S*SENGA'S  SAMMELSURIUM

Alla inlägg under februari 2013

Av Margita - 26 februari 2013 18:45

Nu har jag fått diplomet från Sverak att jag är diplomerad uppfödare.

Roligt och härligt att kunna erbjuda mina kattungeköpare trygghet och visshet om att jag är seriös och att jag följer alla lagar och regler som finns inom Sverak och Jordbruksverket. Även om icke-diplomerade visst också kan vara seriösa så blir detta ändå en kvalitetsförsäkring och om jag inte följer alla regler så kan jag faktiskt bli "svartlistad" som uppfödare. Hittar inte det rätta ordet just nu.   


 

Av Margita - 26 februari 2013 10:07

Ytterligare ett bidrag från en läsare, denna gång från Blossom Brown Bettys ägare.

Häftig video!


Av Margita - 25 februari 2013 13:29

Dagens video har min dotter förmedlat till mig. Tack kära Ellen!

Katter är intelligenta!

Titta här!   



Av Margita - 24 februari 2013 18:50

 

Min dotter med sin kattunge Loui.

Foto: Ellen Björktegen


 

Agnes syster. Hon heter Storma.

Foto: Tuwas Meow, uppfödning i Floda av sibiriska katter.


 

En sovande Betty ur min andra kull - Blossomkullen.


 

Halvbröderna Senga's Blossom Bolo Bolo till vänster och Senga's Alija Amishai till höger.

Foto: Mira Laurent


Av Margita - 24 februari 2013 18:18

Idag satte jag  mig en stund vid väggen hemma hos mina föräldrar. Där var det lä och solen värmde! Åh, så skönt! Vårkänslorna svallade, även om det idag blåste kallt som sjutton.


 

Av Margita - 23 februari 2013 22:19

Fick en bild i mobilen av ägarna till fina Calypso.

På måndag, tror jag det är, ska hans hjärta scannas och är det friskt, vilket vi håller tummarna för, så ska Calypso få träffa en liten sibbetjej.   


 



Av Margita - 22 februari 2013 16:54

Mina planer för katteriet går i vågor.

Men nu vet jag hur jag vill göra.

Alice, som haft 3 kullar, ska snarast kastreras.

Caelyn är då den enda avelshona jag har kvar och det får duga.   

Jag hoppas hon får förbli frisk och har ett bra hjärta.

Hon ska få gå på utställning och den första blir i maj i Göteborg.

Men det dröjer innan hon får träffa sin dejt. Tidigast sommaren 2014 tänker jag mig att hon ska få träffa en tjusig och mysig hane. Sen hoppas jag kunna ta ca 4 kullar på Caelyn men det är inte heller något som är självklart. Så mycket kan hända. Men det är min önskan.

Längtar efter kattungar efter Caelyn. Men den som väntar på nåt gott väntar aldrig för länge heter det ju.

 

Av Margita - 22 februari 2013 09:24

Kunde inte låta bli att ta en sväng förbi min lilla jordplätt för att se hur den mår nu mitt i vintern.

Fruset var det, men lika vackert ligger den där vid älven. Iskällan heter området. Passande namn så här i vintertid.

 

Hmmm...kanske ska anlägga en skridskobana här?   


 

Vinbuskarna mår bra men behöver nog mycket gödsel till våren kan jag tänka.

 

En blivande uteplats för fikastunder med mig själv och vänner. Ni är välkomna!

     

Jorden behöver bearbetas innan sådd och tina upp förstås!   

 

Fröer har jag redan skaffat några. Agnes var med och såg till att jag har fått det jag beställde.

Detta är bara en början på allt jag planerar att odla.

Jag tänker mig en kryddhörna, odling av olika grönsaker och blommor för fägring.

Nu kliar det i fingrarna och jag vill sätta igång!


VÄLKOMMEN TILL MIN BLOGG!


Hej och kul att du tittar in!
Här kommer du att få träffa mina sibiriska katter och mig.
Vi kommer att prata om det mesta, så välkommen in!

ÖNSKAR ALLA EN TREVLIG STUND I BLOGGEN!  

SAMARBETE MED MIG

Kontakta mig på mejl:

margita.andersson@gmail.com

TRANSLATE MY BLOG

Jag finns på PINTEREST

INSTAGRAM

@measenga

Hitta recept

hittarecept.se

BLOGGERFY

Här är jag listad

BLOGVERTISER

Bloggportalen

BRA MORGONÖVNING!

 

KATEGORIER

Live Traffic

TÄNKVÄRT!

IAKTTAG, LYSSNA, TIG.

DÖM SÄLLAN.

FRÅGA MYCKET.

 

August von Platen

SÅ SANT SÅ......

   

EN TANKE

 

TILL MINNE

Kalle, vår undulat

1988 - 2002

  

PARNINGSTABELL

SIBIRISK KATT - STUDIE

 

SIBIRISK RASSTANDARD ENL. OLIKA FÖRBUND

Sök i bloggen

För ett år sen

GAMMALDAGS BILDER!

 

BLOGGAR JAG BESÖKER

KATTLÄNKAR

SCRAPBOOKING

MINDFULNESS/panikångest

Andra intressanta länkar

Länkar

Blogtoplist

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Statistik


Skapa flashcards