S*SENGA'S  SAMMELSURIUM

Direktlänk till inlägg 15 januari 2014

En solskenshistoria!

Av Margita - 15 januari 2014 14:02

Detta måste jag ju berätta för er!   


Jag har släkt i USA. För att göra det enkelt för mig så kallar jag alla för kusiner, men det är inte helt rätt om vi nu ska vara så strikta. 


Det är min mamma som har amerikanska kusiner från släktingar som emigrerade under tidigt 1900-tal till Pennsylvania i USA. Nu har vi släktingar lite överallt. Både i Maryland, Florida, Kalifornien och Oregon.

Plus att två kusinbarn till mig valt att bosätta sig i Canada.   


Nåväl, till historien då kanske....


En av alla dessa "kusiner" heter Jeff. Han är väl några år yngre än mig och har två syskon, Gretchen och Ben. 

Jag träffade Jeff och Gretchen när jag var över i USA 1970 och då var deras mamma gravid med Ben.

Sen träffades vi också året efter, 1971, när jag bodde en tid hos släktingar i Florida.

Syskonen bodde också hos oss då och Gretchen och jag delade rum och hon var inte gammal då....

Så här minns jag dem:

   

och så poserar jag   

 

Hmmm....om jag skulle ta mig till solskenshistorien nu och inte bli så långrandig!!   


Jag har kontakt med flera av släktingarna via Facebook och häromdan berättade Jeff denna rörande historia:


"När jag flyttade från Californien till Oregon kunde jag först inte ha med mig min katt Ollie. Därför fick han tillfälligtvis vara hos en släkting. Men tyvärr rymde Ollie därifrån.

 

Det var för 1,5 år sen....


Så fick min dotter Lily ett telefonsamtal från någon som sade sig ha en katt där som var hennes. Katten hette Milo och det stämde ju inte eftersom deras katt hette Ollie. 

Men så fick hon ett samtal till och då kom Lily ihåg att Ollie hade blivit chippad, när de fått honom, med hennes telefonnummer!

Och med en beskrivning av katten från det katthem den nu vistades på så visade det sig att det verkligen var vår katt Ollie!"

 

Är det inte underbart!


Viktigt att alltid chippa katten!

 

Här är Jeffs son Jason med deras älskade katt Ollie som verkar känna igen sin gamla familj.

   


 
 
Vivi

Vivi

15 januari 2014 21:26

Åh vilken mysig historia, håller med dig, det är viktigt att chipmärka ! Då hade nog fler människor fått tillbaka sina katter om alla gjorde det ! Oh Pennsylvania minsann, min amerikanske låtsas moster (mammas bästa vän) bor i Pennsylvania och jag vet att jag dessutom har sysslingar ngn stans i USA :)

Sv. ha ha vad komiskt, då är ju sannolikheten stor att jag iaf sprang förbi henne ngn gång även om jag inte visste om det ;)
Kram

http://www.missvivis.se

 
Camilla

Camilla

16 januari 2014 11:04

VIlken solskenshistoria! Måste vara fantastiskt vara med om en sån sak!!

Minns inte var jag hittade bilden, det var några år sedan. Har haft den liggandes på min hårddisk. Annars brukar jag försöka skriva var jag lånar bilder ifrån, men kändes knas skriva 'bild från min hårddisk', haha :)
Taaaack för din röst! Sonen hoppas verkligen på vinst även om det ser mörkt ut.

http://radhuslivet.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Margita - 4 januari 2016 20:30

"Kod för att importera min blogg till Nouw: 4864799500"  

Av Margita - 20 december 2015 18:05

Nu har jag bestämt mig. Jag kommer inte att blogga via bloggplatsen längre. Men bloggen kommer att finnas kvar så om det är något speciellt man letar efter så förtvivlen icke.   Från och med idag säger jag definitivt ett stort TACK och adjö t...

Av Margita - 18 december 2015 21:13

En längre tid har jag funderat på att flytta min blogg. Är lite trött på den gammaldags designen här....man kan inte göra så mycket och det känns gammalmodigt.   Så när jag nu flyttar så hoppas jag ni följer med!      Jag säger till när det...

Av Margita - 15 december 2015 18:10


Hittade en video på Youtube och blev lite nostalgisk. Har du gjort såna här? Görs de överhuvudtaget idag?    När jag var barn gjorde vi alltid såna här fina hjärtan till jul, både i skolan och hemma. När mina barn var små gjordes de också, ...

Av Margita - 14 december 2015 09:45


Min blogg heter ju Sammelsurium just för att jag skriver om allt möjligt, lite som jag själv är. Det mesta intresserar mig men självklart är jag mer intresserad av vissa områden.   Ett sånt område är det här med miljön. Det började redan i ungd...

VÄLKOMMEN TILL MIN BLOGG!


Hej och kul att du tittar in!
Här kommer du att få träffa mina sibiriska katter och mig.
Vi kommer att prata om det mesta, så välkommen in!

ÖNSKAR ALLA EN TREVLIG STUND I BLOGGEN!  

SAMARBETE MED MIG

Kontakta mig på mejl:

margita.andersson@gmail.com

TRANSLATE MY BLOG

Jag finns på PINTEREST

INSTAGRAM

@measenga

Hitta recept

hittarecept.se

BLOGGERFY

Här är jag listad

BLOGVERTISER

Bloggportalen

BRA MORGONÖVNING!

 

KATEGORIER

Live Traffic

TÄNKVÄRT!

IAKTTAG, LYSSNA, TIG.

DÖM SÄLLAN.

FRÅGA MYCKET.

 

August von Platen

SÅ SANT SÅ......

   

EN TANKE

 

TILL MINNE

Kalle, vår undulat

1988 - 2002

  

PARNINGSTABELL

SIBIRISK KATT - STUDIE

 

SIBIRISK RASSTANDARD ENL. OLIKA FÖRBUND

Sök i bloggen

För ett år sen

GAMMALDAGS BILDER!

 

BLOGGAR JAG BESÖKER

KATTLÄNKAR

SCRAPBOOKING

MINDFULNESS/panikångest

Andra intressanta länkar

Länkar

Blogtoplist

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Statistik


Skapa flashcards