S*SENGA'S  SAMMELSURIUM

Alla inlägg under juli 2015

Av Margita - 4 juli 2015 19:55

....tillsammans med trädgårdsföreningen.


Vi ska besöka en plantskola, Gullmarsfjordens plantskola, Café Luna, en vingård och en trädgård runt Munkedalstrakten i mellersta Bohuslän.


Det kommer att bli varmt så jag laddar med vatten att dricka och en sprayflaska att duscha mig med.   


Vi hörs!

 

Berättar om resan när jag kommit hem, of course   

 

En bild från Café Luna - är det i Spanien eller??

 

 

 



Av Margita - 3 juli 2015 15:17

....det blev till och med att jag hoppade, eller snarare vadade, i 2 gånger.

Härligt värre!


Jag har överraskat mig själv rejält. Förra sommaren lovade jag att jag inte längre är en badkruka och det har jag hittills hållit. Det gick ganska lätt att doppa sig igår. Kanske det var 18 grader, vet inte, men det kändes rätt lätt ändå och när man väl doppat sig är det ju bara helt underbart.


Men vattnet är inte lika salt här som i norra Bohuslän. Fast det får duga, lite salt är det ändå. Jag gillar ju det där saltet som fastnar på kroppen. 


Vart var jag och badade då?

Jo, jag testade badplatsen vid Nordön för första gången och just till Nordön kommer jag att ta mig till fler gånger. Fint därute.


För er som inte är hemmastadda i geografin runt Kungälv så är Nordön en ö på väg ut mot Marstrandsön. Ön är också ett naturreservat. Det hade jag faktiskt ingen koll på.

 

 


På Nordön ligger också en stor gästhamn med massor av båtar. Jag älskar den miljön bara jag slipper att ta hand om en båt själv.   

 


Det var varmt igår men svalkade skönt här vid havet. Jag gillar absolut inte att sitta i solen och jag hade världens tur att jag hittade en ledig plats i skuggan vid ett träd. Skönt!

 

Här satt jag sen och filosoferade, sög in atmosfären som jag älskar med hav, sand, sten och växtlighet. Plus ett antal barn som fiskade krabbor. Vilka ljuvliga barndomsminnen! Det är så rogivande att titta och lyssna på barnen när de letar musslor, slår sönder de med eller mot en liten sten, agnar och sen samlar krabbor i en hink. Precis samma gjorde jag och så många med mig antar jag. 

   

Japp! Jag har håriga ben! Tänka sig, att jag en kvinna....  


Efter baden hängde jag upp baddräkten på tork och den torkade nästan på direkten.

 


Här ser man mer av den lilla badviken med alla master från segelbåtarna som sticker upp i bakgrunden och som ger ifrån sig sitt tjutande ljud när vinden tar tag i masterna. Älskar det ljudet! Allt som har med hav att göra är för mig liktydigt med lycka. Antar att det har med mina barndomsminnen att göra. 

 

Vy från Nordön.

  




Av Margita - 2 juli 2015 11:04

Nä, nu går det inte att vara kvar här i inlandet längre....nu tar jag bussen ut till Nordön (några öar innan Marstrand) för att se om jag vågar hoppa i plurret.   


See you....

 


 

Av Margita - 1 juli 2015 08:53

Välkommen juli månad! Sommarmånad! 

 

Fint väder idag och jag vet inte vad jag ska göra....åka ut och bada, åka till odlingen eller kanske bara vara...undrar vad det kan vara för badtemperatur...


Under tiden jag funderar så får ni detta att grunna över. Ja, är det så kanske?

 

VÄLKOMMEN TILL MIN BLOGG!


Hej och kul att du tittar in!
Här kommer du att få träffa mina sibiriska katter och mig.
Vi kommer att prata om det mesta, så välkommen in!

ÖNSKAR ALLA EN TREVLIG STUND I BLOGGEN!  

SAMARBETE MED MIG

Kontakta mig på mejl:

margita.andersson@gmail.com

TRANSLATE MY BLOG

Jag finns på PINTEREST

INSTAGRAM

@measenga

Hitta recept

hittarecept.se

BLOGGERFY

Här är jag listad

BLOGVERTISER

Bloggportalen

BRA MORGONÖVNING!

 

KATEGORIER

Live Traffic

TÄNKVÄRT!

IAKTTAG, LYSSNA, TIG.

DÖM SÄLLAN.

FRÅGA MYCKET.

 

August von Platen

SÅ SANT SÅ......

   

EN TANKE

 

TILL MINNE

Kalle, vår undulat

1988 - 2002

  

PARNINGSTABELL

SIBIRISK KATT - STUDIE

 

SIBIRISK RASSTANDARD ENL. OLIKA FÖRBUND

Sök i bloggen

För ett år sen

GAMMALDAGS BILDER!

 

BLOGGAR JAG BESÖKER

KATTLÄNKAR

SCRAPBOOKING

MINDFULNESS/panikångest

Andra intressanta länkar

Länkar

Blogtoplist

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Statistik


Skapa flashcards