S*SENGA'S  SAMMELSURIUM

Direktlänk till inlägg 17 juni 2014

Linas matkasse!

Av Margita - 17 juni 2014 20:33

Ungefär var tredje månad beställer jag hem Linas matkasse för 799 kr och jag kan säga att jag har hittills ALDRIG blivit besviken!

Maten är oftast ekologisk, grönsakerna är fräscha och recepten som följer med är helt underbara!

 

Man får med ett receptblad till varje matkasse och där kan man betygsätta de olika rätterna efter att man lagat till dem och ätit gott. 

Jag brukar beställa originalkassen men det finns också andra alternativ.

 

Här får ni ett exempel på ett recept från min senaste kasse. 

 

 

Bilden är lånad från Linas matkasses hemsida.

 

Smörstekt rödspätta med persiljeyoghurt

 

Ingredienser: Citron, Grön Paprika, Morötter, Persilja, Potatis, Rödspättafilé, Turkisk Yoghurt, Honung, Salt Smör, Svartpeppar och Vetemjöl. 

 

Energiinnehåll 521 kcal/port.

 

TIPS! Om du vill, riv även ner skalet av en halv citron i yoghurten!

 

Koka 900 g potatis i lättsaltat vatten.

 

Persiljeyoghurt: blanda 2 dl turkisk yoghurt, 1/2 ask persilja, 1 tsk honung, pressad saft från 1/2 citron (ca 1 msk), 1 krm salt och 1/2 krm svartpeppar i en skål. Ställ kallt.

 

Gör så här:

Skär 1 citron i klyftor. Skär 1 grön paprika i tunna stavar. Skala och skär långa remsor av 250 g morötter med potatisskalare.

Krydda ca 600 g rödspättafilé med 3/4 tsk salt och 1 krm svartpeppar. Häll upp 1 dl vetemjöl på en tallrik och vänd fileérna i mjölet. Stek på båda sidor i lite smör, 1-2 min per sida, eller tills fisken är klar.

 

Servera smörstekt rödspätta med persiljeyoghurt, potatis, grönsaker och citronklyftor.

 

Den här rätten fick betyget 5 av 5 möjliga av mig. Supergott helt enkelt och fort går det att laga till också!

 

Om du också vill prova Linas matkasse så får du rabatt på den första kassen. Uppge då koden K78501 när du beställer.

 

 

 
 
Sessie♔ᴳᴽᵀᴱᴮᴼᴿᴳ

Sessie♔ᴳᴽᵀᴱᴮᴼᴿᴳ

18 juni 2014 09:57

Men så gott det låter. Vi har inte provat någon matkasse, men man kanske borde göra det för att få lite ny inspiration och bryta sina vanor lite:)

sv: Oj, om jag inte är helt ute och cyklar så flyttade vi hit 2010, så det är några år nu i alla fall hehe:)

Jag har haft fina dagar med min syster, men imorgon blir det hemfärd för henne och vi hakar på och stannar över midsommar.
Kramar

http://sessie.se

 
Vivi

Vivi

18 juni 2014 11:04

Det lät jättegott ! Får se om vi provar det någon gång här hemma :) hade faktiskt varit roligt att iaf pröva, men det får bli när man iaf har liiite mer energi :P
Hur går det med bettet, har det bleknat helt ?
Kram

http://www.missvivis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Margita - 4 januari 2016 20:30

"Kod för att importera min blogg till Nouw: 4864799500"  

Av Margita - 20 december 2015 18:05

Nu har jag bestämt mig. Jag kommer inte att blogga via bloggplatsen längre. Men bloggen kommer att finnas kvar så om det är något speciellt man letar efter så förtvivlen icke.   Från och med idag säger jag definitivt ett stort TACK och adjö t...

Av Margita - 18 december 2015 21:13

En längre tid har jag funderat på att flytta min blogg. Är lite trött på den gammaldags designen här....man kan inte göra så mycket och det känns gammalmodigt.   Så när jag nu flyttar så hoppas jag ni följer med!      Jag säger till när det...

Av Margita - 15 december 2015 18:10


Hittade en video på Youtube och blev lite nostalgisk. Har du gjort såna här? Görs de överhuvudtaget idag?    När jag var barn gjorde vi alltid såna här fina hjärtan till jul, både i skolan och hemma. När mina barn var små gjordes de också, ...

Av Margita - 14 december 2015 09:45


Min blogg heter ju Sammelsurium just för att jag skriver om allt möjligt, lite som jag själv är. Det mesta intresserar mig men självklart är jag mer intresserad av vissa områden.   Ett sånt område är det här med miljön. Det började redan i ungd...

VÄLKOMMEN TILL MIN BLOGG!


Hej och kul att du tittar in!
Här kommer du att få träffa mina sibiriska katter och mig.
Vi kommer att prata om det mesta, så välkommen in!

ÖNSKAR ALLA EN TREVLIG STUND I BLOGGEN!  

SAMARBETE MED MIG

Kontakta mig på mejl:

margita.andersson@gmail.com

TRANSLATE MY BLOG

Jag finns på PINTEREST

INSTAGRAM

@measenga

Hitta recept

hittarecept.se

BLOGGERFY

Här är jag listad

BLOGVERTISER

Bloggportalen

BRA MORGONÖVNING!

 

KATEGORIER

Live Traffic

TÄNKVÄRT!

IAKTTAG, LYSSNA, TIG.

DÖM SÄLLAN.

FRÅGA MYCKET.

 

August von Platen

SÅ SANT SÅ......

   

EN TANKE

 

TILL MINNE

Kalle, vår undulat

1988 - 2002

  

PARNINGSTABELL

SIBIRISK KATT - STUDIE

 

SIBIRISK RASSTANDARD ENL. OLIKA FÖRBUND

Sök i bloggen

För ett år sen

GAMMALDAGS BILDER!

 

BLOGGAR JAG BESÖKER

KATTLÄNKAR

SCRAPBOOKING

MINDFULNESS/panikångest

Andra intressanta länkar

Länkar

Blogtoplist

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Statistik


Skapa flashcards