S*SENGA'S  SAMMELSURIUM

Direktlänk till inlägg 14 april 2014

Canasta

Av Margita - 14 april 2014 17:48

Min familj är spelberoende   


Vi spelar Canasta. 

 

Det komiska är att varken min syster eller jag har tyckt om kortspel förr, men nu spelar vi tillsammans med mamma och pappa tills vi blir mer eller mindre galna.   


Canasta är jätteroligt! Det kan hända vad som helst och utgången beror lika mycket på tur som på lite skicklighet. Men mest tur kanske....


Har du inte prövat detta spel så tycker jag du ska göra det!

Reglerna är rätt så många och det tog nog mig ett år innan jag kunde spela avslappnat.

Men nu!

Huva! Nu går det som på räls! 


Häromdan när jag spelade ett parti med mamma och pappa så blev det min värsta omgång nånsin i detta kortspel! Ja, det var så bedrövligt så jag var tvungen att föreviga det.

Ni som kan reglerna ser mitt usla resultat.

Jag fick så otroligt dåliga kort på hand så jag kunde inte göra nånting.   


Jag har ingen som helst aning om varför denna bild bara kan ladda upp på detta sätt....den är helt rättvänd när jag laddar hem den till bloggplatsen....mysko

     

Efter första omgången har jag bara 40 poäng, vilket är uruselt, och efter andra omgången är det inte så mycket bättre...bara 300 poäng.....

 

 

1.885 poäng var det jag kom upp till denna spelomgång. Den som kommer först upp till 5000 poäng har vunnit. Men jag har aldrig haft så låg poäng och det verkar som bilderna här reagerar eftersom de lägger sig precis hur de vill. Fast de är rättvända i min dator....ok...ni får väl vinkla på huvet eller nåt...

   

 

Om du vill läsa mer om canasta så kan du göra det här!

Eller du kanske redan kan spelet?

 

 

 

 


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Margita - 4 januari 2016 20:30

"Kod för att importera min blogg till Nouw: 4864799500"  

Av Margita - 20 december 2015 18:05

Nu har jag bestämt mig. Jag kommer inte att blogga via bloggplatsen längre. Men bloggen kommer att finnas kvar så om det är något speciellt man letar efter så förtvivlen icke.   Från och med idag säger jag definitivt ett stort TACK och adjö t...

Av Margita - 18 december 2015 21:13

En längre tid har jag funderat på att flytta min blogg. Är lite trött på den gammaldags designen här....man kan inte göra så mycket och det känns gammalmodigt.   Så när jag nu flyttar så hoppas jag ni följer med!      Jag säger till när det...

Av Margita - 15 december 2015 18:10


Hittade en video på Youtube och blev lite nostalgisk. Har du gjort såna här? Görs de överhuvudtaget idag?    När jag var barn gjorde vi alltid såna här fina hjärtan till jul, både i skolan och hemma. När mina barn var små gjordes de också, ...

Av Margita - 14 december 2015 09:45


Min blogg heter ju Sammelsurium just för att jag skriver om allt möjligt, lite som jag själv är. Det mesta intresserar mig men självklart är jag mer intresserad av vissa områden.   Ett sånt område är det här med miljön. Det började redan i ungd...

VÄLKOMMEN TILL MIN BLOGG!


Hej och kul att du tittar in!
Här kommer du att få träffa mina sibiriska katter och mig.
Vi kommer att prata om det mesta, så välkommen in!

ÖNSKAR ALLA EN TREVLIG STUND I BLOGGEN!  

SAMARBETE MED MIG

Kontakta mig på mejl:

margita.andersson@gmail.com

TRANSLATE MY BLOG

Jag finns på PINTEREST

INSTAGRAM

@measenga

Hitta recept

hittarecept.se

BLOGGERFY

Här är jag listad

BLOGVERTISER

Bloggportalen

BRA MORGONÖVNING!

 

KATEGORIER

Live Traffic

TÄNKVÄRT!

IAKTTAG, LYSSNA, TIG.

DÖM SÄLLAN.

FRÅGA MYCKET.

 

August von Platen

SÅ SANT SÅ......

   

EN TANKE

 

TILL MINNE

Kalle, vår undulat

1988 - 2002

  

PARNINGSTABELL

SIBIRISK KATT - STUDIE

 

SIBIRISK RASSTANDARD ENL. OLIKA FÖRBUND

Sök i bloggen

För ett år sen

GAMMALDAGS BILDER!

 

BLOGGAR JAG BESÖKER

KATTLÄNKAR

SCRAPBOOKING

MINDFULNESS/panikångest

Andra intressanta länkar

Länkar

Blogtoplist

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Statistik


Ovido - Quiz & Flashcards