är numer herre över den. För visst kommer den ibland, men den stör mig inte och jag hamnar aldrig numer i full panik, den klingar av allt tidigare. Vilket är så otroligt skönt att det knappt går att beskriva. Faktiskt känns det som jag fått ett nytt liv!  


Det här är en del av den text vi fick med oss.


Medveten Närvaro (Mindfulness)


SOAS


Stanna upp, Observera, Acceptera, Släpp taget (alt. Svara)


"Gör det du gör. Var den du är, Det är hemligheten, vägen och målet.

Var där du är. Ät när du äter, vila när du vilar, sörj när du sörjer, smek när du smeker, lyssna när du lyssnar, gör det du gör. "


Av Margita - 14 september 2011 07:26

Önskar alla en bra dag! 

Själv är jag bara så lycklig över min känsla: jag går till jobbet med förväntan, ser fram mot det! Det är en ny känsla för mig! 

Dessutom märker jag att jag orkar mer och mer! 

Av Margita - 13 september 2011 18:25

Cramers handelsträdgård där jag nu praktiserar har också en webshop. 

Titta gärna in i den! Där finns mycket, tyvärr inte bilder på allt än, men det kommer. 

Klicka här så kommer ni till webshopen!

Förresten så kanske ni undrar hur det går? Jag är ju redan inne på min andra vecka där. 

Förra veckan var jag otroligt trött så jag var hemma några dar. Jag var helt enkelt inte van att använda kroppen.  

Den här veckan har börjat riktigt bra tycker jag. Jag har jobbat på både måndag och tisdag och känner att jag har ork kvar när jag kommer hem. Tror att jag börjar vänja mig. De här dagarna har jag varit inne i det nya växthuset som är en butik egentligen. Där finns både växter, trädgårdstillbehör, dekorationer och mycket annat. Jag har i två dagar plattat till kartonger och lastat och hivat av i återvinningen. Sånt måste också göras i en handelsträdgård.   Jag märker att jag älskar att arbeta med kroppen. 

Sen är ju personalen riktigt trivsam. Rasten intas hos "farmor", ja, hon är farmor på riktigt till två av personalen. Det är ett familjeföretag.

Fyra katter finns också som strosar omkring och som jag kan prata och gosa med ibland.

Åh, vad jag trivs!!     

Av Margita - 11 september 2011 20:15

Här är Blossomkullens vikter samma dag som de flyttade.


Blossom Brown Betty 1363 g


Blossom Bolo Bolo 1549 g


Blossom Bryony 1322 g


Ursäkta mig J och N, jag sa ju att Ida gått om Betty, men nu ser jag ju att Betty gått om Ida igen! Men det har ingen betydelse, de har inte växt färdigt på långa vägar.


Några bilder från den sista veckan hemma hos mig.

Bolo Bolo/Casanova

Bryony/Ida 

Betty på balkongen, inte världens bästa bild precis. 

  

Betty och hjälpmamma Agnes myser

 

Denna tårta är gjord av Bolo Bolos matte Mira (som förresten har en blogg, klicka här. Lägger till bloggen i mina länkar också)

Det är andra gången hon bjuder på denna jättegoda kladdkaka (med både morötter och broccoli i) och Bryonys matte och husse har också fått äran att smaka på tårtan. Här är receptet för er som vill pröva! 

Kika gärna in i Miras blogg nu direkt! Hon har lagt upp bilder på mysiga Bolo Bolo!!  

Till sist:

De sista kullbilderna. 12 veckor.

        

Av Margita - 11 september 2011 18:42

Nu har även Bryony/Ida flyttat och nu är det tyst och lugnt här hemma. Fast det är det ju egentligen inte, eftersom Agnes börjat löpa, eller det verkar som hon är i det närmaste höglöp. Alice jamar också emellanåt men det tror jag mest är att hon ropar efter ungarna, kanske, eller också ska hon också börja löpa?!  

En liten tår har jag fällt efter de små Blossomsyskonen. Det hör till, jag har levt med dem i 3 månader och sen plötsligt är de inte här längre.

Men som jag sagt förut, jag vet att alla kommer till jättefina och kärleksfulla hem och det gör att det känns mycket lättare för mig.

Jag kan ju rimligtvis inte behålla varje kattunge!  

Här är Ida med sin nya matte och husse. Ida kommer ju förresten att bli sambo med sin halvbror, Senga's Alija Arash. Det blir mycket spännande att höra hur det går med dessa två. Håll tummarna för att det kommer att fungera!!

    

VÄLKOMMEN TILL MIN BLOGG!


Hej och kul att du tittar in!
Här kommer du att få träffa mina sibiriska katter och mig.
Vi kommer att prata om det mesta, så välkommen in!

ÖNSKAR ALLA EN TREVLIG STUND I BLOGGEN!  

SAMARBETE MED MIG

Kontakta mig på mejl:

margita.andersson@gmail.com

TRANSLATE MY BLOG

Jag finns på PINTEREST

INSTAGRAM

@measenga

Hitta recept

hittarecept.se

BLOGGERFY

Här är jag listad

BLOGVERTISER

Bloggportalen

BRA MORGONÖVNING!

 

KATEGORIER

Live Traffic

TÄNKVÄRT!

IAKTTAG, LYSSNA, TIG.

DÖM SÄLLAN.

FRÅGA MYCKET.

 

August von Platen

SÅ SANT SÅ......

   

EN TANKE

 

TILL MINNE

Kalle, vår undulat

1988 - 2002

  

PARNINGSTABELL

SIBIRISK KATT - STUDIE

 

SIBIRISK RASSTANDARD ENL. OLIKA FÖRBUND

Sök i bloggen

För ett år sen

GAMMALDAGS BILDER!

 

BLOGGAR JAG BESÖKER

KATTLÄNKAR

SCRAPBOOKING

MINDFULNESS/panikångest

Andra intressanta länkar

Länkar

Blogtoplist

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Statistik


Skapa flashcards