S*SENGA'S  SAMMELSURIUM

Alla inlägg under februari 2014

Av Margita - 11 februari 2014 13:45

Mohaha   


Av Margita - 11 februari 2014 08:15

 Vad tävlar du helst om?

 


Ingenting....jag är inte så road av tävlingar egentligen.

Vårt samhälle har blivit helt överöst av tävlingar, verkar som det mesta går i tävlingens tecken...

Jag hänger inte riktigt med där faktiskt.


Men ok, nån tävling då och då kan jag ställa till med på bloggen om så skulle vara, men det är då mest för att "det är så nuförtiden", inte för att jag är så där värst intresserad. Jo förresten, lite är jag nog det när jag tänker efter. Jag vann ju i en tävling häromsistens och det var jätteroligt!


Men allra roligast är det att tävla om äran, då får jag visa att jag kan!   

Typ frågetävlingar, det älskar jag.

Det ger mig mer än andra tävlingar.

Det är spännande och jag lär mig samtidigt mer.


Postkodmiljonären brukar jag titta på. Så spännande att se om jag klarar frågorna! 

 




Av Margita - 10 februari 2014 16:31

Igår ringde min dotter och frågade om vi kunde ses på IKEA Bäckebol.

Klart vi kunde!

Jag tänkte ta bussen dit men det strulade jag förstås till eftersom jag glömt att det var söndag, så kära dottern kom till Kungälv och hämtade mig.


Det har förresten gått upp för mig nu att jag har väldigt nära till IKEA. Jag kan ta bussen ända fram.

Så behändigt. Jag tänker åka dit nån dag när inte alla andra är där på samma gång, vilket de var igår. 


Vi gjorde i princip hela varuhuset och både dottern och jag provsatt ett antal soffor. Skulle vilja ha en snygg bäddsoffa, men just den jag tyckte om, den var tyvärr inte alls skön att sitta i.


Nåväl, lite grejer fick jag med mig hem och bara sånt jag planerat. Jag måste hålla i plånboken hårt, tycker faktiskt jag är väldigt duktig på det!   


Inga stora saker men likväl saker jag behöver.


Ett stort set plastburkar, 17 st i olika storlekar. För bara 40 kr.

 

En ny stekpanna....som jag längtat! 

 

Innerkudde till ett fodral jag fyndat på second hand och äntligen kan ha framme.

 

Två färggranna diskborstar. Behövdes verkligen nya! 

 

Tack kära dotter för en härlig dag, som alltid, tillsammans med dig!   

Av Margita - 10 februari 2014 09:58

 Har du varit med i någon tävling som visats på tv?


Nej, det har jag inte och jag har ingen önskan om att vara med heller. Jag har väldigt svårt för att slappna av om det blir för offentligt. Får helt enkelt scenskräck.


Var med i en kör för flera år sen nu och vi uppförde konserter i kyrkor och fast vi var väldigt många så fick jag stora skälvan när vi skulle uppträda. Det var inte trevligt. 

Det konstiga är att det blev värre för varje gång, så jag vande mig aldrig. Till slut gav jag upp.   


Älskar däremot frågesportstävlingar om jag får sitta hemma i soffan och slippa vara med!   


Av Margita - 9 februari 2014 19:55

 5 saker som aldrig kommer in i ditt hem

 


Oj då....vad kan det va? 

Nu måste jag tänka till lite...

  1. Diverse prydnadssaker av plast
  2. Skinnsoffa - jag tycker inte om att sitta i såna.
  3. Hemska tavlor av gråtande barn
  4. Plastmattor
  5. Hemska tavlor, som den här nedan      

 


Av Margita - 9 februari 2014 11:42

Idag har min dotter stämt träff med mig på IKEA Bäckebol!

Hon hämtar mig den underbara tösen i Kungälv....när jag sett fel på tidtabellen....  

Jag tänkte ta bussen men som sagt....


Min dotter har tipsat mig om en bra och billig stekpanna som jag tänker införskaffa.

Kanske jag även hittar nån snygg matta.

I vilket fall ska vi umgås, dottern och jag.   


 

Av Margita - 8 februari 2014 15:30

Hiss & Diss - Ditt hem

 


Jag börjar med Dissarna:


Vardagsrummet har delvis utsikt rätt mot ett annat hyreshus i vinkel. Det har jag lite svårt för, men jag ordnar med gardiner och gör det så mysigt jag kan på balkongen, så kan jag glömma det tråkiga huset lite grann i alla fall.

Jag bor i Ytterby centrum, vilket man i och för sig inte kan tro, för det är lugnt just där jag bor. Men jag skulle ändå vilja bo ännu mer lantligt. 

Lägenheten och huset är gammalt, byggdes på 60-talet och med det följer att det drar från fönster nåt kopiöst. Gör ingenting på sommaren men på vintern när inte den j-a fjärrvärmen funkar så blir det KALLT här inne. Brrr

Det är slitet här och där och jag har inte råd att renovera, för allting kostar. Gör jag något standardhöjande så höjs genast hyran. Lurendrejeri!   


så till Hissarna:

Riktigt mysig lägenhet med bra planering.

Den är ljus med fönster åt tre olika väderstreck.

Det är en tvåa men känns större eftersom planeringen är väldigt öppen.

Relativt billig hyra.

Hade tur som fick lägenheten. Trycket på att hitta en bostad här i Ytterby är just nu väldigt stor.

Många från Göteborg som vill flytta hit ut eftersom tåget numer blivit en pendel med flera avgångar per timme in till Göteborg, där man är på 10-15 minuter.

Att bo i Ytterby betyder att jag har nära till:

olika slags natur som skog och hav och nära till Göteborg. Plus att allting finns här i Ytterby:

Vårdcentral, Apotek (2 stycken till och med), stor livsmedelsaffär med en special (City Gross), flera skolor, bibliotek, busstation, förutom tågpendeln då, med linjer till Göteborg, Marstrand, Kungälv. Flera avgångar per timme. Frisör (två stycken) , Elkedjan, Folktandvård, ålderdomshem, pizzeria, vacker kyrka med församlingshem,  Preem med servering, fika finns också hos City Gross, Bageri med en specialitet som heter Ytterbykringlan, ridhus med omgivande hästhagar. 

Jag tror det var allt....  


En ytterst liten del av Ytterby...vårplöjning förra året. City Gross i bakgrunden.

Vacker natur vid ridstallet. 

Del av mitt vardagsrum där man kan se det där huset som jag inte gillar...gör allt för att dölja det för min syn    

 

Av Margita - 8 februari 2014 10:41

Jag saknar mina promenader med Aksi. Märkte att jag fick en mycket bättre allmänkondition och det vill jag ju fortsätta ha så nu har jag bestämt mig för detta:


Varje dag går jag ut minst 3 gånger om dan. Promenaderna får vara korta, långa eller superlånga, eller superkorta för den delen, bara jag kommer ut och rör på mig!  I alla väder!

 

Jag går ut varje dag, minst en promenad om dan. Ibland går jag in till Kungälv och tillbaka, det är sammanlagt ca 6-7 km. 

Känner man inte för att gå långt så duger det väldigt bra med att ta korta prommisar, bara man gör det  några stycken per dag så man inte blir sittandes på ändan och bara åldras och blir jättetrög.


Så med det sagt, ska jag nu gå en liten promenad runt kvarteret för en bensträckare, innan jag sen sätter mig och pluggar igen.


Ha en bra dag alla! 

 

Bilden lånad från Tradera

 

 

VÄLKOMMEN TILL MIN BLOGG!


Hej och kul att du tittar in!
Här kommer du att få träffa mina sibiriska katter och mig.
Vi kommer att prata om det mesta, så välkommen in!

ÖNSKAR ALLA EN TREVLIG STUND I BLOGGEN!  

SAMARBETE MED MIG

Kontakta mig på mejl:

margita.andersson@gmail.com

TRANSLATE MY BLOG

Jag finns på PINTEREST

INSTAGRAM

@measenga

Hitta recept

hittarecept.se

BLOGGERFY

Här är jag listad

BLOGVERTISER

Bloggportalen

BRA MORGONÖVNING!

 

KATEGORIER

Live Traffic

TÄNKVÄRT!

IAKTTAG, LYSSNA, TIG.

DÖM SÄLLAN.

FRÅGA MYCKET.

 

August von Platen

SÅ SANT SÅ......

   

EN TANKE

 

TILL MINNE

Kalle, vår undulat

1988 - 2002

  

PARNINGSTABELL

SIBIRISK KATT - STUDIE

 

SIBIRISK RASSTANDARD ENL. OLIKA FÖRBUND

Sök i bloggen

För ett år sen

GAMMALDAGS BILDER!

 

BLOGGAR JAG BESÖKER

KATTLÄNKAR

SCRAPBOOKING

MINDFULNESS/panikångest

Andra intressanta länkar

Länkar

Blogtoplist

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Statistik


Skapa flashcards