S*SENGA'S  SAMMELSURIUM

Direktlänk till inlägg 4 december 2012

Det där med att blogga

Av Margita - 4 december 2012 17:27

....är jätteroligt tycker jag!

Jag har bloggat i flera år nu.

Min första blogg hette mareli nånting, tror jag, och var inte här på Bloggplatsen.

Med åren har jag lärt mig en del och tror mig förstå bättre den här bloggvärlden.

Då menar jag hur bloggkulturen fungerar.

Till exempel:

Man måste skriva varje dag, annars tappar läsarna intresset.

Helst flera inlägg varje dag, men inte för många.

Att läsa andras bloggar är också viktigt och att kommentera.

Man ska också tacka för de kommentarer man får.

Till syvende och sist är det kommunikation det handlar om.

Någon har något att säga.

Jag läser det och reagerar på det.

Jag kommenterar.

Bloggaren svarar och så är kommunikationen igång.

Det är som ett stort party fast på nätet.   

Allt kan man blogga om, verkligen allt.

På senare år har ju en del bloggare, som ni säkert vet, blivit otroligt stora och en del av etablissemanget eller makten eller vad man nu tycker att det är.

De tjänar också pengar på sin blogg.

Otroligt vilken utveckling.

Jag som är sjukpensionär har inte så mycket pengar att röra mig med, men jag har upptäckt att jag faktiskt kan tjäna liiiite pengar på min lilla blogg.

Pengarna jag tjänar är försumbara, men ändå. 

Världen har förändrats otroligt mycket sen internet kom till!! 

 

Bilden lånad från digitallearning.eletsonline.com




 
 
Michelle Lindh

Michelle Lindh

4 december 2012 18:09

Det är också viktigt att ha en snygg design! Jag brukar gå in på vissa bloggar och om designen inte är fin så brukar jag oftast inte ens gå in o läsa, utan klickar bara ur igen. Så är det med många har jag sett också.
Älskar att läsa om katter och den här bloggen är jätteintressant! :)
Jag brukar lägga upp mycket om katter och sånt på min blogg och jag brukar visa vad för slags mat dom får och massa sånna saker för det får jag alltid jättemycket kommentarer om att folk är intresserade av! :)

http://fashiionbeautys.devote.se

 
Ida

Ida

4 december 2012 23:36

Ja det har blivit en stor skillnad sen internet blev stort och det har även hänt en del med internets utveckling de senaste åren med facebook, twitter, bloggar och annat. :) Kul att du kan tjäna pengar på bloggen. Önskar jag också kunde göra det. Kram

http://lilla-pys.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Margita - 4 januari 2016 20:30

"Kod för att importera min blogg till Nouw: 4864799500"  

Av Margita - 20 december 2015 18:05

Nu har jag bestämt mig. Jag kommer inte att blogga via bloggplatsen längre. Men bloggen kommer att finnas kvar så om det är något speciellt man letar efter så förtvivlen icke.   Från och med idag säger jag definitivt ett stort TACK och adjö t...

Av Margita - 18 december 2015 21:13

En längre tid har jag funderat på att flytta min blogg. Är lite trött på den gammaldags designen här....man kan inte göra så mycket och det känns gammalmodigt.   Så när jag nu flyttar så hoppas jag ni följer med!      Jag säger till när det...

Av Margita - 15 december 2015 18:10


Hittade en video på Youtube och blev lite nostalgisk. Har du gjort såna här? Görs de överhuvudtaget idag?    När jag var barn gjorde vi alltid såna här fina hjärtan till jul, både i skolan och hemma. När mina barn var små gjordes de också, ...

Av Margita - 14 december 2015 09:45


Min blogg heter ju Sammelsurium just för att jag skriver om allt möjligt, lite som jag själv är. Det mesta intresserar mig men självklart är jag mer intresserad av vissa områden.   Ett sånt område är det här med miljön. Det började redan i ungd...

VÄLKOMMEN TILL MIN BLOGG!


Hej och kul att du tittar in!
Här kommer du att få träffa mina sibiriska katter och mig.
Vi kommer att prata om det mesta, så välkommen in!

ÖNSKAR ALLA EN TREVLIG STUND I BLOGGEN!  

SAMARBETE MED MIG

Kontakta mig på mejl:

margita.andersson@gmail.com

TRANSLATE MY BLOG

Jag finns på PINTEREST

INSTAGRAM

@measenga

Hitta recept

hittarecept.se

BLOGGERFY

Här är jag listad

BLOGVERTISER

Bloggportalen

BRA MORGONÖVNING!

 

KATEGORIER

Live Traffic

TÄNKVÄRT!

IAKTTAG, LYSSNA, TIG.

DÖM SÄLLAN.

FRÅGA MYCKET.

 

August von Platen

SÅ SANT SÅ......

   

EN TANKE

 

TILL MINNE

Kalle, vår undulat

1988 - 2002

  

PARNINGSTABELL

SIBIRISK KATT - STUDIE

 

SIBIRISK RASSTANDARD ENL. OLIKA FÖRBUND

Sök i bloggen

För ett år sen

GAMMALDAGS BILDER!

 

BLOGGAR JAG BESÖKER

KATTLÄNKAR

SCRAPBOOKING

MINDFULNESS/panikångest

Andra intressanta länkar

Länkar

Blogtoplist

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Statistik


Skapa flashcards