S*SENGA'S  SAMMELSURIUM

Alla inlägg under oktober 2012

Av Margita - 13 oktober 2012 13:24

Simon´s Cat gillar jag skarpt!

Här ska det tvättas fönster och det går ju så där när man har katter kring sig. Igenkänning!   

Av Margita - 13 oktober 2012 09:16

Fortsättningen på den soliga dagen på Marstrandsön!

 

Utsikt från Marstrandsön mot Koön

 

Carlstens Fästning    

Vy mot Tjörn  

Vissnad tistel  

Lotsutkiken    

Utsikt mot väster från lotsutkiken  

In i snårig skog    

Vindens verk  

Fingrar....  

Bokskogen    

Tak över stigen

Carlstens fästning igen                  

Skimrar i silver  

Slånbär    

Av Margita - 11 oktober 2012 18:34

Vad gör man en solig dag om man bor i Ytterby? 

Det finns mycket att välja på, men jag valde igår att ta bussen ut till Marstrandsön.

Så härligt att gå omkring där på hösten, lugnt och skönt, och vackra färger överallt.

Det blev en toppendag.

Fotade gjorde jag också. Men hjälp, det blev visst en hel del bilder.   

Här kommer några av dem.

Sten, hav och himmel har alltid fascinerat mig!

       

Runda former

 

Stenrabatt

 

Vart är stenen egentligen på väg? 

 

Hmm...har berg hjärnor?

 

Höst, höst

 

Fyren Pater Noster i fjärran

 

 

Av Margita - 11 oktober 2012 08:50

Ända sen Calypso flyttade har jag fått täta uppdateringar om hur det har gått. Bilder har jag också fått men mest till mobilen och jag har ännu inte lärt mig att hantera den där överföringen från mobilen till datorn, det krånglar hela tiden.   

Jag kan i alla fall meddela att han har installerat sig som den nyfikne och gosiga katt han är. Kylskåpet är tydligen intressant!  

 Fick också några bilder av honom där han ligger och sover i knät på lillmatte, lille gubben.   

Här inspekterar han soffan och liksom Caelyn älskar han att sitta i fönstret och titta ut på alla löv som singlar förbi. 

   

Av Margita - 10 oktober 2012 08:59

Japp! I natt har det varit frostgrader. Dags att ta in Dahliaknölen som står på balkongen!   

Några träd är alldeles gyllengula och igår när solen lyste på dem blänkte de som guld. Men det syns tyvärr inte på bilderna, men ändå....

Nu är det höst! Jag älskar hösten! Gör du?

 

Trädet precis utanför mitt sovrumsfönster.   

   

Av Margita - 8 oktober 2012 15:33

Lilla Caelyn verkar inte sakna Calypso någonting!   Det är ju som det ska vara. Katter lever verkligen i nuet, och det är nog just därför de är så bra att leva med för såna som mig (som gärna tänker katastroftankar). 

Hon leker som vanligt och skuttar runt och utforskar. Leken blir lite annorlunda nu. Ingen Calypso som tävlar om bollen.....  Ibland faller även Agnes och Alice in i leken och jag med förstås. Caelyn har också visat mer av sig själv nu tycker jag. Hon är en filosofisk flicka som gärna sitter och tittar länge på något. Igår upptäckte hon att det finns en härlig viloplats vid elementet i vardagsrummet. 

 

Hon har även lärt sig att komma upp till fönsterkarmen så nu sitter hon där och tittar ut på hösten där löven singlar ner och växterna på min balkong rör sig i vinden. Spännande!   

     

Av Margita - 7 oktober 2012 18:31

Ni som läser min blogg regelbundet vet vid det här laget att jag älskar mitt Bohuslän. Jag är själv född i Göteborg men har rötter i Grebbestad där jag delvis bodde när jag var riktigt liten, en kort period. Sen har jag varit där när jag växte upp, alla somrar och även andra årstider. När jag sen blev äldre bodde jag några år i Grebbestad och senare i Strömstad. Jag älskar verkligen dessa platser.

Bägge orterna har fina webkameror där jag ibland kikar in för att supa in lite atmosfär därifrån. 

Ikväll ser det ut så här i Grebbestad (kameran visar utloppet från Grebbestad mot Manholmen och Otterön, där min mamma delvis är uppväxt)

 

Nästan samtidigt ser det ut så här i Strömstad, där min son bor kvar.

 

Jag älskar färgspelet som uppstår när sol möter hav och himmel!!   

VÄLKOMMEN TILL MIN BLOGG!


Hej och kul att du tittar in!
Här kommer du att få träffa mina sibiriska katter och mig.
Vi kommer att prata om det mesta, så välkommen in!

ÖNSKAR ALLA EN TREVLIG STUND I BLOGGEN!  

SAMARBETE MED MIG

Kontakta mig på mejl:

margita.andersson@gmail.com

TRANSLATE MY BLOG

Jag finns på PINTEREST

INSTAGRAM

@measenga

Hitta recept

hittarecept.se

BLOGGERFY

Här är jag listad

BLOGVERTISER

Bloggportalen

BRA MORGONÖVNING!

 

KATEGORIER

Live Traffic

TÄNKVÄRT!

IAKTTAG, LYSSNA, TIG.

DÖM SÄLLAN.

FRÅGA MYCKET.

 

August von Platen

SÅ SANT SÅ......

   

EN TANKE

 

TILL MINNE

Kalle, vår undulat

1988 - 2002

  

PARNINGSTABELL

SIBIRISK KATT - STUDIE

 

SIBIRISK RASSTANDARD ENL. OLIKA FÖRBUND

Sök i bloggen

För ett år sen

GAMMALDAGS BILDER!

 

BLOGGAR JAG BESÖKER

KATTLÄNKAR

SCRAPBOOKING

MINDFULNESS/panikångest

Andra intressanta länkar

Länkar

Blogtoplist

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Statistik


Skapa flashcards