S*SENGA'S  SAMMELSURIUM

Direktlänk till inlägg 24 augusti 2013

Förändring i mitt katteri

Av Margita - 24 augusti 2013 12:04

Jag har en längre tid våndats över hur mitt katteri ska utvecklas.


Tyvärr är det så att jag vill mer än jag har ekonomiska resurser till. Efter att jag för ett år sen blev sjukpensionär på heltid har jag inte så mycket att röra mig med.

Dessutom har jag i många, många år velat ha en hund. Nu dök ett tillfälle upp där jag får vara fodervärd åt en 7-årig tibetansk spaniel, en tik, och det kändes helt rätt.

Men det betyder också att jag, åtminstone för stunden, måste lägga ner mitt katteri.   


Jag kommer dock inte att lämna den världen eftersom avel är något jag är mycket intresserad av.

Förra veckan fick jag reda på att jag har kommit med på PawPeds kurs nr 3 och den tänker jag gå.

Man vet ju aldrig hur saker och ting utvecklar sig. Kanske jag någon gång i framtiden kan starta upp mitt katteri igen. Det vore härligt! Men då blir det troligtvis så att jag skaffar en fodervärdsfamilj så kattungarna kommer inte att växa upp i mitt hem.


Så -


Min underbara, fina, lekiga Caelyn såldes igår till MissEmmis. Hon ska gå i avel men utan mitt stamnamn då. Det är en superbra lösning för alla parter. Caelyn får bidra med sina gener till aveln och jag får ekonomisk lättnad.

Klart att det samtidigt känns sorgligt. Det gör ont i mitt hjärta.   Men jag påminner mig om att det är så här livet är:

Det enda som är beständigt är förändring!


Det är lika bra att anamma den sanningen så blir livet lite lättare.




 
 
Emelie

Emelie

24 augusti 2013 18:50

Jag är glad att Caelyn kommer att gå vidare i avel och att jag har fått möjlighet att köpa henne! Förstår att det är blandade känslor för dig.

http://emmisibirier.bloggagratis.se

Margita

25 augusti 2013 19:22

Det är en jättebra lösning så det känns bra ändå:)

 
Ingen bild

Anna-Maria J

25 augusti 2013 21:33

Vad synd, men hoppas allt blir bra med katterna ändå, och för dig.

Margita

26 augusti 2013 09:03

Det blir det säkert. Tack Anna-Maria! !

 
Ann-Katrin

Ann-Katrin

25 augusti 2013 22:16

Vilken bra lösning! Och Margita, framtiden är föränderlig och det kan ju bli ändring framöver. Grattis till din lilla tibbe och grattis Emelie till Caelyn.

http://www.sinnkraft.se

Margita

26 augusti 2013 09:02

Tack Ann-Katrin! ! :)

 
Vivi

Vivi

26 augusti 2013 20:21

förstår att det känns tungt, katterna är ju familjemedlemar, men det känns ju alltid bra när familjemedlemarna har det bra och det får hon ju hos MissEmmi + att hon får föra generna vidare, du har fått så fina kullar och det blir som sagt kanske fler i framtiden.
Nu får du koncentrera dig på Aksi ett tag, så himla härligt att du fått möjlighet att ta hand om henne. :)
Det är ju så underbart med djur :)
Massa kramar !

http://www.missvivis.se

Margita

26 augusti 2013 20:25

Tack snälla Vivi! Ja, huvudsaken är att de får det bra och det vet jag att de får. Nu koncentrerar jag mig på Agnes och Aksi. Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Margita - 4 januari 2016 20:30

"Kod för att importera min blogg till Nouw: 4864799500"  

Av Margita - 20 december 2015 18:05

Nu har jag bestämt mig. Jag kommer inte att blogga via bloggplatsen längre. Men bloggen kommer att finnas kvar så om det är något speciellt man letar efter så förtvivlen icke.   Från och med idag säger jag definitivt ett stort TACK och adjö t...

Av Margita - 18 december 2015 21:13

En längre tid har jag funderat på att flytta min blogg. Är lite trött på den gammaldags designen här....man kan inte göra så mycket och det känns gammalmodigt.   Så när jag nu flyttar så hoppas jag ni följer med!      Jag säger till när det...

Av Margita - 15 december 2015 18:10


Hittade en video på Youtube och blev lite nostalgisk. Har du gjort såna här? Görs de överhuvudtaget idag?    När jag var barn gjorde vi alltid såna här fina hjärtan till jul, både i skolan och hemma. När mina barn var små gjordes de också, ...

Av Margita - 14 december 2015 09:45


Min blogg heter ju Sammelsurium just för att jag skriver om allt möjligt, lite som jag själv är. Det mesta intresserar mig men självklart är jag mer intresserad av vissa områden.   Ett sånt område är det här med miljön. Det började redan i ungd...

VÄLKOMMEN TILL MIN BLOGG!


Hej och kul att du tittar in!
Här kommer du att få träffa mina sibiriska katter och mig.
Vi kommer att prata om det mesta, så välkommen in!

ÖNSKAR ALLA EN TREVLIG STUND I BLOGGEN!  

SAMARBETE MED MIG

Kontakta mig på mejl:

margita.andersson@gmail.com

TRANSLATE MY BLOG

Jag finns på PINTEREST

INSTAGRAM

@measenga

Hitta recept

hittarecept.se

BLOGGERFY

Här är jag listad

BLOGVERTISER

Bloggportalen

BRA MORGONÖVNING!

 

KATEGORIER

Live Traffic

TÄNKVÄRT!

IAKTTAG, LYSSNA, TIG.

DÖM SÄLLAN.

FRÅGA MYCKET.

 

August von Platen

SÅ SANT SÅ......

   

EN TANKE

 

TILL MINNE

Kalle, vår undulat

1988 - 2002

  

PARNINGSTABELL

SIBIRISK KATT - STUDIE

 

SIBIRISK RASSTANDARD ENL. OLIKA FÖRBUND

Sök i bloggen

För ett år sen

GAMMALDAGS BILDER!

 

BLOGGAR JAG BESÖKER

KATTLÄNKAR

SCRAPBOOKING

MINDFULNESS/panikångest

Andra intressanta länkar

Länkar

Blogtoplist

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Statistik


Ovido - Quiz & Flashcards