S*SENGA'S  SAMMELSURIUM

Alla inlägg under februari 2013

Av Margita - 21 februari 2013 17:12

Tjoho!!

Nu är jag diplomerad kattuppfödare genom Sverak!   

Se här.

Jag heter Senga's.

Grattis också till dig Marie som har SE* Sessans uppfödning av sibbar.



Av Margita - 21 februari 2013 16:31

Så här kan det se ut när en katthona löper.

Svansen åt sidan och rumpan upp.

De trampar även med bakbenen och om de hade blivit parade så rullar de runt. Fast just det gör de ändå ibland.

Stackars Caelyn ligger här bredvid mig just nu och tittar på mig och ber att jag kan väl skaffa fram en hane till henne?!! Men nej, det kan jag inte. Inte än. Jag tänker vänta till sommar/höst 2014.

     

Här rullar sig Alice efter en fantasiparning   

 

Av Margita - 21 februari 2013 13:47

Agnes myser i det första solljuset som når mitt sovrum.

Visst är det härligt?! Snart, snart är det vår!!

Jag tycker mig redan ana ljuset, även om det är bitande kallt fortfarande.


 

Av Margita - 21 februari 2013 08:00

Hoppas ni också tycker om fåglar precis som jag.

Jag har faktiskt haft fåglar nästan hela mitt liv.

Undulaten Putte när jag var tonåring, sen kom nymfparakiten Oskar in i mitt liv en kort period och sen blev det en undulat igen, som blev riktigt långlivad. Han hette Kalle.

Men här är det en lyrfågel som låter. Lyssna och njut!


Av Margita - 20 februari 2013 16:55



Ägarna till Calypso från min Orkidée-kull har lagt upp en söt film på Facebook.


Av Margita - 20 februari 2013 09:31

Det har varit full rulle här några dagar nu! Alice och Caelyn har löpt i kapp.

Lite rivalitet har jag också märkt mellan dem. Alice vill vara ensam om eventuella killar som dyker upp så Caelyn har fått sig ett slag några gånger. Stackars henne! Men det blir nog gärna så. Vi vet väl hur det är med oss människor - om vi riktat in våra blickar på samma karl så kan det nog bli slagsmål mellan tjejer också! hmm   

Nåja, jag hoppas ju att det inte blir mer än vad det hitills varit. Å andra sidan ska Alice snarast kastreras och då blir det inga problem framöver med tjejerna - hoppas jag.

Förresten så planerar jag att omplacera Alice - av olika orsaker, men det är något jag återkommer till.

Jag har ännu inte lyckats filma Caelyn när hon gör sina mest avgrundslika vrål, men här är i alla fall de ljud som är hennes gälla variant.   

Av Margita - 19 februari 2013 13:30

Haha, det är också ett sätt!

Av Margita - 19 februari 2013 08:34

Jag tycker mig ha märkt att det är svårare, i alla för mig, att få igång kastrerade Agnes i lekar numer.

Kanske det beror på att hon är kastrerad? Vet faktiskt inte.

Hur som helst har jag stött på en sak som jag är helt säker kommer att göra henne helt galen. Även de andra katterna kommer att bli tokiga!   


Såpbubblor med catnip!!

 


Det är ju så viktigt att stimulera innekatten till rörelse så att energin får flöda. Men det är inte alltid lätt att få igång de små "latmaskarna"..... 

Jag kommer snarast att inköpa en burk och sen kommer vi att ha kul här!

Såpbubblorna finns att köpa hos Swecat.

VÄLKOMMEN TILL MIN BLOGG!


Hej och kul att du tittar in!
Här kommer du att få träffa mina sibiriska katter och mig.
Vi kommer att prata om det mesta, så välkommen in!

ÖNSKAR ALLA EN TREVLIG STUND I BLOGGEN!  

SAMARBETE MED MIG

Kontakta mig på mejl:

margita.andersson@gmail.com

TRANSLATE MY BLOG

Jag finns på PINTEREST

INSTAGRAM

@measenga

Hitta recept

hittarecept.se

BLOGGERFY

Här är jag listad

BLOGVERTISER

Bloggportalen

BRA MORGONÖVNING!

 

KATEGORIER

Live Traffic

TÄNKVÄRT!

IAKTTAG, LYSSNA, TIG.

DÖM SÄLLAN.

FRÅGA MYCKET.

 

August von Platen

SÅ SANT SÅ......

   

EN TANKE

 

TILL MINNE

Kalle, vår undulat

1988 - 2002

  

PARNINGSTABELL

SIBIRISK KATT - STUDIE

 

SIBIRISK RASSTANDARD ENL. OLIKA FÖRBUND

Sök i bloggen

För ett år sen

GAMMALDAGS BILDER!

 

BLOGGAR JAG BESÖKER

KATTLÄNKAR

SCRAPBOOKING

MINDFULNESS/panikångest

Andra intressanta länkar

Länkar

Blogtoplist

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Statistik


Ovido - Quiz & Flashcards