S*SENGA'S  SAMMELSURIUM

Alla inlägg under november 2012

Av Margita - 4 november 2012 09:14

Min dotter var på besök igår och fotade Calypso.

Han älskar att vila i den här pälsiga saken   

När han nu vilar......han är ett energiknippe!!  

 

     

Foton tagna av Ellen Björktegen.      


Av Margita - 3 november 2012 09:00

Nu har Calypso, Caelyns bror, varit här i några dagar och det är så härligt att se hur mycket roligt de har tillsammans fortfarande. De leker som aldrig förr! Calypso hann bara gå ut ur buren och när han fick se Caelyn så började leken direkt!   

         

Calypso tycker det är lika bra att träna parning när han ändå är här!   

   

Av Margita - 1 november 2012 18:09

Jag är en människa som förhåller mig öppen för det mesta.

Då tänker jag på det här med religion och andlighet.

Vad gäller religion är jag agnostiker 

Tror jag.....  

Ibland vill jag gärna tro på något men lyckas aldrig.

Det verkar alldeles för fantastiskt med en Gud som är förlåtande. 

För en förlåtande Gud är den enda Gud jag vill tro på i så fall.

Däremot är jag nog mer åt det andliga hållet.

Att vi är mer än vi anar.......kanske.......  

Kanske en del av oss människor ändå har sinnen som är mer utvecklade än hos andra?

Jag tänkte berätta för er vad jag varit med om.

Det löjliga är att jag knappt tror på det själv, men jag lovar, det har hänt!


Detta är vad som hände:

Jag vaknar tidigt en morgon innan väckarklockan ringer och sätter mig upp i sängen.. 

Drömmen jag vaknar ur är fortfarande kristallklar:

det brinner i Strömstad! Kraftiga lågor slår ut. Jag känner lätt oro för min son som bor kvar där, men lugnar mig ganska snabbt. 

Somnar igen. 

Vaknar några timmar senare till att väckarklockan ringer. Drömmen har jag glömt.

Går ner i köket för att äta frukost.

Sätter på radion, vilket är lite lustigt eftersom jag aldrig brukar göra det nere i köket.

Ganska så snart hör jag en röst ur radion som säger:

"Det brinner kraftigt i Strömstad. Branden började vid 4-tiden i morse."

Jag får en konstig känsla.

Först så här: "men det där vet jag ju!" Sen:

Men va?? Hur kan jag veta det???

Jo, jag drömde ju i natt att det brann, men, men.....nej, jag börjar söka en logisk förklaring.

Kanske radion stod på när jag vaknade precis vid den tiden branden började?

Men jag är ganska så övertygad om att radion inte var på.

Så:

hur kunde jag drömma detta?? 

Jag förstår det inte.

Det känns inte alls läskigt eller otäckt på något vis men jag vill ha en förklaring!!   

Kan säga att det var ett helt hus som brann ner i min  före detta hemstad, som jag älskar, och där min son fortfarande bor kvar. Huset låg mittemot min bästa väns lägenhet. 

Här brinner huset som brann likadant i min dröm!   

Vad säger ni?

Är jag galen?? 

Har ni varit med om något liknande?



Av Margita - 1 november 2012 09:10

Calypso, Caelyns bror, är som sagt tillbaka här hemma på en vecka.   

Jag hade nästan glömt hur charmig han är! 

Han har ett temperament som är underbart; busig, vild, nyfiken, kelig, gosig. När man plockar upp honom i famnen så slappnar han av fullständigt och bara är. Då kan man pussa på honom hur mycket man vill!   

Nu är det han som regerar här. Man kan inte tro att han varit borta någonting. Det går jättebra med Caelyn också. De leker som aldrig förr! Så härligt att se. Fast ibland blir Caelyn lite ängslig och det är när Calypso tränar parning.   Men det är snabbt överstökat, sen springer han runt till nästa aktivitet och jagar Caelyn  och det bara andas syskonlycka. 

Ett minus finns det i allt detta och det är mamma Alice som inte alls är glad åt detta. Hon morrar på Calypso, men jag tror det snart går över (hoppas jag!). Tycker mig märka att det inte är lika intensivt längre. Agnes har slutat morra och finner sig i situationen, min kloka drottning!   

 

Jag vill redan nu göra reklam för Calypso som avelshane. Vi har nämligen planer på att låta honom gå i avel. Han är en mycket fin sibbe med fina linjer bakåt, frisk och har ett helt underbart temperament! Men han får växa till sig först!   

       

Calypso till vänster


Av Margita - 1 november 2012 08:00

Jag har ju en kategori som heter

"Månadens Tänkvärda" -

den har jag försummat i flera månader, men nu blir det ändring på det!

Första dagen i varje månad kan ni se fram mot ett tänkvärt citat.

Här är november månads Tänkvärda!


"Känslan för skönhet

är en glädje

under alla årstider

och något man äger

i all evighet"


(Oscar Wilde, 1854 - 1900) Läs mer om Oscar Wilde här.

 


VÄLKOMMEN TILL MIN BLOGG!


Hej och kul att du tittar in!
Här kommer du att få träffa mina sibiriska katter och mig.
Vi kommer att prata om det mesta, så välkommen in!

ÖNSKAR ALLA EN TREVLIG STUND I BLOGGEN!  

SAMARBETE MED MIG

Kontakta mig på mejl:

margita.andersson@gmail.com

TRANSLATE MY BLOG

Jag finns på PINTEREST

INSTAGRAM

@measenga

Hitta recept

hittarecept.se

BLOGGERFY

Här är jag listad

BLOGVERTISER

Bloggportalen

BRA MORGONÖVNING!

 

KATEGORIER

Live Traffic

TÄNKVÄRT!

IAKTTAG, LYSSNA, TIG.

DÖM SÄLLAN.

FRÅGA MYCKET.

 

August von Platen

SÅ SANT SÅ......

   

EN TANKE

 

TILL MINNE

Kalle, vår undulat

1988 - 2002

  

PARNINGSTABELL

SIBIRISK KATT - STUDIE

 

SIBIRISK RASSTANDARD ENL. OLIKA FÖRBUND

Sök i bloggen

För ett år sen

GAMMALDAGS BILDER!

 

BLOGGAR JAG BESÖKER

KATTLÄNKAR

SCRAPBOOKING

MINDFULNESS/panikångest

Andra intressanta länkar

Länkar

Blogtoplist

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Statistik


Skapa flashcards