S*SENGA'S  SAMMELSURIUM

Alla inlägg under april 2013

Av Margita - 11 april 2013 18:45

Det kommer att bli en rolig lördag.

 

Jag ska besöka MissEmmis kattungar. Åh, vad roligt!! 

Ser fram mot det.

 

Senare i vår hoppas jag få besöka ännu fler kullar.

 

Kanske S* Senga's Caleana Calypso

 

lyckas bli far till en kull i Uddevalla och

S* Senga's Blossom Brown Betty

 

kanske får bli mamma!! 

 

Åh, jag vill ha kattungar också och jag vill ha en egen hane och jag vill ha en hona till och jag vill.......  

Av Margita - 10 april 2013 20:48

Det här är en video om en bok jag vill läsa.

 

Kanske du läst den?

 

 

Av Margita - 9 april 2013 18:57

Min dotter har ju skaffat katt och den är sååå charmig och gosig!

 

En hona, huskatt, men av Maine Coon-ursprung. 

En kavat tjej med skinn på näsan och väldigt lekfull! 

 

Här är lite bilder på henne som min dotter tagit och som finns på hennes blogg.


Av Margita - 9 april 2013 14:40





Har precis fått veta att en kattunge från min Blossom-kull, Blossom Brown Betty, har ett friskt hjärta!

 

Så skönt!

Nu blir det snart troligtvis en parning mellan henne och en tjusig hane. Mer information kommer senare.

Obs. jag äger inte längre Betty utan hon kommer att få kull hos sin nya ägare.  



Betty hade jag först tänkt behålla i egen uppfödning, men jag valde ändå att sälja henne. Den nya ägaren ville däremot gärna pröva på det här med uppfödning, så detta är jättespännande! Vi ser båda fram mot detta!



Här är Betty 9 veckor.   

 


Betty idag

  


                       ,     

Av Margita - 9 april 2013 08:33

Simon's Cat är oslagbar! Mitt i prick!   

 

Av Margita - 8 april 2013 22:15

Den här hunden älskar nog att simma!   

 

Av Margita - 7 april 2013 09:16

Den här helgen har jag ett antal testbesökare och det blir sista gången för sommaren.

 

Nu börjar snart pollensäsongen och då är det väldigt svårt att avgöra för pollenallergiker vad de egentligen reagerar på.

 

Sen tänker jag ta en paus hela våren och sommaren.

 

Öppnar mitt hem till hösten igen.


Av Margita - 6 april 2013 19:02

Jag har oftast en hel massa projekt på gång samtidigt. Det måste jag ha annars skulle jag bli totalt uttråkad.

Men ibland kan det bli för mycket så att jag faktiskt inte kommer igång med nånting   

 

Jag har till exempel min uppfödning och min odlingslott.

 

Sen har jag en massa saker jag vill göra, som till exempel:

 

Göra en bok av mina olika resor,

släktforska,

scanna alla gamla bilder,

göra olika minnesalbum,

börja handarbeta igen,

måla,

scrapbooka,

kanske väva lite igen?

 

Jag har hittat en intressant sida där man kan göra sina olika bokprojekt.

 


Kanske du har skrivit ner någon historia som du skulle vilja publicera?

 

Då kan du göra det HÄR.

 

Fantastiskt spännande! Kanske jag äntligen skulle skriva ner alla mina minnen och få det på pränt!   



VÄLKOMMEN TILL MIN BLOGG!


Hej och kul att du tittar in!
Här kommer du att få träffa mina sibiriska katter och mig.
Vi kommer att prata om det mesta, så välkommen in!

ÖNSKAR ALLA EN TREVLIG STUND I BLOGGEN!  

SAMARBETE MED MIG

Kontakta mig på mejl:

margita.andersson@gmail.com

TRANSLATE MY BLOG

Jag finns på PINTEREST

INSTAGRAM

@measenga

Hitta recept

hittarecept.se

BLOGGERFY

Här är jag listad

BLOGVERTISER

Bloggportalen

BRA MORGONÖVNING!

 

KATEGORIER

Live Traffic

TÄNKVÄRT!

IAKTTAG, LYSSNA, TIG.

DÖM SÄLLAN.

FRÅGA MYCKET.

 

August von Platen

SÅ SANT SÅ......

   

EN TANKE

 

TILL MINNE

Kalle, vår undulat

1988 - 2002

  

PARNINGSTABELL

SIBIRISK KATT - STUDIE

 

SIBIRISK RASSTANDARD ENL. OLIKA FÖRBUND

Sök i bloggen

För ett år sen

GAMMALDAGS BILDER!

 

BLOGGAR JAG BESÖKER

KATTLÄNKAR

SCRAPBOOKING

MINDFULNESS/panikångest

Andra intressanta länkar

Länkar

Blogtoplist

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Statistik


Skapa flashcards