S*SENGA'S  SAMMELSURIUM

Alla inlägg under november 2013

Av Margita - 5 november 2013 21:48

En sen eftermiddagsbild -

Ytterby kyrka.

En väldigt vacker kyrka i mitt tycke.


 

Av Margita - 4 november 2013 17:13

Veckans tema hos Fototriss är 


Ledande linjer

 


Det blev några foton från en promenad med Aksi för min del. 

Jag såg linjer överallt plötsligt!

Som när man är gravid, då ser man bara andra gravida kvinnor och "alla" är gravida.

Nu såg jag bara linjer överallt.


Följaktligen blev det då några foton på detta tema. 

Inga dunderfoton precis men ändå.....


 

 

 

Jag tror jag glömde i brådrasket att själva bilden ska uttrycka ledande linjer....jag fokuserade nog mest på själva linjerna....men bättre än inget.   

 

Vill du se mer ledande linjerbilder kan du göra det här.

 

Av Margita - 4 november 2013 11:46

   Firade ju mina föräldrar som varit gifta i 62 år i helgen.

Vilken otroligt god mat de hade här.

Oj, oj, det var länge sen jag åt så fruktansvärt god och vällagad mat ute!

Den här restaurangen är verkligen värd ett besök.


Vi valde samma rätt hela familjen.

Långkokt fläsksida griljerad med rostade pinjenötter (ej pecan som det står i menyn), syltade tomater och örtpotatismos (basilika).

Maten var vackert upplagd och jag njöt som bara den!

Mätt som en gris blev jag också.

 

Dålig bild, men där var en vackert utsirad rädisa och gulbeta också. Gulbetan smakar godare än rödbeta tycker jag.


Som om detta inte vore nog beställde vi in dessert också.

Milde himmel!

Den var ju lika vackert upplagd och smakade himmelskt!

 

Hallon, björnbär, passionsfrukt i skön förening! 

TACK, kära mamma och pappa för denna kollosalt goda middag! Ja, ni läste rätt - det var föremålet för firningen som bjöd! *bortskämda barn*   

 

Pappa och jag.   

Av Margita - 2 november 2013 10:19

Idag firar vi (en dag för tidigt, om vi ska vara noga)

mina föräldrar,

Lasse och Marianne

som varit gifta 

i hela 62 år!


Stort grattis från era två flickor och hela tjocka släkten!


Vi firar genom att paret bjuder oss på restaurang.....

Borde det inte vara tvärtom egentligen?!   


Nåja, vi kommer att testa en ny restaurang i Kungälv.

Ska bli spännande.


Mamma och pappas bröllopsfoto från 3 november 1951.

 

Av Margita - 1 november 2013 15:56

Så vart det helg igen.

Alla helgons dag och Halloween.

Men vänta nu....


Det där är ju två olika helger.

Själv är jag för gammal för att vara van vid Halloween. Det är inget jag växt upp med. 

Under min tid på förskola så kom jag i kontakt med det på sen 90-talet. 

Vad jag förstår är det en mycket stor helg i väldigt många länder i världen och då firar man den 31 oktober.


Alla helgons dag däremot, den infaller väl i år imorgon, lördag.

Fast den "rätta" dagen är egentligen idag, den 1 november.

Läs mer om det här.


Ha nu en trevlig helg alla, hur ni än firar den!

Själv firar jag inte något. 

Mer än att mamma o pappa varit gifta i 62 år!   

 

Av Margita - 1 november 2013 08:00

Välkommen November månad.....hmm....den tristaste månad på hela året enligt mig, men låt oss trotsa detta och göra den till en riktig minnesvärd tid.


 

 

FÖRLORAT GULD KAN ÅTERFÅS,


                                               

ALDRIG FÖRLORAD TID.

 

 

Kinesiskt ordspråk

VÄLKOMMEN TILL MIN BLOGG!


Hej och kul att du tittar in!
Här kommer du att få träffa mina sibiriska katter och mig.
Vi kommer att prata om det mesta, så välkommen in!

ÖNSKAR ALLA EN TREVLIG STUND I BLOGGEN!  

SAMARBETE MED MIG

Kontakta mig på mejl:

margita.andersson@gmail.com

TRANSLATE MY BLOG

Jag finns på PINTEREST

INSTAGRAM

@measenga

Hitta recept

hittarecept.se

BLOGGERFY

Här är jag listad

BLOGVERTISER

Bloggportalen

BRA MORGONÖVNING!

 

KATEGORIER

Live Traffic

TÄNKVÄRT!

IAKTTAG, LYSSNA, TIG.

DÖM SÄLLAN.

FRÅGA MYCKET.

 

August von Platen

SÅ SANT SÅ......

   

EN TANKE

 

TILL MINNE

Kalle, vår undulat

1988 - 2002

  

PARNINGSTABELL

SIBIRISK KATT - STUDIE

 

SIBIRISK RASSTANDARD ENL. OLIKA FÖRBUND

Sök i bloggen

För ett år sen

GAMMALDAGS BILDER!

 

BLOGGAR JAG BESÖKER

KATTLÄNKAR

SCRAPBOOKING

MINDFULNESS/panikångest

Andra intressanta länkar

Länkar

Blogtoplist

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Statistik


Ovido - Quiz & Flashcards