S*SENGA'S  SAMMELSURIUM

Alla inlägg under februari 2013

Av Margita - 4 februari 2013 14:48

Förra veckan besökte en av mina bästa vänner och jag filmfestivalen i Göteborg. Det har blivit en årlig tradition för oss. Vännen är otroligt snäll och bjuder mig på både biobiljett och mat efteråt. Tack snälla, snälla B.

Vi har känt varann sen 70-talet när vi gick på KomVux för att läsa in gymnasieskolan. Tänk vad mycket det är värt att ha en vän sen så länge, ända sen ungdomen!

Jag kan verkligen rekommendera ett besök i Göteborg under filmfestivalen. Det är verkligen festivalkänsla i hela Götet - glada och trevliga människor överallt. Toppen!

Vi såg en underbart vacker och sorglig film, "Pretty Butterflies" från Italien och handlingen är baserad på Sardinien. Kontrasterna är fantastiska, om man nu kan säga så: underbart vacker natur, havet med bergen i bakgrunden och slummen i Cagliari. Man blir verkligen direkt indragen i tonårsflickornas liv, som är minst sagt sorglig. En film värd att se!!

Filmen visades på biograf Draken som ligger vid Järntorget i Göteborg. Den är helt intakt som den var när den var nybyggd 1954. En mycket vacker ridå finns kvar från det året också. Den tvättas varsamt mellan varven meddelade min vän. Hon vet eftersom hon jobbat extra många år på just Draken.

 

Vackra biograf Draken

  

Av Margita - 2 februari 2013 15:30

så jag tar mig till mina föräldrar för att använda deras.

Min abstinens är hanterbar nu märker jag. Jag får mycket annat gjort istället vilket ju är toppen.

Har ÄNTLIGEN sorterat alla mina papper, som jag kämpat med i över 30 år tror jag, hehe, men nu är det banne mig ordning på dem! Så tack dumma dator för att du pajade!

Det väntas på delar från England för att datorn ska bli okej, så jag kommer väl kanske att få nånting annat ordnat hemma också under tiden jag väntar på den där tekniska apparaten. Himla bra ju! haha

Nackdelen är förstås att jag inte kan blogga så ofta som jag vill och inte heller lägga ut särskilt mycket bilder. Men men, en video kan jag bjuda på.

Hoppas ni har en bra helg och tack för att ni tittar in fast jag inte alls är speciellt aktiv just nu.


Av Margita - 1 februari 2013 17:15

 

 

DAGEN IDAG

 

ÄR MORGONDAGEN

 

DU DRÖMDE OM IGÅR

Av Margita - 1 februari 2013 07:00

De här visdomsorden får mig att tänka på Astrid Lindgren.

 

"ATT ALLTID VARA EN LITEN SMULA BARN - 

DET ÄR ATT VARA VERKLIGT VUXEN".

 

 

Härliga, kloka Astrid. 

VÄLKOMMEN TILL MIN BLOGG!


Hej och kul att du tittar in!
Här kommer du att få träffa mina sibiriska katter och mig.
Vi kommer att prata om det mesta, så välkommen in!

ÖNSKAR ALLA EN TREVLIG STUND I BLOGGEN!  

SAMARBETE MED MIG

Kontakta mig på mejl:

margita.andersson@gmail.com

TRANSLATE MY BLOG

Jag finns på PINTEREST

INSTAGRAM

@measenga

Hitta recept

hittarecept.se

BLOGGERFY

Här är jag listad

BLOGVERTISER

Bloggportalen

BRA MORGONÖVNING!

 

KATEGORIER

Live Traffic

TÄNKVÄRT!

IAKTTAG, LYSSNA, TIG.

DÖM SÄLLAN.

FRÅGA MYCKET.

 

August von Platen

SÅ SANT SÅ......

   

EN TANKE

 

TILL MINNE

Kalle, vår undulat

1988 - 2002

  

PARNINGSTABELL

SIBIRISK KATT - STUDIE

 

SIBIRISK RASSTANDARD ENL. OLIKA FÖRBUND

Sök i bloggen

För ett år sen

GAMMALDAGS BILDER!

 

BLOGGAR JAG BESÖKER

KATTLÄNKAR

SCRAPBOOKING

MINDFULNESS/panikångest

Andra intressanta länkar

Länkar

Blogtoplist

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Statistik


Skapa flashcards