S*SENGA'S  SAMMELSURIUM

Alla inlägg under augusti 2013

Av Margita - 15 augusti 2013 20:13

Två katter från min uppfödning behöver snarast hitta nytt/nya hem.

Det gäller Alija Arash:

  

Han är född 22 augusti 2010 och är alltså snart 3 år gammal. Han bor tillsammans med sin halvsyster

Blossom Bryony:

 

Hon är född året efter och är alltså 2 år gammal.

Katterna kan flytta tillsammans eller var för sig. De kommer annars bra överens.

Kontakta mig vid intresse så vidarebefordrar jag.


Här är bägge myspropparna tillsammans:

     


Av Margita - 8 augusti 2013 10:30

Häromdan fick jag ett mejl från en "gammal" vän som jag umgicks med i Målsryd. En pigg och glad tjej som älskar djur och framför allt fåglar. Hon har 4 stora fåglar hemma. Rebecka, som hon heter, och hennes pojkvän var i Kungälv och eftersom jag bor nära så kom de förstås på en visit. 

Här är Rebeckas vackra fåglar!

 

Bild lånad av Parrotmusic, ett företag Rebecka startade när jag fortfarande bodde i Målsryd och jag var med när hon lade upp strategier och tänkte ut företaget, så jag har varit med från början! Fast Rebecka gjorde jobbet måste jag säga så det inte blir något missförstånd här!   

En liten rolig film där Felix rockar loss! 


Rebecka spelar fiol också och några andra instrument, som synes:

   

Det blir oftast att vi spelar och sjunger när hon och hennes pojkvän är här. Kul! 

Agnes trivdes också i Rebeckas knä. 

   


Av Margita - 6 augusti 2013 20:45




Det är så roligt att gå ut med Agnes nu! Hon har fullt ut accepterat att vi flyttat och äger nu sitt nya område! Så härligt! Det tog ett drygt år.....

 

Av Margita - 4 augusti 2013 20:52

Idag har jag haft finbesök!

Lilla vovven Galaxy kom för att nosa in sitt blivande provbo, alltså mitt hem.

Hon är galen kanske ni tänker och ja, det är jag. Men så får det vara. Jag har längtat efter hund i så många år så nu är det dags. Det passar i tiden. Jag är ledig hela dagarna och jag har omplacerat Alice, vilket ändå skulle göras. Dessutom har jag bestämt att Caelyn ska få flytta till fodervärd. Det är också ett beslut som mognat fram. Detta hade jag också gjort även om jag inte skaffat hund.

Nu är ordet skaffa inte riktigt rätt i sammanhanget. Galaxy kommer att provbo hos mig på obestämd tid på foder. Vilket betyder att jag inte betalar något i inköp för henne och dessutom - om det inte skulle fungera med hund för mig så kan jag dra mig ur. Toppenläge!

Galaxy kallas för Axy men jag kommer att stava AKSI, det är lite coolare tycker jag.   

Hon är så söt och verkar vara en riktig gosehund. Hoppas bara att Agnes står ut med att jag kommer att gosa även med Aksi. 

Att ta hand om en vuxen hund (Aksi är 7 år gammal) är lite som att skola in ett barn på dagis.

Hon ska komma hit en gång till, nu på torsdag, och också då kommer matte att vara kvar. 

Gången efter det kommer matte att vara borta 1-2 timmar och sen får vi se hur vi går vidare.

Aksi är en tempelhund, eller mer korrekt Tibetansk spaniel. Att det heter spaniel är väldigt missvisande för det är nämligen ingen spanielhund. Knasigt. 

De kallas också kärleksfullt för tibbar. Rätt roligt, kanske jag i framtiden kommer att ha en tibbe och en sibbe.   

Läs mer om Tibetansk spaniel här.


Aksi - välkommen till mig!   


 

 



Av Margita - 1 augusti 2013 14:43

Inser att jag funnits en tid på denna jord när jag tittar på gamla foton.   


Här ligger jag i vagnen, ganska så nyfödd, våren 1952. Nybliven stolt pappa antar jag.   

  

Visst är vagnen läcker?!


Och här är min lillasyster som sitter i vagnen och jag är stor nog att använda mina egna fötter.

 

Även den här vagnen (och kläderna) är ju riktigt läcker tycker jag! Annat var det förr, då var det schwing på sakerna och de höll!!   


VÄLKOMMEN TILL MIN BLOGG!


Hej och kul att du tittar in!
Här kommer du att få träffa mina sibiriska katter och mig.
Vi kommer att prata om det mesta, så välkommen in!

ÖNSKAR ALLA EN TREVLIG STUND I BLOGGEN!  

SAMARBETE MED MIG

Kontakta mig på mejl:

margita.andersson@gmail.com

TRANSLATE MY BLOG

Jag finns på PINTEREST

INSTAGRAM

@measenga

Hitta recept

hittarecept.se

BLOGGERFY

Här är jag listad

BLOGVERTISER

Bloggportalen

BRA MORGONÖVNING!

 

KATEGORIER

Live Traffic

TÄNKVÄRT!

IAKTTAG, LYSSNA, TIG.

DÖM SÄLLAN.

FRÅGA MYCKET.

 

August von Platen

SÅ SANT SÅ......

   

EN TANKE

 

TILL MINNE

Kalle, vår undulat

1988 - 2002

  

PARNINGSTABELL

SIBIRISK KATT - STUDIE

 

SIBIRISK RASSTANDARD ENL. OLIKA FÖRBUND

Sök i bloggen

För ett år sen

GAMMALDAGS BILDER!

 

BLOGGAR JAG BESÖKER

KATTLÄNKAR

SCRAPBOOKING

MINDFULNESS/panikångest

Andra intressanta länkar

Länkar

Blogtoplist

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Statistik


Skapa flashcards