S*SENGA'S  SAMMELSURIUM

Alla inlägg under januari 2012

Av Margita - 3 januari 2012 21:26

I helgen är det hundutställning i Göteborg.

Planerar att ta mig dit på lördag.

Då ska Kerstin ställas ut. 

Hon är en fransk bulldog och så charmig. Vi träffas varje dag på jobbet.  

Här kan ni läsa mer om My Dog - hundutställningen.   

Förra året var jag också där.

Då tittade jag på finsk lapphund

och förstås alla andra raser som finns med.

I år tänker jag titta lite extra på 

Tibetansk spaniel

 

och passa på att ställa frågor till ägare av dessa hundar.


Kanske det blir en tibbe nån gång?

Bilden har jag lånat härifrån.

Av Margita - 1 januari 2012 14:22

Jag har faktiskt en nyårsdagsvana!  

Om jag är hemma,

så tittar jag gärna på filmen

"Wizard of Oz"

med Judy Garland i huvudrollen.

Tröttnar faktiskt aldrig på den,

speciellt inte efter att den blivit färgsatt.

Filmen är från 1939

och den är fortfarande sevärd, tycker jag.


Här kommer "Dorothy" till landet Munchin


Här träffar hon på Fågelskrämman,

som inte har någon hjärna


och till sist en liten trailer om filmen.

 

Av Margita - 1 januari 2012 11:00

I min högermeny finns en

"månadens tänkvärda",

Här kommer den allra första för år 2012.


Januaris tänkvärda:


"Den farligaste 

av våra

fördomar

är tron på

att vi inte 

har några."

Av Margita - 1 januari 2012 10:00

Ok.

Nu vet jag!

Brukar inte ge mig själv nyårslöften,

men i år väljer jag att göra det.

Och eftersom nyårslöften sällan brukar följas,

så lyssnar jag på experterna som säger:

"en förändring kräver delmål och långt tidsperspektiv".

Så!

Jag ska till nästa nyår:

få in en vana att ta en liten promenad flera gånger om dan.  

Va?

Jo, jag kan inte släppa detta att jag vill ha hund.

Så jag tänker vänja mig vid att ta dessa nödvändiga hundpromenader utan hund!

Haha

Jag är nog galen!  

Men jag kommer i alla fall ut!

Wish me luck!   

VÄLKOMMEN TILL MIN BLOGG!


Hej och kul att du tittar in!
Här kommer du att få träffa mina sibiriska katter och mig.
Vi kommer att prata om det mesta, så välkommen in!

ÖNSKAR ALLA EN TREVLIG STUND I BLOGGEN!  

SAMARBETE MED MIG

Kontakta mig på mejl:

margita.andersson@gmail.com

TRANSLATE MY BLOG

Jag finns på PINTEREST

INSTAGRAM

@measenga

Hitta recept

hittarecept.se

BLOGGERFY

Här är jag listad

BLOGVERTISER

Bloggportalen

BRA MORGONÖVNING!

 

KATEGORIER

Live Traffic

TÄNKVÄRT!

IAKTTAG, LYSSNA, TIG.

DÖM SÄLLAN.

FRÅGA MYCKET.

 

August von Platen

SÅ SANT SÅ......

   

EN TANKE

 

TILL MINNE

Kalle, vår undulat

1988 - 2002

  

PARNINGSTABELL

SIBIRISK KATT - STUDIE

 

SIBIRISK RASSTANDARD ENL. OLIKA FÖRBUND

Sök i bloggen

För ett år sen

GAMMALDAGS BILDER!

 

BLOGGAR JAG BESÖKER

KATTLÄNKAR

SCRAPBOOKING

MINDFULNESS/panikångest

Andra intressanta länkar

Länkar

Blogtoplist

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Statistik


Skapa flashcards