S*SENGA'S  SAMMELSURIUM

Direktlänk till inlägg 8 februari 2014

Bloggutmaning365 - dag 039

Av Margita - 8 februari 2014 15:30

Hiss & Diss - Ditt hem

 


Jag börjar med Dissarna:


Vardagsrummet har delvis utsikt rätt mot ett annat hyreshus i vinkel. Det har jag lite svårt för, men jag ordnar med gardiner och gör det så mysigt jag kan på balkongen, så kan jag glömma det tråkiga huset lite grann i alla fall.

Jag bor i Ytterby centrum, vilket man i och för sig inte kan tro, för det är lugnt just där jag bor. Men jag skulle ändå vilja bo ännu mer lantligt. 

Lägenheten och huset är gammalt, byggdes på 60-talet och med det följer att det drar från fönster nåt kopiöst. Gör ingenting på sommaren men på vintern när inte den j-a fjärrvärmen funkar så blir det KALLT här inne. Brrr

Det är slitet här och där och jag har inte råd att renovera, för allting kostar. Gör jag något standardhöjande så höjs genast hyran. Lurendrejeri!   


så till Hissarna:

Riktigt mysig lägenhet med bra planering.

Den är ljus med fönster åt tre olika väderstreck.

Det är en tvåa men känns större eftersom planeringen är väldigt öppen.

Relativt billig hyra.

Hade tur som fick lägenheten. Trycket på att hitta en bostad här i Ytterby är just nu väldigt stor.

Många från Göteborg som vill flytta hit ut eftersom tåget numer blivit en pendel med flera avgångar per timme in till Göteborg, där man är på 10-15 minuter.

Att bo i Ytterby betyder att jag har nära till:

olika slags natur som skog och hav och nära till Göteborg. Plus att allting finns här i Ytterby:

Vårdcentral, Apotek (2 stycken till och med), stor livsmedelsaffär med en special (City Gross), flera skolor, bibliotek, busstation, förutom tågpendeln då, med linjer till Göteborg, Marstrand, Kungälv. Flera avgångar per timme. Frisör (två stycken) , Elkedjan, Folktandvård, ålderdomshem, pizzeria, vacker kyrka med församlingshem,  Preem med servering, fika finns också hos City Gross, Bageri med en specialitet som heter Ytterbykringlan, ridhus med omgivande hästhagar. 

Jag tror det var allt....  


En ytterst liten del av Ytterby...vårplöjning förra året. City Gross i bakgrunden.

Vacker natur vid ridstallet. 

Del av mitt vardagsrum där man kan se det där huset som jag inte gillar...gör allt för att dölja det för min syn    

 

 
 
En plats i solen

En plats i solen

8 februari 2014 17:40

Härlig hiss och diss. Skall skriva min snart. Skall bara hacka lite grönsaker först :)

http://enplatsisolen.bloggplatsen.se

 
En plats i solen

En plats i solen

8 februari 2014 18:23

Tack så mycket, min kollega tog den på hotellet i tisdags :)

usch vad surt du fick lägga så mkt pengar innan du flyttade, förstår du inte hade råd då :( Har ingen tvättmaskin i lägenheten så den kan aif inte gå sönder :)

Följer IFK via live score, de spelar en cup match nere i Slovakien, sen blir det melodifestivalen. Själv då?

http://enplatsisolen.bloggplatsen.se

 
En plats i solen

En plats i solen

8 februari 2014 18:32

Låter som du får en skön kväll :)

Jag är egentligen ganska less på mellon, men tittar ändå haha..... :P

http://enplatsisolen.bloggplatsen.se

 
JUNITJEJ

JUNITJEJ

8 februari 2014 18:48

Och jag är barnfödd i Ytterby!!! Vilket sammanträffande.

http://www.junitjejen.se

 
Jonnie

Jonnie

8 februari 2014 19:05

haha ja de kan jag tänka mig, jag har en katt o de räcker, fattar bara inte han borde ju bli naken snart :)

http://www.Alwaysfabulous.se

 
En plats i solen

En plats i solen

8 februari 2014 19:05

Haha ja men det låter ju bra det iaf :P

http://enplatsisolen.bloggplatsen.se

 
Jonnie

Jonnie

8 februari 2014 19:06

Glömde förresten :) katten Jonsson är 9 år gammal

http://www.Alwaysfabulous.se

 
JUNITJEJ

JUNITJEJ

8 februari 2014 20:04

Jag har varit mycket i Kungälv som barn. Sommarjobbat på posten och fått köra runt på olika ställen i Kungälvs kommun.

Svar: Kul att du också har besökt Vävra keramik!

http://www.junitjejen.se

 
Sara - Mamma till Nova&Levin

Sara - Mamma till Nova&Levin

8 februari 2014 20:52

Ha en fin kväll. :)

http://frokenkalmar.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Margita - 4 januari 2016 20:30

"Kod för att importera min blogg till Nouw: 4864799500"  

Av Margita - 20 december 2015 18:05

Nu har jag bestämt mig. Jag kommer inte att blogga via bloggplatsen längre. Men bloggen kommer att finnas kvar så om det är något speciellt man letar efter så förtvivlen icke.   Från och med idag säger jag definitivt ett stort TACK och adjö t...

Av Margita - 18 december 2015 21:13

En längre tid har jag funderat på att flytta min blogg. Är lite trött på den gammaldags designen här....man kan inte göra så mycket och det känns gammalmodigt.   Så när jag nu flyttar så hoppas jag ni följer med!      Jag säger till när det...

Av Margita - 15 december 2015 18:10


Hittade en video på Youtube och blev lite nostalgisk. Har du gjort såna här? Görs de överhuvudtaget idag?    När jag var barn gjorde vi alltid såna här fina hjärtan till jul, både i skolan och hemma. När mina barn var små gjordes de också, ...

Av Margita - 14 december 2015 09:45


Min blogg heter ju Sammelsurium just för att jag skriver om allt möjligt, lite som jag själv är. Det mesta intresserar mig men självklart är jag mer intresserad av vissa områden.   Ett sånt område är det här med miljön. Det började redan i ungd...

VÄLKOMMEN TILL MIN BLOGG!


Hej och kul att du tittar in!
Här kommer du att få träffa mina sibiriska katter och mig.
Vi kommer att prata om det mesta, så välkommen in!

ÖNSKAR ALLA EN TREVLIG STUND I BLOGGEN!  

SAMARBETE MED MIG

Kontakta mig på mejl:

margita.andersson@gmail.com

TRANSLATE MY BLOG

Jag finns på PINTEREST

INSTAGRAM

@measenga

Hitta recept

hittarecept.se

BLOGGERFY

Här är jag listad

BLOGVERTISER

Bloggportalen

BRA MORGONÖVNING!

 

KATEGORIER

Live Traffic

TÄNKVÄRT!

IAKTTAG, LYSSNA, TIG.

DÖM SÄLLAN.

FRÅGA MYCKET.

 

August von Platen

SÅ SANT SÅ......

   

EN TANKE

 

TILL MINNE

Kalle, vår undulat

1988 - 2002

  

PARNINGSTABELL

SIBIRISK KATT - STUDIE

 

SIBIRISK RASSTANDARD ENL. OLIKA FÖRBUND

Sök i bloggen

För ett år sen

GAMMALDAGS BILDER!

 

BLOGGAR JAG BESÖKER

KATTLÄNKAR

SCRAPBOOKING

MINDFULNESS/panikångest

Andra intressanta länkar

Länkar

Blogtoplist

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Statistik


Ovido - Quiz & Flashcards