S*SENGA'S  SAMMELSURIUM

Alla inlägg under september 2014

Av Margita - 30 september 2014 10:12

På torsdag händer något här!


Hade jag planerat bättre kunde jag haft en liten tävling om detta, men jag är för sent ute.


Nu får ni bara vänta och se...

det har med mig att göra....

  



Av Margita - 29 september 2014 17:48

Nu har jag hämtat hem min lilla Agnes som har fått sin årliga vaccination och också blivit lejonklippt.

Detta för att hon får så mycket tovor som jag varken hinner eller kan klippa bort. Den lilla damen stretar emot, fast bara när jag är vid den känsliga magen. Då morrar hon och låter mig veta att det där ska jag aboslut inte hålla på med!   


Okej då, men då får jag ju ta henne till veterinären som hon verkligen inte alls tycker om heller! 


Stackars Agnes, tycker verkligen synd om henne. Hon gör allt för att få bort sina tovor själv men det går inte och så lämnar jag över henne till nån typ av monster som sticker en nål i henne och sen klipper de bort nästan all päls! Hon ser närmast förnärmad ut faktiskt och sen hon kom hem har hon varit extremt kontaktsökande men också tjurig.   


Imorgon är nog allt bättre! 


Så här blev resultatet och jag är övertygad om att Agnes uppskattar hela evenemanget när stoltheten gett med sig!   


 

Hon blidkades inte heller av att jag skaffat en ny transportbur till henne....  


 

Hjärtat mitt!   

Av Margita - 29 september 2014 10:52

Strax ska jag åka och hämta stackars Agnes som är hos veterinären för att få en lejonklippning.

Hennes päls tovar sig så mycket och speciellt under magen och där får jag inte klippa....

Det hjälper inte att jag erbjuder godis....  

Jag får lov att ta bort tovor på ryggen men magen...aj aj....då morrar hon och blir en hal ål....  


Hon gillar verkligen INTE att åka till veterinäre. Fast jag försökte att verka som vanligt och inte alls att vi skulle iväg så fattade Agnes direkt att det var något läskigt på gång.

Stackars lilla Agnes. Hon är en liten änslig katt, hon kanske ska få gå i KBT? 


Tyvärr fick jag jaga henne för att få in henne i transportburen.

Det blev en viss stökighet i rummet om man säger så.

Stackars lilla tjejen!   

Önskar jag kunde förklara för henne.

 

 

Av Margita - 28 september 2014 19:58

Nu har MissEmmis fotat kattungarna, deras J-kull där mamma katt är min fd kattunge ur min C-kull, Caelyn.

 

Titta in här!

Av Margita - 27 september 2014 16:36

Min syster har sjungit i kör i många år och till min glädje får jag ta del av det hon sjunger.

Hon är ofta med i olika sångprojekt, som nu till exempel övar hon inför en konsert på Tjörn.


Verket som sjungs är:

"The Armed Man - a Mass for Peace" komponerat av Karl Jenkins.

 

 

 

Det är ett modernt verk komponerat 1999.

Som titeln säger handlar det om krig och fred.


Musiken är så vacker och medryckande och just den här - "Kyrie" fastnade i mitt hjärta för den beskriver så bra precis vad det innebär att vara människa i en problemfylld, eller rent av, en ond värld.


Sorg och gläde på samma gång. Livet kan vara så vackert, men på samma gång otroligt hemskt.


Lyssna, helst så att ni också hör bastonerna.   


Av Margita - 26 september 2014 21:38

Godnatt säger vi, Agnes och jag.

 

 

Av Margita - 26 september 2014 11:06

så börja med att respektera och älska dig själv, då kan du också respektera och älska andra.


Jag orkar inte och vill inte skriva om nuläget i världen. Då blir jag bara deprimerad och ångestfylld.


Inte konstigt om många människor mår dåligt så som det ser ut just nu.


Det har väl aldrig varit något paradis, denna vår jord, men tänk om vi människor ändå kunde lära oss att respektera varandra. Då vore världen helt annorlunda.

  







Av Margita - 25 september 2014 17:56

Hurra hurra!!!! 


Så spännande det har varit och nu vet vi!


"Min" kattunge ur Orkidéekullen, som ju inte längre ägs av mig men som jag följer väldigt noga, födde natten till tisdag 5 st kattungar!   


Det blev 4 tjejer och en hane!

 

Förlossningen förlöpte tydligen nästan på exakt samma vis som när Caelyns mamma Alice födde sin första kull och hon fick förresten också 5 kattungar första gången, men "bara" hanar.


Läs mer här.



Mer bilder kommer senare när MissEmmis uppdaterar och naturligtvis ska jag besöka kullen också, men det dröjer några veckor än.



VÄLKOMMEN TILL MIN BLOGG!


Hej och kul att du tittar in!
Här kommer du att få träffa mina sibiriska katter och mig.
Vi kommer att prata om det mesta, så välkommen in!

ÖNSKAR ALLA EN TREVLIG STUND I BLOGGEN!  

SAMARBETE MED MIG

Kontakta mig på mejl:

margita.andersson@gmail.com

TRANSLATE MY BLOG

Jag finns på PINTEREST

INSTAGRAM

@measenga

Hitta recept

hittarecept.se

BLOGGERFY

Här är jag listad

BLOGVERTISER

Bloggportalen

BRA MORGONÖVNING!

 

KATEGORIER

Live Traffic

TÄNKVÄRT!

IAKTTAG, LYSSNA, TIG.

DÖM SÄLLAN.

FRÅGA MYCKET.

 

August von Platen

SÅ SANT SÅ......

   

EN TANKE

 

TILL MINNE

Kalle, vår undulat

1988 - 2002

  

PARNINGSTABELL

SIBIRISK KATT - STUDIE

 

SIBIRISK RASSTANDARD ENL. OLIKA FÖRBUND

Sök i bloggen

För ett år sen

GAMMALDAGS BILDER!

 

BLOGGAR JAG BESÖKER

KATTLÄNKAR

SCRAPBOOKING

MINDFULNESS/panikångest

Andra intressanta länkar

Länkar

Blogtoplist

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Statistik


Skapa flashcards