S*SENGA'S  SAMMELSURIUM

Alla inlägg under mars 2014

Av Margita - 3 mars 2014 19:54

Min dotters busiga katt har blivit kastrerad.

Sötnosen har redan blivit lugnare och gosigare enligt rapporter.   

 

   

Av Margita - 3 mars 2014 09:37

 Hur brukar du titta på Melodifestivalen?


Jag tittar inte alls på Melodifestivalen. Har inte gjort på flera år. Har väl aldrig tyckt att det är så bra musik egentligen, eller rättare sagt, musik som jag är intresserad av.

Sen tycker jag det har blivit tjatigt med alla deltävlingar. Det blir inte alls roligt.

 

Nej, jag tittar hellre på nåt annat eller struntar i TV:n helt och hållet kanske....



Av Margita - 2 mars 2014 20:00

 5 saker som alltid ligger framme trots att du stör dig på dem

 

Pappershögar

Pappershögar

Pappershögar

Pappershögar

Pappershögar


Jag fattar inte när jag ska lära mig att putta undan viktiga papper där de ska vara med en gång, istället för att ligga och drälla på köksbordet....  

Av Margita - 2 mars 2014 09:30

Igår var jag i Göteborg och träffade några uppfödarkollegor och deras katter.

Det är mycket på gång denna vår och jag tänker haka på och vara med så mycket jag kan och får, fast jag inte har någon egen avelskatt just nu.


Men jag följer givetvis Caelyn från min egen uppfödning.

Om hennes hjärta är friskt så ska hon få träffa denne snygging:


Sibir's Maxim

  

Det planeras även för några andra honor som tillhör MissEmmis uppfödning i Göteborg.

Även här har jag intresse av att följa utvecklingen eftersom en av honorna är LaMinelle:

   

 

LaMinelle är dotter till S* Senga's Blossom Brown Betty från min B-kull. Så det är självklart roligt att följa denna hona också.  


Träffade MissEmmis andra katter också och hamstrar men min kamera ville inte riktigt vara med.

Fick ingen bra bild på LaMinelle där man kan se hennes yviga och vackra svans...ville sig inte heller riktigt med MissEmmis Helga Harmony

 

eller MissEmmis Cornelia, som är en väldigt vacker sibbe.

 

Här är alla sibbarna samlade, uselt foto, jag vet...

 

Efter allt gosande med diverse katter blev det en stund över för en trevlig fika med min dotter och hennes sambo på centralen. De råkade också vara i Götet på samma tid så då är det bara att passa på! 

 


Av Margita - 1 mars 2014 19:57

Hiss och Diss - städning


Hiss


Det doftar och ser rent ut

Känns skönt att ha fint omkring sig

Hälsosamt med mindre damm och när det är lagom rent


Diss


Tråkigt att städa, fast inte alltid....

Finns inga andra dissar för mig

 




Av Margita - 1 mars 2014 08:00

Välkommen mars månad!

Vårvinter!


 


"Ju tystare


du är,


desto mer


kan du höra"



Baba Ram Dass

VÄLKOMMEN TILL MIN BLOGG!


Hej och kul att du tittar in!
Här kommer du att få träffa mina sibiriska katter och mig.
Vi kommer att prata om det mesta, så välkommen in!

ÖNSKAR ALLA EN TREVLIG STUND I BLOGGEN!  

SAMARBETE MED MIG

Kontakta mig på mejl:

margita.andersson@gmail.com

TRANSLATE MY BLOG

Jag finns på PINTEREST

INSTAGRAM

@measenga

Hitta recept

hittarecept.se

BLOGGERFY

Här är jag listad

BLOGVERTISER

Bloggportalen

BRA MORGONÖVNING!

 

KATEGORIER

Live Traffic

TÄNKVÄRT!

IAKTTAG, LYSSNA, TIG.

DÖM SÄLLAN.

FRÅGA MYCKET.

 

August von Platen

SÅ SANT SÅ......

   

EN TANKE

 

TILL MINNE

Kalle, vår undulat

1988 - 2002

  

PARNINGSTABELL

SIBIRISK KATT - STUDIE

 

SIBIRISK RASSTANDARD ENL. OLIKA FÖRBUND

Sök i bloggen

För ett år sen

GAMMALDAGS BILDER!

 

BLOGGAR JAG BESÖKER

KATTLÄNKAR

SCRAPBOOKING

MINDFULNESS/panikångest

Andra intressanta länkar

Länkar

Blogtoplist

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Statistik


Ovido - Quiz & Flashcards