S*SENGA'S  SAMMELSURIUM

Direktlänk till inlägg 27 november 2012

Liebster Award!

Av Margita - 27 november 2012 13:22

Lyckliga jag har fått en Liebster Award av min härliga bloggvän Vivi Tack ska du ha! 

 

 

Med detta följer att jag ska svara på medföljande frågor och skicka awarden vidare till 5 andra bloggare.

 

Drömresa?

Jag har två drömresor just nu. Den ena går till Cypern för ett stundande bröllop 2013 mellan min systerson och hans tjej som har sina rötter där. 

Den andra går till norra Californien där två av mina amerikanska kusiner bor. 

 

Favoritsysselsättning?

 

Tveklöst datorn och dansa zumba!

 

Hur många gånger går du in på Facebook per dag?

 

Hmmm....måste erkänna att det blir mänga gånger, kanske 4-6 gånger?!

 

Vad önskar du dig i julklapp?

God mat och trevlig samvaro i familjen. Gärna god choklad och pengar också!   

 

Favoritmat på julbordet?

 

Rödkålssalladen kan jag inte vara utan och julkryddade köttbullar.


Drömyrke?


Konstnär av något slag.


Favorittidning/magasin?


Hmmm....har ingen sån favorit.


Favoritplats i Sverige?


Det måste ju bli Grebbestad i norra Bohuslän.


Thaimat, grekiskt, italienskt eller svensk husmanskost?


Svår fråga. En blandning av allt kanske? Medelhavsmat är gott.   


Favoritdesigner?


Har inget ordentligt svar där heller. 


Vad gör dig lycklig en måndag?


Helt klart min älskade Zumbaträning!!


Vad driver dig att skriva blogg varje dag?


En blandning av att få skriva av sig, kommunicera med andra människor och att få en "identitet", en bloggare! 


Om du fick välja själv, vart skulle du då vilja bo?


Då skulle jag bo i en stuga med gott om utrymme för ett katteri. Stugan har en trädgård där jag kan odla och njuta av växtlighet. Stugan ligger vid havet i Bohuslän, frågan är var.....kanske på Tjörn, då är det fortfarande ganska nära till Göteborg. Men egentligen skulle jag vilja att det var Grebbestad...men det blir så långt till Götet då...  


Stadsbrutta eller lanttös?


Haha...helt klart en lanttös!


Vilken är din största tillgång enligt dig själv?


Min empatiska förmåga och att kunna lyssna på människor.


Vilken är din största tillgång enligt andra tror du?


Att jag är lättsam och har humor.


Favoritmat?


Mat från medelhavet - Grekisk, italiensk, turkisk och libanesisk.


Har du någon kändis du är inspirerad av?


Jag gillar ju Cesar Milan och hans tänk kring hundar. Sen finns det förstås otroligt många människor genom tiderna som inspirerat mig, som t.ex Martin Luther King, Gandhi, Leonardo da Vinci....listan kan göras hur lång som helst så jag slutar med Leo, han är jag nämligen helt fascinerad av! 


Tror du på tankens kraft?


Ja, till viss del gör jag det. Men inte när det kommer till att bota sjukdom. Är man sjuk så är man. Det man eventuellt kan påverka vid en cancer, till exempel, är hur man upplever det hela  kring sjukdom och behandling. Däremot kan inte tanken göra så att man blir frisk! 


Vart vill du åka på semester nästa gång?


Jag skulle gärna ta en liten tripp till London, lantis som jag är!   


Vad är lyx för dig?


Att ha en odlingslott!   


Nu till de fem fina bloggarna som jag vill ska få denna award

 

Min dotter Ellens blogg

Lilla Pys

Dalatussan

Gittans Livspussel

Kiwielin



 

  

 
 
Vivi

Vivi

27 november 2012 16:21

Oh vad roligt att du gjorde listan, det är så roligt att läsa svaren :)
Ahhhhh det är första advent man firar ;P
Då vet jag ... ;)
Kram

http://www.missvivis.se

 
Ida

Ida

28 november 2012 19:49

Tack för awarden!! Gulligt av dig. Jag ska snart svara på frågorna i min blogg. Kram på dig!

http://lilla-pys.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Margita - 4 januari 2016 20:30

"Kod för att importera min blogg till Nouw: 4864799500"  

Av Margita - 20 december 2015 18:05

Nu har jag bestämt mig. Jag kommer inte att blogga via bloggplatsen längre. Men bloggen kommer att finnas kvar så om det är något speciellt man letar efter så förtvivlen icke.   Från och med idag säger jag definitivt ett stort TACK och adjö t...

Av Margita - 18 december 2015 21:13

En längre tid har jag funderat på att flytta min blogg. Är lite trött på den gammaldags designen här....man kan inte göra så mycket och det känns gammalmodigt.   Så när jag nu flyttar så hoppas jag ni följer med!      Jag säger till när det...

Av Margita - 15 december 2015 18:10


Hittade en video på Youtube och blev lite nostalgisk. Har du gjort såna här? Görs de överhuvudtaget idag?    När jag var barn gjorde vi alltid såna här fina hjärtan till jul, både i skolan och hemma. När mina barn var små gjordes de också, ...

Av Margita - 14 december 2015 09:45


Min blogg heter ju Sammelsurium just för att jag skriver om allt möjligt, lite som jag själv är. Det mesta intresserar mig men självklart är jag mer intresserad av vissa områden.   Ett sånt område är det här med miljön. Det började redan i ungd...

VÄLKOMMEN TILL MIN BLOGG!


Hej och kul att du tittar in!
Här kommer du att få träffa mina sibiriska katter och mig.
Vi kommer att prata om det mesta, så välkommen in!

ÖNSKAR ALLA EN TREVLIG STUND I BLOGGEN!  

SAMARBETE MED MIG

Kontakta mig på mejl:

margita.andersson@gmail.com

TRANSLATE MY BLOG

Jag finns på PINTEREST

INSTAGRAM

@measenga

Hitta recept

hittarecept.se

BLOGGERFY

Här är jag listad

BLOGVERTISER

Bloggportalen

BRA MORGONÖVNING!

 

KATEGORIER

Live Traffic

TÄNKVÄRT!

IAKTTAG, LYSSNA, TIG.

DÖM SÄLLAN.

FRÅGA MYCKET.

 

August von Platen

SÅ SANT SÅ......

   

EN TANKE

 

TILL MINNE

Kalle, vår undulat

1988 - 2002

  

PARNINGSTABELL

SIBIRISK KATT - STUDIE

 

SIBIRISK RASSTANDARD ENL. OLIKA FÖRBUND

Sök i bloggen

För ett år sen

GAMMALDAGS BILDER!

 

BLOGGAR JAG BESÖKER

KATTLÄNKAR

SCRAPBOOKING

MINDFULNESS/panikångest

Andra intressanta länkar

Länkar

Blogtoplist

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Statistik


Ovido - Quiz & Flashcards