S*SENGA'S  SAMMELSURIUM

Alla inlägg under december 2013

Av Margita - 7 december 2013 10:30

Härlig vinterbild på Alija Arash

 

och halvsystern Blossom Bryony

  

Bägge två lever nu härligt lantliv utanför Borås.

Tack C Thid för bilderna! 


Av Margita - 7 december 2013 07:45

Om du ännu inte tillverkat dessa godingar så får du här riktigt bra tips!


Klicka på bilden så öppnas luckan!

 

Av Margita - 6 december 2013 15:51

Ja, då får man väl säga att vintern är här!

Med besked, precis som det brukar vara.

Snö och hård blåst.

Men vet ni?!

Jag älskar att ha min lilla hund och tackla vädrets makter.

Riktigt skönt när vinden viner i ansiktet och regnet/snön slår mot kinderna så de blir alldeles röda.

Man känner att man lever om inte annat!   

Aksi har inga problem längre med att gå ut i regn. 

Däremot var hon lite tveksam till snön.

Men hon kan säkert lära sig att tycka om den också.

Skönt med väder!! 


Av Margita - 6 december 2013 08:00

Skönsång så här på morgonen!


Klicka på bilden så öppnas luckan!

 

Av Margita - 5 december 2013 20:24

Kungälv är ett litet mekka vad gäller second hand.

Här har vi flera affärer och det är mysigt att gå och fynda.

Bra saker kan man också hitta.

Häromdan följde jag med mamma och pappa till idrottsrörelsernas second hand.


Vi började med en kopp kaffe och varm smörgås. Mmmm

 

rolig gammal skolplansch, själv är jag så till ålderna att när jag gick i småskolan användes fortfarande en del skolplanscher. Det var jättespännande när fröken hämtade in en sån från förrådet.

 

På en av hyllorna tronade en tibbe (tibetansk spaniel, som min Aksi) men den fick vara kvar.

 

Istället fick jag en del annat med mig hem. Billigt som attan....

               

Utöver allt detta fyndade jag också en stilig stickad kofta som är jättemysig. Har ingen bild på den dock. Kanske återkommer till den!   


Hoppas ni inte blir strömlösa när farbror Sven röjer om i Svedala!

Av Margita - 5 december 2013 19:50


Paketet från Tefrossa har kommit. Det doftade underbart kan jag säga!

Gå gärna in i butiken och handla lite nya téer till julen eller kanske något annat smarrigt. 

Det finns mycket att välja på i butiken!


Min vinst hos En plats i solen!

 

Av Margita - 5 december 2013 17:11

Nu är jag med i en tävling igen hos En plats i solen.

Johanna, som driver bloggen, har en adventskalender med en tävling varje dag.

Så jag kommer säkert att länka fler gånger under den här månaden.

Idag vill jag absolut vara med för titta här vad du kan vinna! 


Gå in på företagets sida för att läsa allt vad du kan hitta på att göra!

Nu blir jag så suuuugen på att sätta ihop alla mina reseberättelser eller minnen från förr.

Till exempel.

Lycka till om du väljer att tävla!


Länk till Solentro.


Av Margita - 5 december 2013 10:35

Livat med djur i huset!   


Klicka på bilden så öppnas luckan!

 

VÄLKOMMEN TILL MIN BLOGG!


Hej och kul att du tittar in!
Här kommer du att få träffa mina sibiriska katter och mig.
Vi kommer att prata om det mesta, så välkommen in!

ÖNSKAR ALLA EN TREVLIG STUND I BLOGGEN!  

SAMARBETE MED MIG

Kontakta mig på mejl:

margita.andersson@gmail.com

TRANSLATE MY BLOG

Jag finns på PINTEREST

INSTAGRAM

@measenga

Hitta recept

hittarecept.se

BLOGGERFY

Här är jag listad

BLOGVERTISER

Bloggportalen

BRA MORGONÖVNING!

 

KATEGORIER

Live Traffic

TÄNKVÄRT!

IAKTTAG, LYSSNA, TIG.

DÖM SÄLLAN.

FRÅGA MYCKET.

 

August von Platen

SÅ SANT SÅ......

   

EN TANKE

 

TILL MINNE

Kalle, vår undulat

1988 - 2002

  

PARNINGSTABELL

SIBIRISK KATT - STUDIE

 

SIBIRISK RASSTANDARD ENL. OLIKA FÖRBUND

Sök i bloggen

För ett år sen

GAMMALDAGS BILDER!

 

BLOGGAR JAG BESÖKER

KATTLÄNKAR

SCRAPBOOKING

MINDFULNESS/panikångest

Andra intressanta länkar

Länkar

Blogtoplist

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Statistik


Skapa flashcards