S*SENGA'S  SAMMELSURIUM

Alla inlägg under december 2013

Av Margita - 16 december 2013 08:00




Förslag till något mumsigt att baka till julen!



Klicka på bilden så öppnas luckan!


 

Av Margita - 15 december 2013 11:22

Redan tredje advent!

Hade jag ingen tanke på alls faktiskt när jag vaknade, tänkte bara på kattkursen....  


Nåja, hoppas ni får precis en sån tredje advent ni vill ha!

Jag ska plugga!

Kanske dricka lite glögg också men jag har inga pepparkakor hemma....får väl ta mig en tur till Grossen och köpa några. 


Om några århundraden kanske vår jul ser ut så här?

Klicka på bilden så öppnas luckan!

 

Av Margita - 14 december 2013 19:15

Förutom att gå kattkursen så kollar jag ibland på olika sajter om att blogga.

Alltså olika bloggskolor kan man kalla det.

Då har jag förstått att för att bli framgångsrik bloggare (och det vill ju jag, för det vill jag med allting jag företar mig -  jag ska bli världsbäst!   )

Ja alltså, då måste man nischa sig....

hmm...nisch och nisch....

Jag har ju så många nischer, jag har inte bara ett intresse, jag är intresserad av nästan allting!

Utom sport då!

Så finns det verkligen en möjlighet för min blogg att växa när det är ett fullständigt sammelsurium av texter, tankar och bilder?

Det undrar jag....

Eller jag kanske ska bestämma mig för att inte blogga om allt som intresserar mig utan bara inom ett intresseområde?? 

Fast då är ju problemet att mina intressen skiftar över tid och då får jag starta nya bloggar stup i kvarten.

Haha, det här håller inte!

Jag får väl helt enkelt bara fortsätta i samma anda! 

Kanske....  

Av Margita - 14 december 2013 12:41

Japp, tänkte jag skulle hjälpa er att hålla formen!   

Så att ni kan äta god julmat med gott samvete!   

Av Margita - 13 december 2013 21:35

Jag har inte haft en äkta gran inomhus på många, många år, men nu står det en i mitt vardagsrum och jag njuter av doften och ljusen.

 

Den är inte stor, kunde ha varit något högre, men bekvämlighet fick gå före - den var mycket lätt att få hem.   

Av tradition är Luciadagen min dag då jag gör allt klart vad gäller att pynta inför julen.

Nu är allt framme, så gott som.

       

Är ni klara med ert eller ni kanske inte pyntar så mycket?

Av Margita - 13 december 2013 07:00

Lucia!

Hoppas ni får en härlig Luciadag!

Jag ska göra som jag brukar -

titta på Luciamorgon på TV och ta på mig mitt glitter.   


Som bonus för att det är Lucia idag så får ni extra vidoes att titta på.

De är ju bara så underbara!


Klicka på bilden så öppnas luckan - men scrolla också sen neråt för att titta på två andra videos!

 



En betraktelse av svenskt Luciafirande utifrån   


Den gamla italienska sången, läs mer här om historien bakom den

Av Margita - 12 december 2013 14:21

Hoppsan då!

Höll på att glömma att det är en ny dag och ingen lucka har ni fått öppna än.

I varje fall inte här.

Jag sitter ju mest och pluggar (har äntligen förstått en formel nu!! 

1/Ne = 1/4 x Nm + 1/4 x Nf

Det ni!! Jätteskönt!)

Kanske försöker förklara nån gång....  

Det är viktiga grejer, det handlar om effektiv population, något som är bra, om inte nödvändigt att veta hur det fungerar, när man håller på med avel. Annars kan det gå illa för rasen!

Nåja, låt oss glömma detta förtretliga mattebekymmer för en stund....



Klicka på bilden så öppnas luckan

 


Av Margita - 11 december 2013 15:37

Nu börjar jag allvarligt fundera på att hoppa av kattkursen.   

Färggenetiken är jag inte klar med och där brottas jag fortfarande med några uppgifter.

Sen kom avsnittet om effektiv population och en massa räkneuppgifter.

Ojoj, jag kan nog klara avét men då måste jag sitta med någon bredvid mig som kan förklara, för det bara snurrar till slut och jag vet inte i vilken ände jag ska börja. Det börjar bli mer frustration nu än vad som är nyttigt för min stress-skadade hjärna.   

Det är lite svårt att studera över nätet. Det är ju inte som att sitta i skolan och kunna ställa en massa frågor hela tiden. Jag måste göra det för att det ska gå in. Annars snurrar det bara siffror överallt och inte vet jag var de hör hemma! 

Fy bubblan, varför är min hjärna så trög när det kommer till siffror?!?

VÄLKOMMEN TILL MIN BLOGG!


Hej och kul att du tittar in!
Här kommer du att få träffa mina sibiriska katter och mig.
Vi kommer att prata om det mesta, så välkommen in!

ÖNSKAR ALLA EN TREVLIG STUND I BLOGGEN!  

SAMARBETE MED MIG

Kontakta mig på mejl:

margita.andersson@gmail.com

TRANSLATE MY BLOG

Jag finns på PINTEREST

INSTAGRAM

@measenga

Hitta recept

hittarecept.se

BLOGGERFY

Här är jag listad

BLOGVERTISER

Bloggportalen

BRA MORGONÖVNING!

 

KATEGORIER

Live Traffic

TÄNKVÄRT!

IAKTTAG, LYSSNA, TIG.

DÖM SÄLLAN.

FRÅGA MYCKET.

 

August von Platen

SÅ SANT SÅ......

   

EN TANKE

 

TILL MINNE

Kalle, vår undulat

1988 - 2002

  

PARNINGSTABELL

SIBIRISK KATT - STUDIE

 

SIBIRISK RASSTANDARD ENL. OLIKA FÖRBUND

Sök i bloggen

För ett år sen

GAMMALDAGS BILDER!

 

BLOGGAR JAG BESÖKER

KATTLÄNKAR

SCRAPBOOKING

MINDFULNESS/panikångest

Andra intressanta länkar

Länkar

Blogtoplist

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Statistik


Skapa flashcards