S*SENGA'S  SAMMELSURIUM

Direktlänk till inlägg 6 december 2011

Julutfrågning! :)

Av Margita - 6 december 2011 11:40



Hur gör ni i år?

Med julklappar?

Köper ni till hela släkten?

Inga julklappar alls?

Lägger ni klapparna under granen?

Eller har ni kanske en tomte som delar ut?

Är ni hemma?

Eller reser ni bort?


Haha, det var många frågor på en gång.

Men det kan vara roligt att veta hur ni gör.


Själv reser jag bort.

Köper några julklappar, främst till mina barn.

Klapparna läggs under granen och delas sen ut av någon som känner sig villig att göra detta.

Denna julafton tänker vi köra julklappsleken, men den snälla varianten där alla får ett paket när leken är över.   

   

 
 
Daniella

Daniella

6 december 2011 15:01

Låter mys!
Vi åker först till Erics familj för jullunch och kalle, lite julklappar oxå:) Sen blir det hem till min moster och min släkt för julkappar, god mat och julklappsspel(fast inte den snälla varianten). Vi köper mest julklappar till mamma, pappa, syskon och varandra. det blir dyrt bara det :P Vi har alla klappar under granen och brukar ha en "frivillig" som klär ut sig till tomten, fast vi inte har några mindre barn i familjen, mest för att det blir roligare då :)

http://brownbetty.blogg.se

Margita

6 december 2011 20:52

Låter som en mysig jul för er också! :)

 
Ingen bild

kristina

6 december 2011 15:34

Jag reser iväg till släkten i Värmland utan barnen (snyft!). Men jag och barnen får ha ett eget litet julfirande med julklappsutdelning när jag kommer tillbaka :)
Vi brukar bara köpa julklappar till barnen. Men sen så kan vi inte låta bli att ge något till mor och far, eftersom de alltid är så snälla och hjälper oss barn och barnbarn så mycket!
Tomten kommer med sina klappar i sin säck och delar ut till barnen :-) Men sen så har vi julklappar under granen också, det är de som vi har köpt till varandra och de delar vi ut själva.

Margita

6 december 2011 20:53

Barnen har säkert inget emot med två julaftnar! :)

 
Lotta

Lotta

7 december 2011 11:23

Vi är hemma och dom som vill i släkten är välkomna. Köper julklappar till "barnen" som nu är stora men övriga släkt får en julklapp i form av något ät eller drickbart. Paketen läggs under granen på julaftons morgon, förut var det barnen som var nyfikna men den rollen har nu katterna tagit över ;-)

http://clarellis-sibbar.bloggplatsen.se

Margita

7 december 2011 16:29

Hihi, ja, vad skulle vi göra utan katterna! :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Margita - 4 januari 2016 20:30

"Kod för att importera min blogg till Nouw: 4864799500"  

Av Margita - 20 december 2015 18:05

Nu har jag bestämt mig. Jag kommer inte att blogga via bloggplatsen längre. Men bloggen kommer att finnas kvar så om det är något speciellt man letar efter så förtvivlen icke.   Från och med idag säger jag definitivt ett stort TACK och adjö t...

Av Margita - 18 december 2015 21:13

En längre tid har jag funderat på att flytta min blogg. Är lite trött på den gammaldags designen här....man kan inte göra så mycket och det känns gammalmodigt.   Så när jag nu flyttar så hoppas jag ni följer med!      Jag säger till när det...

Av Margita - 15 december 2015 18:10


Hittade en video på Youtube och blev lite nostalgisk. Har du gjort såna här? Görs de överhuvudtaget idag?    När jag var barn gjorde vi alltid såna här fina hjärtan till jul, både i skolan och hemma. När mina barn var små gjordes de också, ...

Av Margita - 14 december 2015 09:45


Min blogg heter ju Sammelsurium just för att jag skriver om allt möjligt, lite som jag själv är. Det mesta intresserar mig men självklart är jag mer intresserad av vissa områden.   Ett sånt område är det här med miljön. Det började redan i ungd...

VÄLKOMMEN TILL MIN BLOGG!


Hej och kul att du tittar in!
Här kommer du att få träffa mina sibiriska katter och mig.
Vi kommer att prata om det mesta, så välkommen in!

ÖNSKAR ALLA EN TREVLIG STUND I BLOGGEN!  

SAMARBETE MED MIG

Kontakta mig på mejl:

margita.andersson@gmail.com

TRANSLATE MY BLOG

Jag finns på PINTEREST

INSTAGRAM

@measenga

Hitta recept

hittarecept.se

BLOGGERFY

Här är jag listad

BLOGVERTISER

Bloggportalen

BRA MORGONÖVNING!

 

KATEGORIER

Live Traffic

TÄNKVÄRT!

IAKTTAG, LYSSNA, TIG.

DÖM SÄLLAN.

FRÅGA MYCKET.

 

August von Platen

SÅ SANT SÅ......

   

EN TANKE

 

TILL MINNE

Kalle, vår undulat

1988 - 2002

  

PARNINGSTABELL

SIBIRISK KATT - STUDIE

 

SIBIRISK RASSTANDARD ENL. OLIKA FÖRBUND

Sök i bloggen

För ett år sen

GAMMALDAGS BILDER!

 

BLOGGAR JAG BESÖKER

KATTLÄNKAR

SCRAPBOOKING

MINDFULNESS/panikångest

Andra intressanta länkar

Länkar

Blogtoplist

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Statistik


Ovido - Quiz & Flashcards