S*SENGA'S  SAMMELSURIUM

Alla inlägg under april 2014

Av Margita - 18 april 2014 08:45

Länka till en påskdekoration som skulle passa bra hemma hos dig

 


De här handmålade påskäggen från Tyskland får gärna bo hemma hos mig.

 

 

Av Margita - 17 april 2014 20:17

 Om du fick välja, hur skulle du fira påsken?

 


Definitivt tillsammans med barn, det blir roligare då, med påskägg och påskkärringar.



Av Margita - 16 april 2014 17:54

Brukar du gå på musikfestivaler?

 

Jag har faktiskt inte gjort det så många gånger, om ens nån gång när jag tänker efter.

Jo, nån slags festival har jag absolut varit på men inte nån av de där större.

 

Det började väl med Woodstock-festivalen i USA om jag inte har fel. Då var jag i 20-årsåldern och det var ett nytt fenomen att samla så mycket folk på ett ställe.

 

Fast egentligen - i Sverige har vi ju haft Folkets Park, men det är klart, antalet människor där går ju inte att jämföra med en stor festival. 

 

I sommar kan du åka till Roskildefestivalen igen om du vill.

I Danmark, men det visste du väl?!

 

Faktum är att jag inte skulle ha nåt emot att besöka den.

För Rolling Stones kommer!

 

Detta urgamla band!   

Det är ju helt fantastiskt vad dessa gubbar presterar.

I tonåren var jag ingen Stonesfan, för mig var det bara Beatles som gällde.

Men på 70-talet kom det ändå musik från stenarna som jag älskade så jag fick revidera min syn. 

 


Vi kanske ses i Roskilde i år?!? 

Om du ser någon äldre kvinna som släpper loss och dansar vilt så är det bara jag!   


 

Av Margita - 16 april 2014 08:12

 Visa en bild på det påskigaste du äger


Det får bli en fin teckning som min dotter Ellen gjorde till mig när hon var 9 år. Jag tycker den är så fin!

 

Kan nämna att min Ellen egentligen heter Ellenmaria eller Ellen-Maria, men det blev Ellen till vardags.



Brukar du påskpyssla?


Numer sätter jag kanske fram en eller två saker, det är allt. 

Däremot när barnen fortfarande bodde hemma, då blev det desto mer. Påskris, pynt och påskägg och hela faderullan. Det är liksom lite roligare när barn är inblandat!

Men ett påskris skulle jag gärna vilja ha i och för sig, men av någon anledning hinner jag liksom inte....plötsligt är påsken över....  


Av Margita - 15 april 2014 09:10

Jo men, har man barn så har man...och det är väl klart att man tycker att ens barn är det finaste man har   


När vi skypade häromdan, min dotter och jag, så ville även deras katt Loui vara med på ett hörn och jag tyckte det blev så söta bilder så jag bjuder på dem.


       

Av Margita - 14 april 2014 17:48

Min familj är spelberoende   


Vi spelar Canasta. 

 

Det komiska är att varken min syster eller jag har tyckt om kortspel förr, men nu spelar vi tillsammans med mamma och pappa tills vi blir mer eller mindre galna.   


Canasta är jätteroligt! Det kan hända vad som helst och utgången beror lika mycket på tur som på lite skicklighet. Men mest tur kanske....


Har du inte prövat detta spel så tycker jag du ska göra det!

Reglerna är rätt så många och det tog nog mig ett år innan jag kunde spela avslappnat.

Men nu!

Huva! Nu går det som på räls! 


Häromdan när jag spelade ett parti med mamma och pappa så blev det min värsta omgång nånsin i detta kortspel! Ja, det var så bedrövligt så jag var tvungen att föreviga det.

Ni som kan reglerna ser mitt usla resultat.

Jag fick så otroligt dåliga kort på hand så jag kunde inte göra nånting.   


Jag har ingen som helst aning om varför denna bild bara kan ladda upp på detta sätt....den är helt rättvänd när jag laddar hem den till bloggplatsen....mysko

     

Efter första omgången har jag bara 40 poäng, vilket är uruselt, och efter andra omgången är det inte så mycket bättre...bara 300 poäng.....

 

 

1.885 poäng var det jag kom upp till denna spelomgång. Den som kommer först upp till 5000 poäng har vunnit. Men jag har aldrig haft så låg poäng och det verkar som bilderna här reagerar eftersom de lägger sig precis hur de vill. Fast de är rättvända i min dator....ok...ni får väl vinkla på huvet eller nåt...

   

 

Om du vill läsa mer om canasta så kan du göra det här!

Eller du kanske redan kan spelet?

 

 

 

 


Av Margita - 14 april 2014 08:00

Vad vill du ha i ditt påskägg?

 


Jag får vanligtvis inte längre några påskägg, men om någon helt otippat skulle ge mig ett, så får ni gärna fylla det med choklad och lite mer choklad!

Fin choklad!   

Av Margita - 13 april 2014 14:16

 5 tips för en bättre blogg

 


Känns inte som jag är kunnig nog att veta det....så jag googlade fram lite förslag!   


Uppdatera ofta, minst en gång om dan

Använd gärna bilder på dig själv, det skapar en personlig relation med läsaren

Du ska helst nischa din blogg

Använd mycket bilder

 

Ta hand om sina läsare genom att svara på kommentarer, titta in i deras bloggar osv

VÄLKOMMEN TILL MIN BLOGG!


Hej och kul att du tittar in!
Här kommer du att få träffa mina sibiriska katter och mig.
Vi kommer att prata om det mesta, så välkommen in!

ÖNSKAR ALLA EN TREVLIG STUND I BLOGGEN!  

SAMARBETE MED MIG

Kontakta mig på mejl:

margita.andersson@gmail.com

TRANSLATE MY BLOG

Jag finns på PINTEREST

INSTAGRAM

@measenga

Hitta recept

hittarecept.se

BLOGGERFY

Här är jag listad

BLOGVERTISER

Bloggportalen

BRA MORGONÖVNING!

 

KATEGORIER

Live Traffic

TÄNKVÄRT!

IAKTTAG, LYSSNA, TIG.

DÖM SÄLLAN.

FRÅGA MYCKET.

 

August von Platen

SÅ SANT SÅ......

   

EN TANKE

 

TILL MINNE

Kalle, vår undulat

1988 - 2002

  

PARNINGSTABELL

SIBIRISK KATT - STUDIE

 

SIBIRISK RASSTANDARD ENL. OLIKA FÖRBUND

Sök i bloggen

För ett år sen

GAMMALDAGS BILDER!

 

BLOGGAR JAG BESÖKER

KATTLÄNKAR

SCRAPBOOKING

MINDFULNESS/panikångest

Andra intressanta länkar

Länkar

Blogtoplist

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Statistik


Ovido - Quiz & Flashcards