S*SENGA'S  SAMMELSURIUM

Inlägg publicerade under kategorin Adventskalender 2013

Av Margita - 16 december 2013 08:00




Förslag till något mumsigt att baka till julen!



Klicka på bilden så öppnas luckan!


 

Av Margita - 15 december 2013 11:22

Redan tredje advent!

Hade jag ingen tanke på alls faktiskt när jag vaknade, tänkte bara på kattkursen....  


Nåja, hoppas ni får precis en sån tredje advent ni vill ha!

Jag ska plugga!

Kanske dricka lite glögg också men jag har inga pepparkakor hemma....får väl ta mig en tur till Grossen och köpa några. 


Om några århundraden kanske vår jul ser ut så här?

Klicka på bilden så öppnas luckan!

 

Av Margita - 14 december 2013 12:41

Japp, tänkte jag skulle hjälpa er att hålla formen!   

Så att ni kan äta god julmat med gott samvete!   

Av Margita - 13 december 2013 07:00

Lucia!

Hoppas ni får en härlig Luciadag!

Jag ska göra som jag brukar -

titta på Luciamorgon på TV och ta på mig mitt glitter.   


Som bonus för att det är Lucia idag så får ni extra vidoes att titta på.

De är ju bara så underbara!


Klicka på bilden så öppnas luckan - men scrolla också sen neråt för att titta på två andra videos!

 



En betraktelse av svenskt Luciafirande utifrån   


Den gamla italienska sången, läs mer här om historien bakom den

Av Margita - 12 december 2013 14:21

Hoppsan då!

Höll på att glömma att det är en ny dag och ingen lucka har ni fått öppna än.

I varje fall inte här.

Jag sitter ju mest och pluggar (har äntligen förstått en formel nu!! 

1/Ne = 1/4 x Nm + 1/4 x Nf

Det ni!! Jätteskönt!)

Kanske försöker förklara nån gång....  

Det är viktiga grejer, det handlar om effektiv population, något som är bra, om inte nödvändigt att veta hur det fungerar, när man håller på med avel. Annars kan det gå illa för rasen!

Nåja, låt oss glömma detta förtretliga mattebekymmer för en stund....



Klicka på bilden så öppnas luckan

 


Av Margita - 11 december 2013 08:00

Jag har ännu inte kommit igång med detta,men snart så 


Klicka på bilden så öppnas luckan

 

Av Margita - 10 december 2013 14:26

Idag är Nobeldagen. Det har väl ingen missat förstås.

Men jag tänker inte uppmärksamma det mer än så.

För Nelson Mandela har gått ur tiden.

Jag vill hylla hans minne genom att säga

TACK! 

och visa denna video från 1988 när Mandela firades på sin 70-årsdag med en konsert.


Klicka på bilden så öppnas luckan

 

Av Margita - 9 december 2013 08:00

En liten tillbakablick....


Klicka på bilden så öppnas luckan

 

VÄLKOMMEN TILL MIN BLOGG!


Hej och kul att du tittar in!
Här kommer du att få träffa mina sibiriska katter och mig.
Vi kommer att prata om det mesta, så välkommen in!

ÖNSKAR ALLA EN TREVLIG STUND I BLOGGEN!  

SAMARBETE MED MIG

Kontakta mig på mejl:

margita.andersson@gmail.com

TRANSLATE MY BLOG

Jag finns på PINTEREST

INSTAGRAM

@measenga

Hitta recept

hittarecept.se

BLOGGERFY

Här är jag listad

BLOGVERTISER

Bloggportalen

BRA MORGONÖVNING!

 

KATEGORIER

Live Traffic

TÄNKVÄRT!

IAKTTAG, LYSSNA, TIG.

DÖM SÄLLAN.

FRÅGA MYCKET.

 

August von Platen

SÅ SANT SÅ......

   

EN TANKE

 

TILL MINNE

Kalle, vår undulat

1988 - 2002

  

PARNINGSTABELL

SIBIRISK KATT - STUDIE

 

SIBIRISK RASSTANDARD ENL. OLIKA FÖRBUND

Sök i bloggen

För ett år sen

GAMMALDAGS BILDER!

 

BLOGGAR JAG BESÖKER

KATTLÄNKAR

SCRAPBOOKING

MINDFULNESS/panikångest

Andra intressanta länkar

Länkar

Blogtoplist

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Statistik


Skapa flashcards