S*SENGA'S  SAMMELSURIUM

Direktlänk till inlägg 12 mars 2012

Vilken helg!!!!!!

Av Margita - 12 mars 2012 14:53

Oj, oj, oj säger jag bara.

Vilken helg!

Åkte iväg till Ytterby för att fira min 60-årsdag med familjen,

trodde jag!

Istället möts jag i dörren av en hel hoper människor,

några av mina allra käraste familjemedlemmar och vänner!

Min kära son (som jag inte träffat på länge) och hans sambo var där och tre av mina allra bästa vänner.  Den ena har jag inte sett på länge, eftersom hon bor i Strömstad (och dit har jag ännu inte orkat åka).

Så var det förstås min favoritkusin och hennes man och min härliga dotter med sambo och hans familj.

Jag blev verkligen överrumplad och så in i nordens glad och lycklig att tårarna föll och jag började skratta, och jag tror jag skrattade av glädje hela kvällen.

Det var den bästa födelsedag jag nånsin haft.

Och vilka presenter jag fick!

Upplevelser väntar mig: biobesök, spa, resa till Nordkoster och restaurangbesök! 

På toppen av allt detta fick jag idag veta att jag får lägenheten i Ytterby!!

Jag är så glad så det är inte klokt!

Nu börjar ett nytt kapitel i mitt liv.

Ytterbylivet!  

Här kommer jag att bo, ni ser huset till höger på bilden, men min uppgång syns inte.

Till vänster är Ytterbyskolan som jag inte kommer att störas av eftersom det är baksidan som jag ser från min lägenhet. Ytterby kyrka syns också.

 

Huset ser inte så roligt ut utvärtes, men lägenheten är otroligt charmig, byggd 1963.

Den är retro och med det väldigt modern, med urfin glasdörr och parkett i vardagsrummet.  

Damen som bodde där innan har skött den som en liten bebis, den ser ny och fräsch ut!

  Nu ska jag "bara" få sålt min lägenhet här också. Det är inflyttning redan den 1 april!   




 
 
Anna.S

Anna.S

12 mars 2012 15:21

Hej Margita!
Stort grattis på födelsedagen, och kul att den blev så lyckad :)
Grattis oxå till den nya lägenheten, hoppas att du och katterna kommer att trivas gott ♥
/Anna

http://www.honeysuckles.se

Margita

12 mars 2012 21:43

Tack Anna! Jag tror vi kommer att trivas riktigt bra!

 
Ingen bild

Sissel

12 mars 2012 16:19

Vad roligt att du fick en sådan trevlig födelsedag. Härligt!
Och stort grattis till lägenheten. Kul att du äntligen kommer till Kungälv som du så länge önskat. På andra sidan järnvägen(om City Gross)ligger ett stort fint gravfält från järnåldern,där man även hittat spår efter långhus. Där har jag varit några gånger.Kram Sissel

Margita

12 mars 2012 21:45

Ja, det känns skönt att äntligen vara på väg tillbaka. Visst känner jag till Stora Smällen, mina föräldrar bor precis nedanför :) Kommer du dit nån mer gång, hojta till så blir du bjuden på fika!

 
Daniella

Daniella

12 mars 2012 16:28

Åh Margita vad härligt! Och grattis till lägenheten :D Blir ju kanon!

http://brownbetty.blogg.se

Margita

12 mars 2012 21:46

Tack, det kommer att bli så bra! :)

 
Ingen bild

linda tilde novalie

12 mars 2012 20:35

åh va roligt för dej!!! Men fy vad vi kommer sakna dej här hos oss :)

Margita

12 mars 2012 21:47

Ja, det är skönt att äntligen få komma hem igen, men jag kommer att sakna er också!! Lova att ni kommer och hälsar på! :)

 
Ann-Katrin

Ann-Katrin

12 mars 2012 21:19

Vad härligt Margita! Vilket kalas! Och, lägenheten :-), så roligt!

http://www.laghamras.se

Margita

12 mars 2012 21:48

Ja, det var verkligen ett dunderkalas och att äntligen få flytta hem igen är så skönt! :)

 
Vivi

Vivi

13 mars 2012 10:34

Vad underbart, vad glad jag blir för din skull !!!
Det var verkligen snabba puckar, men samtidigt så är det ju roligt att du får flytta och uppleva våren & sommaren där !
Verkligen en ny start och ny krafter, är som sagt så glad för din skull och härligt att du blev så firad !!
Kramar !

http://www.missvivis.se

 
Emelie

Emelie

13 mars 2012 11:44

Men vad underbart! En härlig 60-årsdag och en ny lägenhet. Det känns verkligen som att du börjar ett nytt liv nu fyllt av nya möjligheter!

http://emmisibirier.bloggagratis.se

Margita

13 mars 2012 11:52

Precis så! och jag hoppas vi kan ses oftare nu?! :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Margita - 4 januari 2016 20:30

"Kod för att importera min blogg till Nouw: 4864799500"  

Av Margita - 20 december 2015 18:05

Nu har jag bestämt mig. Jag kommer inte att blogga via bloggplatsen längre. Men bloggen kommer att finnas kvar så om det är något speciellt man letar efter så förtvivlen icke.   Från och med idag säger jag definitivt ett stort TACK och adjö t...

Av Margita - 18 december 2015 21:13

En längre tid har jag funderat på att flytta min blogg. Är lite trött på den gammaldags designen här....man kan inte göra så mycket och det känns gammalmodigt.   Så när jag nu flyttar så hoppas jag ni följer med!      Jag säger till när det...

Av Margita - 15 december 2015 18:10


Hittade en video på Youtube och blev lite nostalgisk. Har du gjort såna här? Görs de överhuvudtaget idag?    När jag var barn gjorde vi alltid såna här fina hjärtan till jul, både i skolan och hemma. När mina barn var små gjordes de också, ...

Av Margita - 14 december 2015 09:45


Min blogg heter ju Sammelsurium just för att jag skriver om allt möjligt, lite som jag själv är. Det mesta intresserar mig men självklart är jag mer intresserad av vissa områden.   Ett sånt område är det här med miljön. Det började redan i ungd...

VÄLKOMMEN TILL MIN BLOGG!


Hej och kul att du tittar in!
Här kommer du att få träffa mina sibiriska katter och mig.
Vi kommer att prata om det mesta, så välkommen in!

ÖNSKAR ALLA EN TREVLIG STUND I BLOGGEN!  

SAMARBETE MED MIG

Kontakta mig på mejl:

margita.andersson@gmail.com

TRANSLATE MY BLOG

Jag finns på PINTEREST

INSTAGRAM

@measenga

Hitta recept

hittarecept.se

BLOGGERFY

Här är jag listad

BLOGVERTISER

Bloggportalen

BRA MORGONÖVNING!

 

KATEGORIER

Live Traffic

TÄNKVÄRT!

IAKTTAG, LYSSNA, TIG.

DÖM SÄLLAN.

FRÅGA MYCKET.

 

August von Platen

SÅ SANT SÅ......

   

EN TANKE

 

TILL MINNE

Kalle, vår undulat

1988 - 2002

  

PARNINGSTABELL

SIBIRISK KATT - STUDIE

 

SIBIRISK RASSTANDARD ENL. OLIKA FÖRBUND

Sök i bloggen

För ett år sen

GAMMALDAGS BILDER!

 

BLOGGAR JAG BESÖKER

KATTLÄNKAR

SCRAPBOOKING

MINDFULNESS/panikångest

Andra intressanta länkar

Länkar

Blogtoplist

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Statistik


Skapa flashcards