S*SENGA'S  SAMMELSURIUM

Direktlänk till inlägg 9 juli 2014

Nu är det för varmt....

Av Margita - 9 juli 2014 16:12

Jag är ledsen, men jag är ingen älskare av sån här värme, snarare hetta.

Jag klarar inte av att göra nånting under dan, mer än att svettas och dricka vatten, som jag ibland glömmer av tyvärr.

Men det är ju ändå så som befolkningen vid Medelhavet lever - under dan är det siesta och så lever man upp till kvällen när solen gått ner. Det är faktiskt det enda vettiga. Jag har svårt att förstå när folk lägger sig på badstranden mitt på dan i sån här värme. Det kan absolut inte vara ok.   


Min syster älskar att bada och jag är så där ljummet intresserad. Hon vill ut nu till Marstrand men jag fasar för värmen....  Stackars min syster.....men hon åker ju ut ändå så det går ingen nöd på henne.


Ok, en del älskar denna värme och själv hatar jag den inte direkt men jag kan inte leva ett aktivt liv under dessa heta dagar. Det får bli slow motion.   


Vad väljer du att göra en het dag som denna?



 
 
Life of Johanna

Life of Johanna

9 juli 2014 19:28

Värmen är okej om man kan ligga i havet hela dagarna. I dag var det okej, vi gick ner till sjön och "bada" med barnen

http://lifeofjohanna.se

 
luvcatz

luvcatz

9 juli 2014 21:47

Skulle helt klart kunna bo vid medelhavet. Idag vare inge kul att vara inlåst på kontoret men efter jobbet åkte ja o tog en pw o badade i Östersjön efteråt - det gäller att ta tillvara på varma dagar. Längtar till semestern :/

Ha en fin kväll :)

http://luvcatz.bloggplatsen.se

 
Sessie♔ᴳᴽᵀᴱᴮᴼᴿᴳ

Sessie♔ᴳᴽᵀᴱᴮᴼᴿᴳ

9 juli 2014 22:47

Alltså jag älskar egentligen värmen, nackdelen när det blir så här varmt i Sverige är att det blir så himla kvav luft. Jag upplever det inte på samma sätt när man är utomlands.

Nja, det är inget jag vill skriva ut, men tack för att du frågar och hoppas på det bästa för mig. Nej tyvärr får man väl säga så blir inte livet som man tänkt sig. Men än har vi år kvar så man får väl försöka fortsätta kämpa på.

Va rädd om dig och hoppas du överlever i värmen:)
kramar

http://sessie.se

 
Sessie♔ᴳᴽᵀᴱᴮᴼᴿᴳ

Sessie♔ᴳᴽᵀᴱᴮᴼᴿᴳ

10 juli 2014 11:09

Vad roligt att du gillade fotona, tack snälla. Nej den videon har jag inte sett, finns den på youtube kanske? Ska söka och se om jag hittar den.

Blev det något förmiddagsdopp i havet för dig idag? Marstrand är ju så fint. Önskar att jag fick bo därute.

Ha det underbart.
Kram

http://sessie.se

 
luvcatz

luvcatz

10 juli 2014 12:00

åh nä, jag börjar semestern mån morron w 31, dvs två veckor kvar men det känns lååångt :)

http://luvcatz.bloggplatsen.se

 
luvcatz

luvcatz

10 juli 2014 12:10

Googlade på muggen, verkar finnas webshop i Amsterdan, House of Harriet som designar muggarna :)

Surfa in via
www.etsy.com/se-en/listing/37366167/handpainted-breakfast-mug-and-plate?ref=related-0

http://luvcatz.bloggplatsen.se

 
Life of Johanna

Life of Johanna

10 juli 2014 19:52

Ja det är verkligen kanon, idag har vi kört vattenspridaren =)

http://lifeofjohanna.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Margita - 4 januari 2016 20:30

"Kod för att importera min blogg till Nouw: 4864799500"  

Av Margita - 20 december 2015 18:05

Nu har jag bestämt mig. Jag kommer inte att blogga via bloggplatsen längre. Men bloggen kommer att finnas kvar så om det är något speciellt man letar efter så förtvivlen icke.   Från och med idag säger jag definitivt ett stort TACK och adjö t...

Av Margita - 18 december 2015 21:13

En längre tid har jag funderat på att flytta min blogg. Är lite trött på den gammaldags designen här....man kan inte göra så mycket och det känns gammalmodigt.   Så när jag nu flyttar så hoppas jag ni följer med!      Jag säger till när det...

Av Margita - 15 december 2015 18:10


Hittade en video på Youtube och blev lite nostalgisk. Har du gjort såna här? Görs de överhuvudtaget idag?    När jag var barn gjorde vi alltid såna här fina hjärtan till jul, både i skolan och hemma. När mina barn var små gjordes de också, ...

Av Margita - 14 december 2015 09:45


Min blogg heter ju Sammelsurium just för att jag skriver om allt möjligt, lite som jag själv är. Det mesta intresserar mig men självklart är jag mer intresserad av vissa områden.   Ett sånt område är det här med miljön. Det började redan i ungd...

VÄLKOMMEN TILL MIN BLOGG!


Hej och kul att du tittar in!
Här kommer du att få träffa mina sibiriska katter och mig.
Vi kommer att prata om det mesta, så välkommen in!

ÖNSKAR ALLA EN TREVLIG STUND I BLOGGEN!  

SAMARBETE MED MIG

Kontakta mig på mejl:

margita.andersson@gmail.com

TRANSLATE MY BLOG

Jag finns på PINTEREST

INSTAGRAM

@measenga

Hitta recept

hittarecept.se

BLOGGERFY

Här är jag listad

BLOGVERTISER

Bloggportalen

BRA MORGONÖVNING!

 

KATEGORIER

Live Traffic

TÄNKVÄRT!

IAKTTAG, LYSSNA, TIG.

DÖM SÄLLAN.

FRÅGA MYCKET.

 

August von Platen

SÅ SANT SÅ......

   

EN TANKE

 

TILL MINNE

Kalle, vår undulat

1988 - 2002

  

PARNINGSTABELL

SIBIRISK KATT - STUDIE

 

SIBIRISK RASSTANDARD ENL. OLIKA FÖRBUND

Sök i bloggen

För ett år sen

GAMMALDAGS BILDER!

 

BLOGGAR JAG BESÖKER

KATTLÄNKAR

SCRAPBOOKING

MINDFULNESS/panikångest

Andra intressanta länkar

Länkar

Blogtoplist

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Statistik


Ovido - Quiz & Flashcards