S*SENGA'S  SAMMELSURIUM

Direktlänk till inlägg 8 mars 2012

GRATTIS!

Av Margita - 8 mars 2012 10:59

till alla kvinnor på internationella kvinnodagen......

och.....

till mig själv som blir 60 år idag.  

Konstigt tycker jag, eftersom det inte var längesen jag födde mina barn, eller?!?

De är födda 1981 och 1990. Det är väl sisådär ett tiotal år sen?  

Förvisso märker jag att jag blir äldre, på olika sätt.

Ett är att språket förändras. Jag använder en hel del ord som de unga idag inte begriper eller så tycker de att orden är urgamla och ibland använder de i sin tur ord som inte jag förstår.

Lustigt också hur ett årtioende kan te sig.  

Mellan 1 och  10 år ter sig livet oändligt, det tar aldrig slut.

Mellan 10-20 är livet fortfarande oändligt, men jag började förstå att det nån gång, otroligt långt bort, kan ta slut

mellan 20-30 var jag själv övertygad om att jag skulle dö före 30 års ålder, men det var min ångest, hur det är för andra skiftar väl förstås

mellan 30-40 började jag ana att man kanske ska ha ett yrkesliv, men vad vet jag fortfarande inte

mellan 40-50 rullade livet på, jag grubblade otroligt mycket och undrade vad jag skulle göra med mitt liv. Vid 50 fick jag för mig att ett nytt liv skulle börja och att jag hade gott om tid.

Nu är jag 60 och tiden mellan 50 och 60, den undrar jag lite grann vart den for iväg? För jag upplever att den tiden är mer som kanske två år och inte 10 år!! 

Tiden är knepig, den går inte att fånga eller stanna, fast jag ibland skulle vilja.  

Här är någon som också snart är 60 år,

den första förorten i Göteborg.

Dit flyttade min familje när stadsdelen var nybyggd och jag var väl ungefär 2-3 år..

Om ni tittar på bildspelet över Kortedala så är det en bild på Kortedala Torg som när det invigdes var supermodernt. Detta kommer jag ihåg, kanske för att vi har filmat det......det var en mycket speciell känsla att gå in i en affär och kunna köpa så mycket olika saker på en gång.

Tidigare fick man ju gå till bageriet, mjölkaffären, grönsakshandlaren osv.

Saker och ting förändras.

 
 
Ann-Katrin

Ann-Katrin

8 mars 2012 19:05

Jättegrattis Margita!
Jag önskar dig en härlig födelsedag!

Kram Ann-Katrin

http://www.laghamras.se

Margita

8 mars 2012 19:39

Tack så jättemycket! Ska fira på lördag i Ytterby med familjen :)

 
Anna-Maria J

Anna-Maria J

8 mars 2012 20:02

Stort GRATTIS på din dag!

http://www.minjasjuvel.pixbox.se

Margita

9 mars 2012 08:49

Tack! :)

 
Daniella

Daniella

8 mars 2012 22:02

Stort grattis på födelsedagen, önskar vi alla :)

http://brownbetty.blogg.se

Margita

9 mars 2012 08:49

Tack! :)

 
Ingen bild

Sissel

8 mars 2012 23:36

Grattis Margita!
Hoppas du haft en trevlig födelsedag.

Margita

9 mars 2012 08:49

Tackar! Vi kommer att fira mig nu på lördag i Ytterby :)

 
Vivi

Vivi

9 mars 2012 16:17

Nooooo! Missade jag din födelsedag ! :( ATTANS!
Stort GRATTIS i efterskott iaf ! Hoppas du hade en bra födelsedag, ska ni fira i helgen, 60 år-klok är ju något att fira ordentligt ! ;)
Kram & grattis igen !!

http://www.missvivis.se

 
Emelie

Emelie

9 mars 2012 21:22

Grattis, grattis, en dag försenat! Man skulle aldrig kunna tro att du är 60, du är så ung i sättet. Lustigt nog så fyller du år på samma dag som min kompis W. Då är du alltså fisk precis som H! :)

http://emmisibirier.bloggagratis.se

Margita

12 mars 2012 14:52

Man tackar och bugar :D. Jag känner mig som 30 i sinnet för det mesta, men ibland som 100. hehe

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Margita - 4 januari 2016 20:30

"Kod för att importera min blogg till Nouw: 4864799500"  

Av Margita - 20 december 2015 18:05

Nu har jag bestämt mig. Jag kommer inte att blogga via bloggplatsen längre. Men bloggen kommer att finnas kvar så om det är något speciellt man letar efter så förtvivlen icke.   Från och med idag säger jag definitivt ett stort TACK och adjö t...

Av Margita - 18 december 2015 21:13

En längre tid har jag funderat på att flytta min blogg. Är lite trött på den gammaldags designen här....man kan inte göra så mycket och det känns gammalmodigt.   Så när jag nu flyttar så hoppas jag ni följer med!      Jag säger till när det...

Av Margita - 15 december 2015 18:10


Hittade en video på Youtube och blev lite nostalgisk. Har du gjort såna här? Görs de överhuvudtaget idag?    När jag var barn gjorde vi alltid såna här fina hjärtan till jul, både i skolan och hemma. När mina barn var små gjordes de också, ...

Av Margita - 14 december 2015 09:45


Min blogg heter ju Sammelsurium just för att jag skriver om allt möjligt, lite som jag själv är. Det mesta intresserar mig men självklart är jag mer intresserad av vissa områden.   Ett sånt område är det här med miljön. Det började redan i ungd...

VÄLKOMMEN TILL MIN BLOGG!


Hej och kul att du tittar in!
Här kommer du att få träffa mina sibiriska katter och mig.
Vi kommer att prata om det mesta, så välkommen in!

ÖNSKAR ALLA EN TREVLIG STUND I BLOGGEN!  

SAMARBETE MED MIG

Kontakta mig på mejl:

margita.andersson@gmail.com

TRANSLATE MY BLOG

Jag finns på PINTEREST

INSTAGRAM

@measenga

Hitta recept

hittarecept.se

BLOGGERFY

Här är jag listad

BLOGVERTISER

Bloggportalen

BRA MORGONÖVNING!

 

KATEGORIER

Live Traffic

TÄNKVÄRT!

IAKTTAG, LYSSNA, TIG.

DÖM SÄLLAN.

FRÅGA MYCKET.

 

August von Platen

SÅ SANT SÅ......

   

EN TANKE

 

TILL MINNE

Kalle, vår undulat

1988 - 2002

  

PARNINGSTABELL

SIBIRISK KATT - STUDIE

 

SIBIRISK RASSTANDARD ENL. OLIKA FÖRBUND

Sök i bloggen

För ett år sen

GAMMALDAGS BILDER!

 

BLOGGAR JAG BESÖKER

KATTLÄNKAR

SCRAPBOOKING

MINDFULNESS/panikångest

Andra intressanta länkar

Länkar

Blogtoplist

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Statistik


Ovido - Quiz & Flashcards