S*SENGA'S  SAMMELSURIUM

Alla inlägg under januari 2013

Av Margita - 16 januari 2013 19:42

Här hemma har jag nu 3 katter.

Agnes är kastrerad.

Alice och Caelyn är fertila.

Caelyn är ju fortfarande kattunge och har ännu inte löpt någon gång. Det ska bli spännande att se när hon börjar.

Alice har jag grubblat på ända sen senaste kullen om hon ska få en kull till eller inte.

Ibland så tycker jag att det känns självklart att hon kan få en till,, och andra stunder känner jag att det får räcka för hennes del och att jag kastrerar henne. Den sista tanken är den tanke som oftast återkommer och som jag lutar mest åt.

Så då återstår i så fall "bara" Caelyn.

Först tänkte jag att jag planerar att ta kull på henne till hösten, då är hon 1,5 år, men jag tror jag väntar ännu längre.

Delvis för det här med HCM.

Den sjukdomen debuterar ju så sent och ju äldre hon blir desto mindre blir risken kan man säga.

Sen vill jag nog ha en liten paus från att ta kull också.

Jag har bestämt att Caelyn ska få vara med på utställningar så mycket som möjligt tills hon får sin första kull.

Hennes första utställning blir i maj, hoppas jag!

Detta är hur jag tänker för närvarande , men sånt kan ändras!   


 


Av Margita - 16 januari 2013 09:01

Har du hört den här förut?

Det hade inte jag.

Den är ju jättebra, texten tänker jag på då i första hand!

Mikael Wiehe är tydligen upphovsmannen.

Lyssna noga på orden.

Den här tolkningen är ju härlig tycker jag!



Av Margita - 15 januari 2013 16:21

Det finns ett överdåd av gulliga videos på nätet   

Av Margita - 14 januari 2013 18:39

Genom hela mitt liv har jag aldrig haft problem med att hitta på saker att göra på min fritid. 

Väldigt länge försökte jag hitta ett sätt att kombinera fritid/arbete på ett sätt så att livet skulle kännas lugnare och mer tilltalande för mig.

Men jag lyckades väl aldrig tyvärr.

Jag hade nån slags dröm om att kunna leva på något konstnärligt, men för det första är det väldigt svårt och för det andra hade jag aldrig självförtroendet, även om jag anar att jag skulle ha kunnat bli något åt det hållet. 

I så fall hade det blivit inom det textila området. I ungdomen vävde jag och jag blev jätteintresserad och höll på ett tag. På en vävkurs på Grebbestad Folkhögskola blev jag vän med en go tjej. Vi valde att väva ett kjoltyg på samma väv. Hon är numer en erkänd textilkonstnär. *lätt avundsjuk är jag*   

Kajsa Aronsson heter hon, här är en artikel om henne.


"Blomster" - ett av Kasjas många alster. Hon brukade sitt på skolan och rita på det mesta och jag känner igen hennes stil. Jisses, nu blev jag riktigt sentimental.   

 


Men just det ja. Mina projekt i dagsläget! Det var det jag skulle berätta. 

Jo, jag tänker scanna de flesta gamla bilder jag har och som mina föräldrar har. Innan de från 70-talet försvinner ut i intet.

Sen samlar jag alla foton i olika mappar på en cd och så ska jag göra lite roliga saker med dem, men det är faktiskt en hemlighet än så länge. Hihi...

Av Margita - 14 januari 2013 07:00

  


Av Margita - 13 januari 2013 19:25

Nu är julen slut för mig. 

Alla saker bortplockade, men de har ännu inte hamnat i källaren.

Det gör de nog snart när de väl har fattat att de gjort sitt.   

Min syster ringde och sa att hon hade middag klar.

Klart jag tackar ja.

Promenerade genom skogen till henne.

 

En härlig frisk promenad med lite sol. Inte illa!

Ännu bättre blev det sen.

Lutfisk med god sås och baconströssel.

Mumma!

 

Foto: Ann-Sofie Andersson (min syster)


Av Margita - 13 januari 2013 12:31




Stort Grattis till Orkidée-kullen som blir 6 månader idag! 

Ställde Caelyn på vågen idag och den visade på 2,8 kg. 

Hon blir gosigare och gosigare och är supersocial när vi får besök. En riktig guldklimp tycker jag hon är.

Så vacker i färgen också och söt. Jaja, jag är ju partisk, jag vet! 

  


 

       

           

Av Margita - 13 januari 2013 09:55

   Rätt!

eller fel....  

Det är dagen Knut,

då dansas julen ut.

Julgransplundring!

Verkar inte så vanligt idag, men jag kanske har fel?

När jag var liten var det mycket vanligare, nästan som en extra liten julafton med mycket godis och dans runt granen en sista gång.

Hur har du det med den traditionen?

"Firar" du julgransplundring?

Jag gör det inte kan jag säga.

Julen är nu utslängd för denna gång för mig, utan dans och godis.

 

VÄLKOMMEN TILL MIN BLOGG!


Hej och kul att du tittar in!
Här kommer du att få träffa mina sibiriska katter och mig.
Vi kommer att prata om det mesta, så välkommen in!

ÖNSKAR ALLA EN TREVLIG STUND I BLOGGEN!  

SAMARBETE MED MIG

Kontakta mig på mejl:

margita.andersson@gmail.com

TRANSLATE MY BLOG

Jag finns på PINTEREST

INSTAGRAM

@measenga

Hitta recept

hittarecept.se

BLOGGERFY

Här är jag listad

BLOGVERTISER

Bloggportalen

BRA MORGONÖVNING!

 

KATEGORIER

Live Traffic

TÄNKVÄRT!

IAKTTAG, LYSSNA, TIG.

DÖM SÄLLAN.

FRÅGA MYCKET.

 

August von Platen

SÅ SANT SÅ......

   

EN TANKE

 

TILL MINNE

Kalle, vår undulat

1988 - 2002

  

PARNINGSTABELL

SIBIRISK KATT - STUDIE

 

SIBIRISK RASSTANDARD ENL. OLIKA FÖRBUND

Sök i bloggen

För ett år sen

GAMMALDAGS BILDER!

 

BLOGGAR JAG BESÖKER

KATTLÄNKAR

SCRAPBOOKING

MINDFULNESS/panikångest

Andra intressanta länkar

Länkar

Blogtoplist

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Statistik


Skapa flashcards