S*SENGA'S  SAMMELSURIUM

Alla inlägg under januari 2014

Av Margita - 23 januari 2014 10:04

Om du fick välja fritt på alla djur i hela världen, vilket skulle du ha som husdjur?

 

Ja men helt tveklöst blir det ett stort kattdjur av något slag.

Kanske en gepard.

Eller helt enkelt en magnifik tiger.

Det vore nåt att ha hemma det!


Gepard eller...

    

Tiger....Svårt val!!

   

Kolla här vad andra har valt för djur att ha hemma!

Av Margita - 22 januari 2014 08:00

Finns det något djur du kan ha ihjäl utan att må dåligt efteråt?

 

Jo men, det skulle ju vara en enveten fluga eller mygga som försöker sticka mig.

Då mår jag faktiskt inte alls dåligt efteråt....  

Av Margita - 21 januari 2014 19:19

Jag måste bara skrika av mig lite......


        


Alltså, hur svårt ska det va!!!!!!! 


Jag håller på med restuppgifter i PawPedskursen och jag är fast i mattefrågor.

Det är meningen att jag ska räkna ut en grej med Hardy Weinbergs lag:


p2 + 2 pq + q2 = 1


So far so good liksom....

Jag räknar och så får jag ändå inte ihop det och till slut blir jag gråtfärdig och får nästan panik.


Inte så farligt som det låter, men jag känner mig lite frustrerad!!

Om ni undrar så får jag faktiskt hjälp av läraren,

men jag VILL JU KUNNA MED EN GÅNG!!!!!


Aaaaaahhh! 


Förlåt!   


Nu har jag i alla fall fått ur mig lite frustration....

Av Margita - 21 januari 2014 08:00

Vad är det roligaste du sett ett djur göra?

 


Jahaja....mitt minne är ju inte det bästa.....hmmmm

men det måste väl ändå vara när jag har lekt med mina sibbar och de gör såna där hiskeligt höga hopp.

Då brister i alla fall jag ut i gapskratt!   


Här är det S* Senga's Blossom Bryony som hoppar lite....

Av Margita - 20 januari 2014 14:00

En del katter tycker faktiskt om att bada!   


Av Margita - 20 januari 2014 08:00

Har du klappat ett vilt djur?

 


Här får jag tänka till lite....men jag tror inte det.

Jo, det skulle vara en liten talgoxe då som jag lyckades tämja så pass mycket att jag kunde röra den.

Detta var när jag var i tonåren och mina föräldrar hade ett sommarställe. 

Där var fullt av småfåglar och denna lilla talgoxe var väldigt modig och åt till slut ur handen på mig.

 

 

Av Margita - 19 januari 2014 17:05

Vilken härlig dag det varit idag!

 

Solen sken, vinden blåste iskallt, men vad gör väl det när man fått världens bästa vinterkappa!

Absolut ingenting!


Jag bara fäller upp luvan och så kan det blåsa hur mycket det vill!

Underbart!


Hoppas ni också haft en skön söndag!


Nu fortsätter jag att plugga kattgenetik och avel.....


     

Av Margita - 19 januari 2014 09:00

5 filmer man inte får missa

 


Broarna i Madison County



Livet från den ljusa sidan


Gosskören



Den röda lyktan



Drottningen och jag



VÄLKOMMEN TILL MIN BLOGG!


Hej och kul att du tittar in!
Här kommer du att få träffa mina sibiriska katter och mig.
Vi kommer att prata om det mesta, så välkommen in!

ÖNSKAR ALLA EN TREVLIG STUND I BLOGGEN!  

SAMARBETE MED MIG

Kontakta mig på mejl:

margita.andersson@gmail.com

TRANSLATE MY BLOG

Jag finns på PINTEREST

INSTAGRAM

@measenga

Hitta recept

hittarecept.se

BLOGGERFY

Här är jag listad

BLOGVERTISER

Bloggportalen

BRA MORGONÖVNING!

 

KATEGORIER

Live Traffic

TÄNKVÄRT!

IAKTTAG, LYSSNA, TIG.

DÖM SÄLLAN.

FRÅGA MYCKET.

 

August von Platen

SÅ SANT SÅ......

   

EN TANKE

 

TILL MINNE

Kalle, vår undulat

1988 - 2002

  

PARNINGSTABELL

SIBIRISK KATT - STUDIE

 

SIBIRISK RASSTANDARD ENL. OLIKA FÖRBUND

Sök i bloggen

För ett år sen

GAMMALDAGS BILDER!

 

BLOGGAR JAG BESÖKER

KATTLÄNKAR

SCRAPBOOKING

MINDFULNESS/panikångest

Andra intressanta länkar

Länkar

Blogtoplist

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Statistik


Ovido - Quiz & Flashcards