S*SENGA'S  SAMMELSURIUM

Alla inlägg under december 2013

Av Margita - 26 december 2013 11:59

Sitter här nu och är ganska så trött men lycklig!

Inser att jag är så otroligt lyckligt lottad som har en familj som är helt underbar.

Mina föräldrar är båda 80+ men fortfarande aktiva och unga i sinnet.

De har alltid stöttat mig i vått och torrt.

Detsamma gäller min syster.


Jularna har vi så gott som alltid firat tillsammans och det är väl därför jag älskar julen.

Då får man tillfälle att träffas, äta gott, sjunga lite och spela spel.


Denna julafton bjöds vi på lite julsång men efter begäran fick vi också oss till livs lite irländsk musik, som jag älskar. Min systerson och hans sambo spelar här på fiol.


Visst är det underbart! 


För övrigt åt vi gott, som vanligt. Det enda som saknades var min rödkål som jag alltid brukar göra, men det får väl gå. Det blev ju annan kål istället som vanligt.

Inga personliga julklappar i år heller, utan det blev julklappsleken. 

Det slutade med att jag fick en flaska olivolja och lite choklad vilket jag är jättenöjd med!


Spelglädje! 

 
 


Av Margita - 24 december 2013 07:30

Julafton!

 

Önskar er alla en helt underbar julhelg!

 

Själv kommer jag att fira julafton med mina föräldrar, syster, systerson med sambo och så kommer en "gammal" vän från Strömstad. 

På juldan kommer resten av den utspridda familjen   och det ska bli så roligt att få träffa alla, att äta gott och spela lite spel och säkert blir det sång också, med fiolspel till. Me like!



Sista luckan för i år!

Nästa år kanske jag ordnar en lite mer spännande adventskalender!   

 

Klicka på bilden så öppnas luckan!

 

Av Margita - 23 december 2013 17:22

Ska ni också sitta uppe ganska sent ikväll?

Det ska jag.

Jag ska mysa, pyssla, scrapbooka, baka några kakor om jag känner för det.

Städa toaletten.....  

kan inte nån annan göra det för mig?!?! 

Haha, jaja, det går ju fort när jag väl gör det.

Det svåra är att komma igång, så mycket roligare att pyssla....

Men också skönt när det är rent och fint.

Allt annat är färdigstädat utom just toaletten....jag gillar inte att städa den av nån anledning....

Vilket egentligen är absurt...tänk så skönt med en ren toalett! 

Nu låter det kanske som att det är jättesmutsigt hos mig, men så illa är det inte gudskelov!   

Konstigt, det blev ett inlägg om städning, det var inte det jag planerat....

i vilket fall....

HA EN RIKTIGT SKÖN UPPESITTARKVÄLL!

 



Av Margita - 23 december 2013 09:05

Dan före dopparedan....

och då ser det ut så här hemma hos mig.

Om du vill att bilden ska bli större, så klickar du bara på den   


                                        

Ha nu alla kära läsare en riktigt GOD JUL!!

.....och.....

Stressa inte!

Försök i alla fall.   

 

 




Av Margita - 23 december 2013 07:15

Dan före dopparedan!

Då bjuder jag på en liten film!

Ha en bra dag!



Klicka på bilden så öppnas luckan!

 

Av Margita - 22 december 2013 16:25

Jag har i och för sig många önskningar, både för mig själv och för hela mänskligheten, men om jag nu ska hålla mig till mig själv....

Jag önskar att jag hade nog med pengar så jag vågar ta en kull kattungar igen!!

Blir ju så sjuk när jag ser alla goa kattkullar på Facebook....

Och.....

varför i allsin dar går jag och diplomerar mig och går en tredje kurs hos PawPeds...

då SKA man ta kull tycker jag!   


Men jag har planer.....för det första så ska jag försöka börja spara bara till min uppfödning.

När jag fått ihop tillräckligt ska jag starta upp igen.


Men troligtvis ska jag inte ha någon kull hemma, utan hos fodervärd.


Jag vill vara med och förädla den vackra sibiriska rasen! 

Drömmen är att jag har råd att köpa en kattunge ur Caelyns kull, men det kan jag säkert glömma.

Men det kanske finns andra varianter.....vi får se! 


KATTUNGESJUK

Av Margita - 22 december 2013 07:30

Håller ni fortfarande på med julstök?

Då kan det vara mysigt med julmusik!

Här får ni en dryg timme.

Jobba och njut!   



Klicka på bilden så öppnas luckan!

 

Av Margita - 21 december 2013 13:56

TITTA HIT! AKUT!! En supertrevlig tibetansk spaniel behöver omplaceras snarast. Hon är 7 år och har levt i kennel tills för 4 månader sen då hon kom hem till mig. Dessvärre kan jag inte ha henne kvar :(((( Mammas astma har blossat upp vilket hon har sluppit i många, många år! Så jag måste lämna tillbaka min älskade lilla Aksi Ägaren hämtar henne imorgon men drömscenariet vore om det finns en familj nånstans som kan tänka sig att ta över denna lilla juvel till hund! Hon vill ha mycket kel och gos och får hon bara det så är hon så nöjd. Mer info fås av mig. SNÄLLA! Sprid detta, vi vill helst inte låta henne gå tillbaka till kennellivet nu när hon vant sig vid att vara en mycket uppmärksammad hund! mejla mig på margita.andersson@gmail.om


Ovanstående text har jag lagt ut på Facebook och ja, det är sant.

Jag måste lämna tillbaka Aksi!     

Det har visat sig att både min syster och min mamma reagerar på henne. Först trodde vi att det var hanterbart, men nu visar det sig att mamma fått tillbaka sina astmasymptom som hon sluppit i många, många år. Och det utan att jag haft Aksi med mig, varit nyduschad och haft fräscha kläder på mig. 

Det är jättesorgligt men i detta läge finns det inget alternativ.

Stackar stackars Aksi.....  

Hoppas vi lyckas hitta ett annat hem till henne snabbt så att hon återigen får bli en uppmärksammad hund, vilket hon behöver för att må bra.


Hon är världens goaste hund!


Hon älskar att gosa, att vara nära och hon är väldigt följsam. 

Jag har vant henne till att vara ensam, så 4 timmar klarar hon utan problem numer.

Älskar tuggben och mat överhuvud taget...

Leker nästan aldrig men älskar att uppleva nya äventyr.

Att åka tåg och buss har varit spännande.


Hon föredrar när det är lugn och ro, inte för mycket grejer på gång. 

Aksi är världens lättaste hund att ha!

Så mysig i temperamentet och vill man gosa så är hon är stjärna!


Ni som läser detta får gärna höra er för med vänner och bekanta!

Det vore toppen om Aksi slapp att åka tillbaka till kenneln utan kan hitta ett annat hem.

Ett hem där hon får den uppmärksamhet hon förtjänar och som hon nu vant sig vid.   

Mitt lilla hjärta!

 

Vill du komma i kontakt med mig så mejla då på:

margita.andersson@gmail.com







VÄLKOMMEN TILL MIN BLOGG!


Hej och kul att du tittar in!
Här kommer du att få träffa mina sibiriska katter och mig.
Vi kommer att prata om det mesta, så välkommen in!

ÖNSKAR ALLA EN TREVLIG STUND I BLOGGEN!  

SAMARBETE MED MIG

Kontakta mig på mejl:

margita.andersson@gmail.com

TRANSLATE MY BLOG

Jag finns på PINTEREST

INSTAGRAM

@measenga

Hitta recept

hittarecept.se

BLOGGERFY

Här är jag listad

BLOGVERTISER

Bloggportalen

BRA MORGONÖVNING!

 

KATEGORIER

Live Traffic

TÄNKVÄRT!

IAKTTAG, LYSSNA, TIG.

DÖM SÄLLAN.

FRÅGA MYCKET.

 

August von Platen

SÅ SANT SÅ......

   

EN TANKE

 

TILL MINNE

Kalle, vår undulat

1988 - 2002

  

PARNINGSTABELL

SIBIRISK KATT - STUDIE

 

SIBIRISK RASSTANDARD ENL. OLIKA FÖRBUND

Sök i bloggen

För ett år sen

GAMMALDAGS BILDER!

 

BLOGGAR JAG BESÖKER

KATTLÄNKAR

SCRAPBOOKING

MINDFULNESS/panikångest

Andra intressanta länkar

Länkar

Blogtoplist

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Statistik


Skapa flashcards